Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 10 juli 2012

Skärpning!

Av Emma Sångberg - 10 juli 2012 09:40

You don't need to be skinny to be pretty


Nu är det en vecka sen jag bloggade, skärpning, jag har iof satt mig ner för att göra det ett par gånger men kännt att tiden inte riktitgt räckt till. Har hittat på massor av saker med barnen varje dag.

Men här är en uppdatering om veckan som passerat...


Hela förra veckan var det juh simskola för snäckan så alla förmiddagar har spenderats där. I onsdags fick vi Vicki med oss hem från mamma, vi åkte dit efter badet för att jag och darlingen skulle ordna kostymen men så blev det inte så vi uträttade ett annat ärende och sen hämtade vi kidsen igen. Kvällen flöt på med massa skoj och mys.


På torsdagen följde Madde och Mirre med till badet, Vicki med såklart. Flickorna badade medans vi vuxna drack kaffe, fikade och snackade skit. Shit vad duktig sessan blivit i vattnet, visst kan hon inte simma men hon är sååå mycket vågligare än första veckan på simskolan   Vi fick skjuts hem till mina päron efteråt, jag och älsklingen skulle fixa kostymen då istället och så blev det. En ny kostym och massa tillbehör. Fy fan vad snygg min blivande man är! Super het i sin fina nya kostym   


I fredags var det avslutning på simskolan, Sarah & Petra skulle med men det blev bara Sarah som följde med. Var inget vidare väder på morgonen men det regnade inte en droppe från att vi gick hemifrån. Däremot kom solen fram på badet och det var riktigt skönt att sitta där med kaffe och prata. Chelsea fick glass, diplom och hon hade tagit baddaren så den köpte vi såklart. Så himla underbart att se hur glad hon var för sitt diplom och märket, blev tårögd av att se hennes lycka. Efter simningen blev det Bk för flickorna medans jag och Svägerskan köpte Go go green - Mums!

Den satt vi i parken och åt medans Chelsea och Vicki var på lekplatsen.

Kvällen bestod av massa mys med familjen och film.


På lördagen blev det en fika stund hos min fina faster Diana, kul att ses innan dom skulle iväg och tälta under semestern. Vi åkte hem vid 16 tiden efter att snäckan fått badat lite i poolen. Jag och vicki fixade middagen när vi var hemma - himmasnickade köttbullar, potatis, sås och broccoligratäng. Riktigt gott var det och jag blev riktigt bugasprängd!

Älsklingen skulle jobba på natten men jag hade sällskap av min älskade Emma & Neyo hela kvällen. Vi snackade, snaskade på gott och hade det riktigt mysigt   


Söndagen kom och vi blev hembjudna till mammsen & pappsen, vi käkade min goda gulaschgryta och bara umgicks. Lilleman fick badat på gården med i en balja, han tyckte det var super kul. Och vips så var kvällen kommen och vi åkte hem, fick såklart Vickan med oss hem igen hehe


Igår spenderade jag & barnen dagen med Madde, Leo, Stoffe, Jeppe, Vicki & Mierelle på lindängsbadet. Trots att alla skrivit att det skulle regna, åska och gud vet vad åkte vi dit på ren chansning. Strålande väder och massor av bad blev det. Dock kom det en liten skur som var över på några minuter, då packade vi ihop oss och gick och käkade lunch. Falafel blev det. Var först lite ororlig över om snäckan skulle äta det eller inte men hennes betyg blev:

-Detta är min nya favorit mat!    Så detta ska vi äta fler gånger!

Som alltid massa mys här hemma resten av dagen.


Idag ska jag ta tag i hemmet ordentligt tänkte jag, iom att man varit iväg så mkt så har man bara hunnit snabbstäda så jag känner att jag vill storstäda här hemma. Lika bra att passa på när man har Vicki här med som kan hjälpa till att hålla koll på lilleman.

Inget kul väder idag men vi kanske ändå beger oss ut en sväng till lekplatsen senare idag.


Nu kurrar magen och skallebanken är på G igen så måste äte lite, men först väcka Vicki...


Tjingeling...


Här bjuder jag på lite bilder... Skulle vilja lägga upp fler blider från möhippan men inte fått några... så stal dessa få från FB   


     


Möhippan


                          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards