Familjen Sångberg

Alla inlägg under april 2012

Av Emma Sångberg - 18 april 2012 07:43

"Don't just exist... LIVE!"


Igår kände jag mig inte alls på topp under största delen av dagen. Jag var så trött och allmänt deppig. Men efter att ha gått en promenad med Jayson så piggnade jag till och väl hemma igen plockade jag undan lite. Jag hann även med att baka Cupcakes innan det var dax att börja med middagen. Idag blev det nått lätt - Köttfärs blandat med Kina-mix. Men det blev sååå gott och jag hade inte ätit det på flera år.


På kvällen blev det en promenad med Lotta & Filip, det var så jäkla skönt och jag hoppades på att Jayson skulle slumra till en stund men icke!

Men han tröttades nog ut av all intryck han fick. Vi var hemma igen vid 19.30

Jag och älsklingen la oss på golvet med lilleman och busade lite med honom innan det blev dax för nattflaskan & nanna. Nu kom han i säng mellan 20-20.30 så vi hoppades på att han skulle sova längre idag.


Men han vaknade vid 2.00 & 5.00 och ville ha flaska, men sen vaknade han inte för morgonen förän vid 7 när älsklingens alarm ringde. Men älsklingen var snäll och tog honom så jag kunde ligga och dra mig till 7.30 Jag gick upp och tog över lilleman & pussade hejdå. Nu sitter jag i soffan med datorn och Jayson ligger och ålar runder på golvet här.


Idag har jag en dejt med min svägerska och sen får vi se vad mer dagen har att ge.


Fick ett trevligt samtal från min chef igår, det hon hade att säga gjorde mig väldigt glad   


Tjingeling...

Bifteki måltiden        Penseerna                 Cupcakes                    Gårdagens middag
        

Av Emma Sångberg - 17 april 2012 09:48

Ett stort grattis till mina päron som har varit gifta i 13 år idag!

Massor av tjjaaarlek till er


   

En gammal bild... Ni får skärpa er och ta fler bilder på er tillsammans   

 

Av Emma Sångberg - 17 april 2012 07:42

"Every act you do and everything you say could be the last thing people remember about you.

Try to keep it kind!"


Igår blev det en promenad med Lotta & Filip till coop. Fick handlat det jag skulle och var även inne på Hm för att handla strumpor till Jayson, men alla var slut i hans stl   

När jag kom hem så åt jag frukost/lunch - unnade mig en Wopper haha

Satt lite framför datorn innan jag till sist orkade resa mig från sofflocket och städa här hemma. Jag har även planterat för första gången här hemma, köpte penseer på coop så nu har jag planterat lite så det ser fint ut  på balkongen. Men jag måste fortfarande hitta den krukan jag vill ha på ballkongen... Var den nu ärn finns... 

Vid 14.30-15 tiden gick jag ner för att möta Petra och lämna Chelseas danskort. Hade även en påse med lite saker till dagisets loppis dom ska ha i nästa vecka när förskolan firar 40 år.

Jag glömde givetvis lämna danskortet... Emma i ett nötskal   

Väl hemma igen så började jag med middagen som blev succé här hemma - Bifteki, klyftpotatis, tzatziki & fetaostsallad. Till det drack vi öl & cider och därefter gjorde jag vars en latte till oss.

Detta satt fint i kistan.


Kvällen spenderades med mina älskade grabbar i v-rummet.

Jayson har äntligen lärt sig ta sig framåt nu genom att åla sig! Så vi var två väldigt stolta föräldrar här hemma igår. När lilltjockis kommit i säng så blev det vuxen mys med Transformers på tvn ♥

De filmerna är såååå himla bra! Kan se dom om och om igen...


Imorse vaknade Jayson 5.20 Jag kännde mig inte alls pigg på att stiga upp men det är juh ett måste.

Jag vet inte vad det är som hänt med mig men jag kan inte sova om nätterna. Jag vaknar flera gånger om natten och av olika anledningar. Men inatt har jag nog vaknat i panik ett 10 tal gånger... Vet inte varför men det känns som att någon väcker mig och jag är livrädd. Sen har jag vaknat pga att jag har frusit nått så in i helskotta flera gånger... Vet inte vad som får mig att må såhär men jag hoppas på att det ska sluta helst nu...


Aja... skulle behövt ut och promenera idag men jag ska först passa på att vila lite när lillskiten ska sova om en timme. Verkar inte bli nått vidare bra väder idag men ja det stoppar inte oss från promenad.


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 16 april 2012 07:03

"Du kanske inte tycker att jag är söt, inte vacker, inte sexig och definitivt inte den perfekta kroppen... Men jag är TEMEJFAN mig själv!"


Igår kväll efter en toppen match så hade jag och älsklingen det väldigt mysigt här hemma. Jag hade tänt lite ljus och vi låg och mös i soffa samtidigt som vi pratade om allt möjligt.

Älskar min fina Mattias så himla mycket att det inte finns ord till att beskriva det med.

Det sköna är att jag känner även att han känner detsamma för mig, det är sjukt att jag verkligen känner det djupt in i mitt hjärta ♥


Imorse vaknade Jayson 5.30 och tyckte det var morgon... *suck* Det känndes inte så himla kul men jag låg kvar och drog mig till klockan var 6 för först då började han bli otålig. Chelsea kom upp precis och håller på att göra sig iordning. Vet inte än om det blir frukost hemma eller på dagis... Vi har juh inte henne på en vecka sen så man vill juh ha kvar henne så länge som möjligt. Men samidigt vet jag hur lycklig hon blir av att äta frukost på dagis.

Hmm.. ja dagens i-landsproblem haha


Det ser iaf ut till att bli bra väder idag. Vilket är tur eftersom jag ska traska bort på coop och handla lite. Är det så strålande väder kan jag juh kanske till och med ta mig en omväg så amn får en skön promenad. Skulle egentligen iväg på en mamma träff. Vi är ett par mammor i Malmö som är med i en grupp på FB så vi skulle sets idag men det blev inställt pga sjukdom. Tråkigt när man sett fram emot det. Hoppas på att det blir en träff snart och att barnen som är sjuka snart mår bra. En av sjuklingarna är fina Neyo. Han är riktigt dålig så jag hoppas att han snart mår bra igen ♥


Nej nu har jag inte mer att skriva för idag...
Hoppas ni får en fantastisk dag idag mina fina läsare!


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 15 april 2012 20:12

"Defeat your enemies with success!"


Då har ännu en helg passerat och den har varit underbar.

I fredags var det då Fredagen den 13:e

Jag hade dock inte nån speciell otur...

Kvällen här hemma var inte den roligaste kanske men inte otursfull. Jag roade mig så gott jag kunde genom att surfa och njöt at 2 kalla cider. Det hjälpte nerverna att slappna av. Men efter nån timme på datorn så fick jag smått ont i ryggen så det blev tandborstning, ryggläge i sängen framför en film... Naturligtvis somnade jag som en liten bebis framför den... Men jag väcktes av en kall älskling som kröp ner hos mig i sängen. Men han fick snabbt upp värmen av lite mys innan vi somnade ♥


Lördagen blev bara en mysig hemma dag. Vi satt hela familjen och åt frukost länge och hade det jätte trevligt. Sen blev det massa lek, badande, busande, film tittande under dagen. När det började närma sig middags tid så åkte vi iväg och handlade lite godis & sen blev det Donkan på hemvägen. Älsklingen testade den nya burgaren - M Bacon... Inte så jätte god men den gick att äta.. Jag hade iaf kunnat äta den igen men darlingen tyckte den var litta torr. När Jayson kommit i säng blev det dax för lördags gottis. Chelsea ville se film på rummet så hon mös där inne för sig själv och jag & darlingen mös med film i v-rummet. Vi såg en svens film - Försvunnen, den var inte direkt bra men kanske inte det sämsta heller. Inget vi lär se igen iaf.


Idag gjorde vi oss redo för att åka till dansen. Jag gick upp och lämnade snäckan sen mötte jag upp mina pågar utanför och vi tog en lång promenad i det skäna vädert. Vi avslutade promenaden med en baguette i solen. Efter dansen åkte vi hem till mina päron på fika. Chelsea ville åka hem till sin "mormor & moffar". Som alltid var det lika trevligt. Vi pratade en del om bröllopet och jag ska nog börja handla in lite mer saker nu så att man slipper stressa sen. Tiden går juh fortare än man tror. Väl himma igen lagade jag Biffstroganoff m. ris. Snäckan fick sen duscha och kolla på film. Älsklingen kollar på Semi-finalen i FA cupen och så klart att vi håller på Chelsea... och än leder dom med 3-1 GOOOO CHELSEA!! I halvlek så passade jag och älsklingen på att duscha tillsammans och sessan kom i säng.


Jaa.. det var väl denna helgen... Nu ska jag mysa med min karl...

Hoppas ni haft en trevlig helg!


Ps. Jag börjar bli måttligt irriterad och besviken på bloggplatsen! "den nya appern är här om 1-2 veckor..." BULLSHIT!! Det är juh bara 2 månader sen ni gick ute med den meningen... Ska man kanske byta blogg... D.s

 

Tjingeling...


Av Emma Sångberg - 13 april 2012 20:00

"Don't change so people will like you.

Be yourself and the right people will love the real you!"


Denna dagen har varit toppen!

Jag umgicks med Lotta & Filip under förmiddagen och en stund på eftermiddagen. Vi har bl.a promenerat och varit på föräldragrupp på bvc. Super trevligt   

Strax innan 14 mötter jag upp svägisen för att gå till ica och handla & sen hämta sessan på dagis. Därefter blev det en en timme på lekplatsen. Här hemma satt vi och pratade och rätt var det var så kom älsklingen hem lite tidigare.

Efter att svägis gått så passade älsklingen på att vila lite eftersom det är en jobbenatt. Snäckan kollade på film och jag fixade middagen så småningom.

När vi ätit så var det istort sett dax för darlingen att gå. Vi pussades hejdå. Jag har lagt lilleman och tråkigt nog så har Chelsea redan sagt 2 gånger att hon börjar bli trött och vill snart sova... Där rök den kvällen...

Aja... Vi får se hur denna kvällen/natten slutar...

Känner ångesten krypa närmre... Hoppas på att det försvinner snart istället  för att eskalera...


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 13 april 2012 07:43

"To be honest with you, I don't have the words to make you feel better.

But I do have the arms to give you a hug,

ears to listen to whatever you want to talk about

and I have a heart - that's aching to see you smile again!"


Äntligen finns det en sida där de dömda visas offentligt! Detta hjälper oss att hålla våra barn lite tryggare i denna räliga värld vi lever i!


www.stoppa-pedofilerna.se


Av Emma Sångberg - 12 april 2012 18:13

"Abracadabra!

-Nope you´re still a bitch!"


Idag har det verkligen inte varit min dag kan jag säga...

Önskade att denna veckan kunde hoppa över denna dagen helt och hållet!

Det har bannemej varit nått hela tiden.. Fick en överdrivet gnällig 5 åring med mig hem från dagis, haft en gnällig bebis pga tänderna och massa annat!

Känns som den har varit full av massa negativitet!

Sen har juh magen kört heeeela dagen! Men som tur är har jag lyckats hålla mig från dass sen 16 i eftermiddags, så det får jag glädja mig åt!


När älsklingen kom hem från jobbet så fick han hoppa in i en dusch för att sen slänga i sig maten innan hans kollega kom och hämtade honom igen. Det är nån fotbollscup mellan olika företag idag och eftersom att Mattias inte ska vara med och spela så ville han iaf vara där och heja på.


Jag håller på att tvätta med. Skulle börja klockan 19 men jag passade på att kolla tidigare om maskinerna var lediga och de var dom så jag snodde dom.... Ja jag vet skäms på mig... men ibland får man vara lite ego... Speciellt efter denna hemska dagen! Som tur är så kommer den aldrig mer igen!

Min snälla fina vän Madde kommer hit här vi 19 för att hålla mig sällskap och kolla till barnen när jag är ner i tvättstugan! Guld värt vännen att du ställer upp, älskar dig ♥


Nej nu ska jag packa ihop de sista två maskinerna och sen förbereda kaffe... Undra om man ska våga ta sig en kopp... är såååå sjuuuuk kaffe sugen att jag blir knäpp!


Tjingeling...

Ovido - Quiz & Flashcards