Familjen Sångberg

Alla inlägg under december 2011

Av Emma Sångberg - 21 december 2011 11:13

Ja just nu känns livet extra härligt  

Jag och älsklingen pratade lite igår när han kommit hem och jag måste bara säga att han gör mig så himla lycklig. Jag har verkligen lyckats fånga den finaste fisken i sjön på min krok  


När vi hade ätit middag blev det lite tv spel med snäckan innan hon skulle sättas i ett bad. Blev slappande i soffan med mina fina älsklingar nästan hela kvällen med lite avbrott för badande bla.


När barnen var i säng så började jag med köttbullarna inför julafton - som snart är här  

Höll på med köttbullarna till 22.30 sen kröp jag ner hos min baby och mös lite innan jag somnade.


Imorse ringde klockan 8, Chelsea skulle till dagis eftersom dom har julfest idag. Hon fick kläder, frukost och sen gjorde hon sig redo för att gå. Jag fick gå in och väcka Jayson vid 8.30 för att hinna i tid till dagis. Båda barnen har visat sig vara sjusovare denna veckan - but i like alot  

Efter lämnandet på dagis blev det en promenad till Konsom och jag fick sällskap av Petra som oxå skulle dit. Skönt att vara ute och röra på sig tycker jag. Känndes härligt med snön som föll från himeln med. Älskar snö...

När jag var hemma igen så gick jag till BVC för att få en vikt på lilleman nu innan jul för det dörjer lite innan där är öppet igen. Han hade inte gått upp speciellt mkt - 6898 gram men det var ingen fara för så länge han äter och inte går neråt. Plus att han kommer gå upp när vi går över till gröt och mat snart.


Nu har jag plockat undan lite här hemma och ska snart möta min svägerska för att sedan hämta prinsessan på dagis igen. Fick bara vara där till 12.


Ikväll ska vi hämta Vicki som ska övernatta här i 2 dagar och sen ska vi hem till Madde, Slim & Mirre  


Ha en fortsatt trevlig dag allesamman  


Tjingeling...   


Snart, snart, snart...

 


                           

Av Emma Sångberg - 20 december 2011 09:19

Då har man varit uppe sen 8.30, vaknade av lillemans snackande inne i sin säng. Han hade nog en väldigt intressant konversation med Nalle puh, Tiger, Nasse & Ior haha

Lilleman fick en ny blöja och kläder på sig och sen har han legat i babygymmet en timme. Jag har suttit här vid datorn och mornat mig.


Prinsessan snarkade vidare och kom upp nu vid 9.30  Skönt att hon kan sova så länge.

Nu sitter barnen och tittar på tecknat tillsammans


Tyvärr har planerna för denna veckan inte hållt riktigt. Igår skulle vi ha åkt till Leos lekland men det blev uppskjutit till idag, men det blir inte av idag iheller. Tänkte först att vi kunde sticka dit ändå men inte så kul för Chelsea utan en kompis och jag har juh Jayson att se efter så jag kan inte leka med henne heller. Aja vi tar det en dag efter Jul & Nyår istället.


Igår gjorde vi juh ischoklad istället och idag kan jag nog komma på något mer att göra med henne. Vi ska iaf ut på en promenad senare idag.


Har tänkt på en sak, om man hela tiden skjuter upp på en träff med någon då kan man kanske inte vara så intresserad av att ses - eller?! Jag kanske har fel, vad säger du?

Jag menar är man verkligen så himla upptagen att man inte ens kan klämma in en träff på några månader? Aja nu blir det frukost här hemma med min fina sessa ♥


Tjingeling...


 

Av Emma Sångberg - 19 december 2011 15:03

Imorse vaknade jag och barnen kl 9.30 - helt underbart att man har så "sov-vänliga" barn  

När vi alla var vakna fixade jag till Jayson med kläder, blöja och allt därtill. Chelsea fick kläder och sen ville hon ge lillbrossan sin frukost. Därefter blev det en morgon/förmiddes promenad och på hemvägen handlade vi frukost till mig och sessan.


Vi åt frukost och sen blev det lite tecknat och mys för barnen medans jag surfade lite på datorn.


Vid 13 tiden började jag och Chelsea med ischoklad och sååå goda dom blev, gjorde 3 olika sorter. Nu längtar Chelsea efter julen mer sa hon så hon får äta dom goda chokladen vi gjort.


Nu ska jag strax fixa med middagen och invänta min fina älskling ♥

Ikväll kommer Jasmina och Aco på kaffe, ska bli mycket trevligt.


Sen får vi väl se hur mycket jag kommer hinna blogga i veckan, schemat är nämligen fullspäckat med massa skojjigheter för mig och kidsen ♥


Ha en fortsatt toppen dag som vi i denna familjen ska ha  


Tjingeling... 

 

Av Emma Sångberg - 19 december 2011 11:27

Nu har helgen passerat och den har varit toppen.


I fredags var Madde & Slim här på kvällen, vi käkade - jag cevapi och de andra åt Sibylla. Jag och Madde handlade även frukost till bilfärden när vi fixade maten. Sen satt vi och snackade och garvade som faan. När dom gått så blev det lite myspys med darlingen innan vi somnade.


Lördagen gick vi upp 3 på natten och halv 4 möte vi upp Madde & Slim här nere. Sen bar det iväg till Ullared. Det var ingen kö som sist när vi kom fram och det blev sammanlagt 7 timmars shopping. Vi fick tag i klappar till alla och det var en trevlig dag. Tack så mycket Madde & Slim för en bra dag ♥

Väl hemma så åkte jag hem till mina päron för att hämta min underbara son, fick även med mig Vicki hem. När vi fått skjuts hem av mamma så hann jag hem och pussa darlingen hejdå innan han skulle jobba igen. Jag och Vicki packade in alla julklappar och jag kan säga att det var inte lite klappar. Vid 23 var vi klara och jag gick och la mig för ögonen gick verkligen i kors.


Söndagen bestod av hemma mys med mina fina älsklingar och nästan hela familjen kom och hälsade på och hämtade Victoria. När klockan var 18 gick vi för att äntligen hämta hem vår älskade prinsessa, har längtat extra mycket denna veckan, kanske förr att det snart är jul ♥

Kvällen här hemma igår så satt jag & snäckan och pysslade, älsklingen och lilleman var i vardagsrummet, darlingen spelade & Jayson tittade på. Efter pysslandet ville Chelsea leka frisör, klart man ställer upp för det är juh såååå himla mysigt   

Medans vi lekte frissa så kollade vi på E.T och sessan gillade den jätte mycket. Älsklingen somnade till filmen och vid 22.30 skickade jag snäckan i sägn och gick själv och la mig hos min älskling som var snabb med att kasta sig över mig, dra mig nära sig och bara mysa sig till sömns ♥ Älskar dig ♥♥♥♥


Tjingeling.. 

Av Emma Sångberg - 16 december 2011 16:26

Tjena moss alla!


Igår blev det en hemma dag och jag gick igenom alla lillemans och snäckans försmå kläder som skall säljas och lämnas till insamling. Puuuuh sååå mycket kläder och dom båda växer som ogräs... Men är juh skit kul att få shoppa nytt. Sen kom min fina svägerska Sarah förbi. Det var skönt att snacka och väldigt trevligt hade vi det  

När älsklingen kom hem snackades vi lite till och sen körde vi till Lamare - ett stort stycke familjepizza, kebab givetvis   Yummy!! Resten av kvällen blev det mys med mina älskade grabbar och sen lite grown up mys för mig och darlingen  


Imorse vaknade Jayson vid  6.50 och när han somnat om tog jag tag i den disken där var, dammade & städade toaletterna... Kunde inte somna om så lika bra haha... Tog fram dammsugaren och insåg att klockan bara var 7.30 så jag gjorde en kopp kaffe och satte mig vid datorn och inväntade att klockan skulle bli okej för att dammsuga haha  


Vid 10 tiden åkte jag & lilleman in till stan för att möta upp Jasmina, hon skulle se efter Jayson medans jag fixade mina naglar... Oboy! Vad jag blev nöjd med mina naglar idag, TACK Alice. Känner mig som en människa igen haha 

Efter nagelbygget blev det en runda inne på Hansa och sen BK... På väg mot triangeln sen tog vi en Vanilla Latte to go...

Mötte upp syrran & Moa och sen  åkte vi hem till mina päron för att lämna lilleman där, han ska övernatta hos mormor och morfar eftersom imorgon är det ULLARED!! Wiiihoooo!!


Nej nu har jag inte mer att skriva riktigt.. Madde & Slim kommer snart så ska vi käka och planera inför inatt när vi ska köra...


Tjingeling!   


Dear Santa,

   Snälla ge mig mina dojjor i klapp i år, jag har varit sååååå snäll   


Världens sötaste lilla rocker!!

 

Av Emma Sångberg - 15 december 2011 10:20

Igår blev världens finaste lilla prins 3 månader, tiden bara springer iväg!

Vi var hemma hos Jasmina igår på lite frukost tillsammans med henne och Danni. Det märks på Danni att han tycker om små bebisar och längtar efter sin lillasyster. Jag hade satt Jayson i soffan framför tv när vi kom hem dit och sen när vi skulle äta satt han hos mig. Men så fort Danni hade ätit upp så sa han "Han vill nog titta på tvn med mig igen" awww söte  


Sen kom Katta och hämtade Danni och hon tittade och höll lilleman lite, även hon sa att han är en kopia av Chelsea när hon var så liten. Och det är klart att vi som föräldrar tycker att det är super kul att syskonen liknar varandra. Ohh gud vad jag älskar våra fina ungar    


På eftermiddagen begav jag och Jayson oss hem i renget och sen ut med vovsingen lika bra när man redan var våt så. Sen blev det lite städning här hemma och förbredde middagen - himmasnickrade köttbullar, potatis & gräddsås.


Pratade lite med älsklingen när han kom hem från jobb, sen fixade vi maten tillsammans och sen blev det Sons - sista avsnittet sågs och nu får vi vänta enda till September 2012 för att få se nästa avsnitt  
Men vi låg i soffan och mös hela kvällen framför 2½ Men och det gick lika bra.


Imorse fick jag sovmorgon av lilltjockisen, han vaknade 7 och fick sin morgon slurk och jag var i sängen igen innan klockan var 7.15 sen vaknade vi vid 9.45 Skönt var det!


Pratade lite med älsklingen och fick lite tråkiga nyheter men vi vet att allt ordnar sig med tiden.


Nej nu har jag inte mer att skriva för idag, tänkte snart ut och promenera ska plocka upp lite klappar på posten var det tänkt  


Ha en bra dag... Saar vi... 


Jayson på sin 3 månaders dag!

 
Av Emma Sångberg - 14 december 2011 08:22

Man måste få kräka av sig ibland asså!!


Jag förstår inte varför vissa människor ljuger om vissa saker?! Klart att små lögner kan vara okej som om man kommer sent till skola eller jobb och hittar på "ehh, bussen var sen, bilköer på vägen"... Men att ljuga om rent ut sagt löjliga saker är fan bara pinsamt! En lögnare behöver ett bra minne och inte bara det utan en vattentät lögn som man inte lätt kan ta reda på sanningen. Men vissa tänker inte på hur lätt man kan ta reda på sanningen om man misstänker att personen i fråga ljuger! Sanningen kommer oftast alltid fram förr eller senare!

Men ljug inte om du inte måste!

 Det finns dom människor som säger att dom aldrig ljuger: dom är döda!


Även personer som tror att dom aldrig gör fel kan irritera mig! Alla människor gör fel och misstag. Herregud har man aldrig gjort misstag har man för fan aldrig levt! Men att kunna erkänna att man gör fel och misstag är en väldigt bra egenskap! Att skylla på andra människor är väldigt fegt tycker jag!


Kom igen, ljug bara om du måste och lägg inte skulden på alla andra och erkänn att du själv kanske är en stor del av problemet...


  Peace & Love   

Ovido - Quiz & Flashcards