Familjen Sångberg

Alla inlägg under december 2011

Av Emma Sångberg - 14 december 2011 08:03

"Straffet för lögnaren består inte av att man inte tror på honom/henne utan i att han/hon inte längre kan tro på någon."


Precis som jag hade hoppats på igår så blev min måndag mycket bättre än jag kände på morgonen. Fick ett mycket glädjande samtal på förmiddagen och det gjorde min dag sååå mycket bättre.Förövrigt igår så dammsög jag här hemma, plockade undan och sorterade tvätten. Men åter igen så hade jag gjort en miss och skrivit upp tvätten på fel dag så tvättar inte förän idag men ja ingen som dog av det 


Fixade middag när älsklingen kom hem. Lagade Chili con carne med ris och jag åt kycklingfilé, nudlar och jordnötssås - YUMMY!! Resten av kvällen bestod av mys med mina älskade pågar i soffan framför ett par avsnitt Sons of Anarchy - ska se de sista avsnitten idag av säsong 4.


♫♫♪ Ute är mörkt och kallt, i alla husen lyser nu överallt de tända ljusen. Det kommer någon där, jag vet nog vem det är, Sankta Lucia, Sankta Lucia... ♫♫♪

Igårmorse vaknade jag som alltid när älsklingen skulle till jobb, men somnade om lika snabbt igen sen vaknade jag av att han pussade mig hejdå och viskade några underbara ord i mitt öra   

Vid 9 tiden dök syrran & Leo upp, skulle juh passa honom igår medans Madde jobbade. Vid 9:30 kom Paula & Dot oxå för att äta frukost och umgås men först skulle jag ner på bvc kl 10 med Jayson. Han fick sprutor igår och han blev sååå lissen mammas lilla prins. Det gjorde ont i mitt   att se honom så lissen. Men han lugnade sig och somnade när vi kom upp igen. 

Det blev en trevlig dag här hemma även om lilltjockisen inte var på humör rikitgt, han antingen sov eller var lissen. Men han fick lite alvedon och blev gladare då. Leo var så snäll och lugn och trevligt att prata med Paula som jag inte umgåts med på jätte länge. Vid 15 tiden hämtade mamma Leo och Paula fick skjuts hem av henne med.

Jag tvättade igår med och det gick rätt snabbt att ta all tvätt. När älsklingen kom hem så fixade vi mat, åkte och handlade lite godis, en dusch ihop när jag var klar i tvättstugan sen blev det Sons innan det var dax att sova. 


Plutten har nannar hela natten och fick sin första flaska nu vid 7.40 och somnade om igen, jag kunde givetvis inte somna om men men...


Ha en underbar dag för det ska jag ha!

Saar vi...


     

 

Världens finaste lilla pepparkaka!! Det var juh trots allt Lucia igår! 

Av Emma Sångberg - 12 december 2011 13:18





Såååå jävla ball!! Hahahaaha




Av Emma Sångberg - 12 december 2011 12:36


Här är lite bilder från helgen både hemma och från Neyo's dop!

Enjoye!!


                                         

 

Av Emma Sångberg - 12 december 2011 07:45

Igår var syrran & Leo här hela dagen. Vi åt frukost, barnen lekte, bakade pepparkakor, Maddes vän Jonny kom på kaffe (En trevlig kille) och sist men inte minst blev det middag innan Madde & Leo gick.


Vid 18 kom Petra och hämtade Chelsea, kaffe, snack som vanligt och vid 19 gick dom igen. Tråkigat att sessan lämnar oss för en vecka, men nu kan man ordna med sista julklapparna utan att vara orolig över att hon vill vara med, titta osv. Dessutom så är det juh Julveckan nästa gång vi hämtar henne och då har vi massor av skojjigheter som skall fixas och göras.


På kvällen igår kollade jag och älsklingen på tv medans Jayson låg och jollrade under babygymmet tills han somnade  Sen blev jag så hungrig så jag fixaded mat åt oss och kort där efter så blev det sängen eftersom både mina och älsklingens ögon gick i kors    


Nej nu ska jag morgon mysa med min fina lilla prins och samla krafter inför dagen.

Känner mig lite nedstämd idag... men hoppas det blir bättre under dagen...


Saar vi...

Av Emma Sångberg - 11 december 2011 08:08

Igår morse åkte hela familjen och handlade frukost ihop & när vi kom hem så fixade fi fram frukosten och hade det mysigt. När frukosten var nere tog jag av lilleman för att ett bad med honom. Men som vanligt så la jag honom på mage på en handduk på golvet att han skulle få lufta sig lite. Strax där på hör jag älsklingen säga: "Varför la du honom utanför?" Men det gjorde jag inte, la tillbaka honom som han låg från böjan och vips så vände han sig från mage till rygg. Vår stora kille!!


Sen gjorde jag iordning barnen och mig själv för att vi skulle på dop, denna gången var det Neyo som skulle döpas. Vi gick till bussen och just så typiskt så fick vi inte åka med på den för att där redan var 3 barnvagnar  

Men älsklingen var snäll och körde oss istället så vi skulle hinna.


Dopet var jätte fin och Neyo var jätte duktitg. Jayson var däremot jätte nannig i kyrkan och sista minuterna ville han inte alls vara med mer. Efter dopet blev det fika och present öppning. Stort Tack till Emma, Stoffe & Neyo för en trevlig dag.


När vi kom hem igen lagade jag och älsklingen middag åt oss och sen hade vi lite mys innan darlingen skulle till jobb. Snäckan la sig vid 20.45, lilltjockisen somnade 21 och jag var nog däckad vid 22 tiden... 


Nu på morgonen kunde jag inte somna om efter att lilleman fått sin morgon slurk. Kröp tätt in till min fina älskling som till sist vaknade och mös till baka  

Skönt med vuxenmys så här på morgonen, Chelsea vaknade ör en liten stund sen och Jayson sovet ännu, ska plocka undan lite här hemma och sen ska jag och tösen handla frukost för klockan 10 kommer syrran och Leo på besök.


Ha en trevlig dag alla så saar vi så så länge...


Älskar dig Mattias

    

Av Emma Sångberg - 9 december 2011 22:14

"Allt kan man ta ifrån människan utom en sak -
den yttersta friheten att välja förhållningssätt till det livet för med sig."


Idag har det varit en underbar dag med barnen. Under förmiddagen var det lugnt här hemma, jag satt vid datorn och barnen satt här inne hos mig och tittade på tecknat tillsammans. Chelsea flamsade och tramsade medans Jayson skrattade åt henne, goaste ungarna i världen. Älskar er  


Vid 13 tiden körde min snälla morbror oss så vi kunde få handlat present till Neyo inför hans dop imorgon och passade även på att ordna en klapp till min darling. När vi kom hem igen dröjde det inte länge innan Jasmina och Danni dök upp för en fika & play dejt. Vi lunchade korv med bröd och satt och pratade alla 4 och lilltjockisen satt i babysittern och skrattade & snackade med oss med såklart  


Älsklingen kom hem från jobb vid 16 tiden och då gick Jasmina & Danni. Snäckan kollade på film på rummet, lilltjockis tittade på Disney Junior, älsklingen slängde sig på soffan och vi mös lite innan det var dax för honom att vila upp sig inför nattens jobbande. Jag satte mig vid datorn när han somnat och en stund senare kom Chelsea in och joinade lillebror vid tvn. 


Vid 19 åt vi middag ihop och sen var det dax för älsklingen att bege sig iväg. Jag och barnen satte oss i soffan och kollade på film och vid 21 gick jag in och la Jayson för natten och sen plockade jag fram lite gottis och läsk till mig och sessan, vi kollade klart på Shrek 2 och hon gick och la sig för en 10 min sen.


Hoppas jag kan sova bättre inatt även om det stormar som det gör... Vaknade flera gånger inatt och nu ska man vara ensam i sängen typ halva natten och lite till... Men blir mysigt när älsklingen kommer hem och kryper ner hos mig  


Börjar kännas som att jag ska bli sjuk... men hoppas på falskt alarm!! Hoppas!!!

Nu ska jag ta mig ett glas cola och glo på film tänkte jag. Ha en trevlig kväll era nattugglor...


Saar vi...


Så mysigt vi hade det   


VILL HA!!!!

       

Av Emma Sångberg - 9 december 2011 08:30

"Allt vad vi kan göra är att göra det bästa av varje dag."


Igår kväll när barnen somnat så tog jag mig en varm & god chockochino medans darlingen håll på att avsluta sitt spel. Sen släckte vi ner, klädde av oss och hade lite kvallitets tid med lita grown upp mys  Lite Criminal Mindes bla och så småningom somnade vi. Vissa kvällar hinner vi knappt umgås känns det som, man är trött och sliten. Jag efter att ha jobbat med lilleman och älsklingen av att ha jobbat ute i 8 timmar. Vi myser alltid innan sängen men ibland hinner vi knappt lägga oss förän nån minut senare somnar nån av oss av utmattning. Därför uppskattas de kvällar som är som gårdagens extra mycket.


Idag håller jag snäckan hemma från dagis eftersom vi skulle ut och göra lite saker idag... men ja inte det roligaste vädert så vi får nog lägga om planeringen lite iaf. Tänkte att vi skulle promenerat till Ekohallen bla. får se hur vinden är när vi kommer ut... har juh fortfarande inger regnskydd till vagenen så kan inte gå ut om det regnar  


Det blir först lite hemma mys innan vi gör oss redo iaf. Behöver samla krafter inför dagen plus att dagen inte startade så bra. En bråkig liten tös som ljuger och ja... Ni vet 5 åringar... Men nu har hon bett om ursäkt och lovat att göra som jag säger resten av dagen  


Ha en bra dag, saar vi...


Nöjd kille med sin nya mobil

   

Av Emma Sångberg - 8 december 2011 20:21

I eftermiddags var jag på en kort men skön promenad med Lotta. Det var kallt men samtidigt var det friskt & skönt pga solen   

Vid 13.30 var på på Bvc för föräldrar grupp. Det var faktiskt trevligare ön jag väntat mig. Ser fram emot nästa träff. Efter bvc hämtades sessan på dagis och sen gick vi till Ica eftersom både snäckan och pappsen ville ha korv med bröd.


Har bara haft en skön mysig hemma kväll med familjen idag, Satt även och jagade julklappar till min baby. Hoppas han blir glad när han får det   


Nej nu ligger tösen och jag ska natta lilleman så jag och älsklingen kan ha lite vuxen mys under det varma sköna täcket   


Saar vi!!

Ovido - Quiz & Flashcards