Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 14 juli 2012

EFTERLYSES!

Av Emma Sångberg - 14 juli 2012 14:36

Don't bother apologizing if you're just going to

continue to doing the things you said I'm sorry for.


Usch det har inte varit några roliga dagar sen sist! Nej verkligen inte!

I torsdags hade vi Madde & Mirre här på besök men det var givetvis trevligt. Flickorna kollade på film med Vicki och sen lekte dom. Vi vuxna drack kaffe och babblade som vanligt.

Efter att vi hade ätit middag när älsklingen kommit hem så åkte vi hem till mina päron på fika och Vicki lämnades efter 1½ vecka. Men vistelsen blev inte långvarig, lilltjockis fick hög feber från ingenstans, tempade innan vi åkte hem och då var den 39,3 och väl hemma igen 30 min senare hade den stigit till 39,7 så det blev en flaska, ipren och sen somnade han.
Snäckan kom oxå tidigt i säng efter en tidig morgon och en intensiv lekdag med Mirre.

Jag var mycket tacksam för att barnen somnade snabb och lätt eftersom jag fick en jäkla migrän, gick med solbrillorna på här hemma medans jag  en aning irritfick snäckan klar för sängen.

Jag somnade strax efter 20 och då låg jag fortfarande med solbrillor...


Natten var inte heller särskillt rolig... Migränen var kvar och mellan 01 och 04.30 var jag uppe 1 gång i halvtimman för att lilleman var lissen och orolig, han var riktigt febrig och hade nästan 40 grader genom hela natten, på morgonen ringde jag VC för att få ett stopp på allt detta. Han har feber typ varannan vecka och det kan juh inte vara normalt... eller?!

Dom har typ öppet hus efter 13 men dom tyckte vi skulle avvakta men det sket jag i.. .

Vi fick gick dit klockan 13 och efter att ha fått förklarat för en ssk om läget och blivit en aning irriterad fick vi träffa en läkare som jag tycker borde börja jobba för samhall... Men en BARNLÄKARE kom till sist in och då känndes det mkt bättre och en mamma känner sitt barn bäst där av mitt bråkande med ssk & läk, öroninflammation på bägge öronen. Så nu är det penicillin i 5 dagar för lilleman.


Resten av kvällen igår blev det bara massa mys här hemma!


Idag har vi bara en hemma dag, blir nog så även imorgon eftersom lilleman varit så dålig. Jag tog barnen på en morgonpromenad till coop imorse så dom fick komma ut lite, snäckan köpte lördagsgodis och hon var så glad att hon fick betala det själv med egna pengar hon fått av oss innna vi gick hemifrån.

Nu vilar båda barenen och jag tänkte snart påbörja middagen - fyllda paprikor!

Ikväll blir det film och gott för denna familjen   


Nej nu har jag inte mer att skriva för denna gången...


Tjingeling...


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards