Familjen Sångberg

Alla inlägg under april 2012

Av Emma Sångberg - 12 april 2012 10:32

"Karma-

No need for revange.

Just sit back and wait.

Those who hurt you will eventually screw up themeselves.

And if your lucky, God will let you watch!"


Denna dagen började inte så himla bra...

Från klockan 6.40 har jag sprungit på dass typ 5 femtioelva gånger känns det som... Men efter att fått i mig 2 imodium, 2 knäckebröd & en stor kopp te så har magen blivit sig själv igen... Tror jag iaf...

Väntar nu på att Jasmina ska höra av sig så vi kan träffas... Skulle ses nu 11 men jag messade imorse om magen och har inte hört nått än...


Var ute en sväng med Disel för en stund sen och nu nannar lillkillen! Får väl ta och ringa Jasmina så att det inte hänt nått... börjar juh bli lite smått orolig!!


Gårdagen var toppen och jag hade en underbar kväll med mina älsklingar här hemma. Fick besök av Madde, Slim, Mirre, Nellie och Foppelina   Ni kan tro man blir sugen på en liten valpis igen... men efter morgon turen med mitt odjur här hemma så räcker det med honom   


Nej nu har jag inte mkt mer att skriva för denna gången!

Ha en toppen dag mina vänner!


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 11 april 2012 10:26

"Everybody deserves somebody who makes them look forward to twomorro."


Sessan i sina fina danskläder ♥

      


Mysig hemma dag

     


Lilltjockis första gång i sandlådan tillsammans med kompisen Filip

                  

          


Bubbelbad i Turning Torso

 


Syskon kärlek ♥  

      


    

     

Av Emma Sångberg - 10 april 2012 12:03

"Sometimes I wish that someone would shout CUT!

So I could start the scene again!"


Ibland måste man bara få lov att skriva av sig...


Förstår mig inte på personer som vill ha kakan och äta den. Eller ska jag kanske säga inte riktigt vet hur man vill ha det! Ena dagen så passar man och andra dagen så är man hatad! Make up your fucking minde! Jag vet var jag står... men vet du?!


Sen blev jag måttligt irriterad härromdagen, fattar inte mig på folk som tror att dom vet bäst om allt! I detta fallet rör det sig om barn och uppfostran eller vad man ska säga. Jag förstår om vissa personer tror att dom vet bäst eftersom dom fick barn först och i många fall är det kanske så det är... men man kanske inte ska påpeka allt alla andra gör med sina barn som man själv inte gjort med sitt/sina!! Alla barn är olika... Där av gör vi alla olika med våra barn! Jag tror ändå innerst inne så vet jag nog bäst själv vad som passar mina barn och vad, när och hur jag gör vissa saker med dom! Sköt du ditt så sköter jag mitt!


Har gång på gång sett hur vissa barn går klädda ute... En del föräldrar borde verkligen skämmas över vad man släpper ut sitt barn i. Visst att vi alla har olika klädsmaker men att skicka barn till dagis, skola, ut och leka osv i för små kläder eller söndiga kläder är skamligt tycker jag! Jag skulle aldrig få för mig att göra det! Får för faan panik om nån av mina är kladdiga i ansiktet eller så... Nej måste få säga skäms på er!


Nu vill jag bara påpeka att detta handlar enbart om mina tankar och åsikter... alla har rätt att tycka och tänka vad man vill.


Hoppas alla har en trevlig dag i regnrusket!

Tjingeling...





Av Emma Sångberg - 10 april 2012 07:32

   "Utan mina barn,

morgondagen är inte värd väntan...

och gårdagen är inte värd att minnas!"


Söndagen börjades med en PW, och innan jag gick hem igen så handlade jag lite inne på coop. Det var så himla skönt att röra på sig!

Vi städade här hemma när älsklingen väl vaknat och sen blev det bara massa slappande i soffan med min älskade sambo. Jag lagade en fantastiskt god middag - Marinerad Nötytterfilé, pommes, hemmagjord Tzatziki och en god sallad med fetaost i - Yummy!! På kvällen fick vi sällskap av Sarah och Hassan och då blev det kaffe och pratande jätte trevligt!


Igår hämtades äntligen sessan hem ♥ När vi varit hemma om och hon fått nya kläder på sig åkte vi hem till mina päron så snäckan kunde få sin påskpressent. Sen var det tänkt att Madde, Slim & Mirre skulle komma men det blev inte av eftersom Madde inte mådde bra    Vi får bestämma en dag i veckan istället.

Det blev en mysig hemma kväll istället och jag & Chelsea lagade ännu en god middag. Igår blev det Fläskytterfilé, pommes, resterna av såsen & salladen. Snäckan blev super glad när hon såg salladen - Åhh Emma det som är så gott, utbrast hon ♥ Min tös!! ♥

Snäckan fick se film innan hon skulle i säng, lilltjockisen kom i säng vid 19.30 och jag & älsklingen umgicks inne i soffan.

Mysande med världens bästa sambo framför Chelsea matchen som jag tyvärr somnade från... Men han se första halvlek iaf.


Nu är det dax att bli klara för dagis lämnandet och en liten promenad kanske, får se hur vädert är. Emma och Neyo kommer på besök idag med - Ser fram emot det väldigt mycket ♥♥


Tjingeling!!


Av Emma Sångberg - 8 april 2012 07:29

"When you  throw dirt, you lose ground!"


Då var det ett tag sen jag bloggade igen, men har haft fullt upp med annat och datorn ligger inte i prio ett!


Våra högtalare har kommit och dom är super snygga och super bra. Även sido högtalarna har kommit så dom skall oxå sättas på plats snart. Centern är beställd samt lite annat som jag icke förstår mig på haha


Lillsyrran kom i onsdags igen för att stanna här till fredagen. Varit jätte trevligt att ha henne här. Under dessa dagarna har det rensats i alla skåp och garderober. Mycket som har kastats och rensats bort! Så himla skönt! Kommer bli ännu mer plats i skåpen när vi väl fått in Chelseas nya möbler i hennes rum.


I torsdags blev det en dejt med min svägerska. Vi började med att promenera i vårvädert och hämta ut lite paket som vi hade liggandes på Konsum. Sen vid 10.30-11 tiden  gick vi bort till Petra för att Sarah hade påskägg till sessan. Så det blev en flabb kaffe och lite snack innan vi skulle gå. Lite tråkigt att snäckan inte kunde umgås mer med sin faster men det får vi ordna i veckan ♥


I fredags fick vi besök av Aco, Jasmina och lilla Andjela... som chockade mig med att sova hela tiden när dom var här på besök. Lilla drama queenen brukar skrika tills hon får sin vilja igenom men denna gången sussade hon sött. Får gosa med henne nästa gång istället ♥

På kvällen blev det ännu mer kaffe hos mina päron. Lämnade Vicki och fick Jesper med oss hem istället. Här hemma stektes det köttbullar till påskmiddagen och sen blev det Yatzy, kortspel med lite öl & cider för oss vuxna. Super trevligt och roligt!


Påskafton igår och den tillbringade vi tillsammans med mina päron & syskon. Men under dagens gång fick vi även sällskap av bästaste faster m. familj & bästaste Ullisen & Caisa.

Älsklingen gick vid 18 för att sticka hem och göra sig redo för en jobbe natt. Jag och lilleman var hemma vid 21.30 och när han kommit i säng, packade jag upp allt vi haft med oss. Där efter blev det tandborstning och av med kläderna för att hoppa i bingen direkt, var helt slut!


Var uppe och gav lilltjockisen en flaska välling när älsklingen var ute med Disel efter jobbet. Så vi fick gått och lagt oss tillsammans igen, myigt ♥


Jayson tyckte att det var morgon 6.40 idag så det var bara att stiga upp trots att ögonen går i kors på mig. Men värkar vara fint väder idag så ska snart klä lilleman för att gå ut på en morgon promenad så att pappsen får sova en stund i lugn och ro. För hulliganen här hemma härjar, gapar och skriker i ett ♥♥


Hoppas ni haft en underbar påsk ni med!

Tjingeling...


       



Av Emma Sångberg - 4 april 2012 08:28

"Be okay with where you are,

even if you know you want to change."


Nu har jag inte bloggat på ett par dar men har inte hunnit med datorn. Som jag skrev i förra veckan så hade juh Jayson fått halsfluss och började med penicillinet i fredags. Men trots detta så vaknade han med 40°feber, så det blev några samtal till 11-77 & Vårdcentralen. Direkt där på fick jag slänga på mig kläder och rusa iväg till VC så vi var där vid 9 tiden. Denna gången konstaterades öroninflamation i bägge öronen. Fick sällskap av min fina svägerska till apoteket och väl hemma igen lyckades jag få i lilleman en flaska välling & medicin. Han somnade gott i mammas famn efter det. Men han var super mammig hela dagen så jag kunde knappt gå på toa utan att ha honom med mig. Men när älsklingen väl kom hem från jobb så var han så snäll och tog tag i hemmet. Resten av kvällen var Jayson super glad och pigg. När han somnat hoppade jag i ett varmt skönt bad. Fixade med lite kvinnligheter och tog hand om min kropp. Som alltid avrundades kvällen med mysande ♥


Och nu till de andra dagarna...

Söndagen bjöd på mysig frukost med min fina familj, snäckan & jag åkte till dansen och sen tog vi oss en liten shoppingtur på jägersro så snäckan fick danskläder... Vicki övernattade hos oss och vi hade en mysig kväll med film och gottis inne i v-rummet.


Måndagen bestod av frukost med töserna och medans dom åt upp så passade jag på att plocka undan lite men jag han även dammsuga och moppa innan Chelsea var klar. Vid 10-10.30 kom Petra & Todde för att hämta snäckan. Hon stannade på kaffe och barnen fick leka. När dom gått så spelade jag och Vicki lite på wiiet och när älsklingen kom hem åt vi middag. Iväg och hämtade ett balkongbord i bara innan vi slutligen landade hos mina päron för fika och lämna syrran.


Idag ska vi bara stanna inne. Våra nya högtalare kommer idag mellan 9-12 så väntar på att Mattias kusin, Patrik ska komma och hjälpa mig med dom eftersom dom väger typ 30kg st.

Lite frulle & kaffe nu tack...


Tjingeling...


  

Ovido - Quiz & Flashcards