Familjen Sångberg

Alla inlägg under december 2011

BVC

Av Emma Sångberg - 8 december 2011 11:33

Hejsan alla glada där ute!!


Imorse vaknade jag av lilleman vid 6.45 han ville förståss ha sin morgon slurk och som vanligt somnar han om lika snabbt igen. Det brukar även jag göra men icke imorse... låg och vred & vände mig och efter 1 timme gav jag upp och steg upp. Skönt med tystnaden! Men klockan blev snabbt 8 och snäckan skulle upp och fixas inför dagis. Vid 8.30 väckte jag Jayson och fixade till honom så vi kunde gå till Dagis.


Under förmiddagen här hemma har jag packat en massa paket med kläder och annat som jag lyckats sälja på FB   Bättre att få en slant för det än att kasta det.


Om en stund ska lilleman få sig en slurk till och sen ska vi möta upp Lotta för att ta en promenad med våra söner, ska passa på att posta med.


Klockan 13.30 ska vi båda vara på föräldra grupp på BVC, så får vi se vad det är för något.


Ha en underbar dag alla


Saar vi... 


Våra fina barn framför julgranen

 

Av Emma Sångberg - 7 december 2011 21:48

"De lyckligaste människorna har inte det bästa av allt,
men gör det bästa av vad de har"


Igår kom Jasmina och Aco på fika. Det var mycket trevligt och jätte goda lussebullar Jasmina bakat med sin mamma, även om där bara var 3 st kvar   Jasmina... haha

Snäckan satt vid datorn tills det var läggdax  och vårt besök gick samtidigt som hon skulle i säng.


Imorse när jag väl lämnat Chelsea på dagis efter en sölig morgon hemma så tog jag  en promenad med Petra, är juh så himla tråkigt ensam och hon hade tid och lust. Var en skön runda och en trevlig stund. Väl hemma igen efter 1 timmes promenad så tog jag ett tag med dammsugaren här hemma, lika bra att passa på när man ändå var så svitt redan   Sen var jag förtjänt av en 2 minuters dusch eftersom att Jayson bestämde sig för att icke sova mer.


Sen blev det bara massa slappande innan det var dax att hämta Chelsea på dagis. Dessvärre började det ös regna när det var dags att bege sig så fick kränga på det söndriga regnskyddet på vagnen och hoppas på att det inte blåste så att det täckte vagnen nått så där, som tur var gick det bra.


När vi kom hem fixade jag middag, hemma snickrad Gulasch och fyy fasiken så gott det blev. Klockan 18 kom Madde, Slim & Mirre på besök. Var en trevlig fika stund med massa prat om Ullared... Snart ska vi äntligen åka dit   Längtar!!


Nej nu måste jag ut med Disel och sen blir det lite sängmys med min bejb  


Saar vi!!    


Längtar efter snön nu... Jag vill ha denna utsikten från ballkongen i år med   

  

Av Emma Sångberg - 6 december 2011 09:47

Vi är alltid starka nog för att så ut med andrar motgångar! Men våra egna då...


Igår hade jag en underbar hemma dag med barnen. Vi började morgonen med lite barnprogram & frukost. Sen gjorde vi oss iordning för att gå ner på BVC med lillema för en ny vikt och längd. Stor kille 65 cm lång och 6808 gram han har väst som attan så nu får vi plocka bort 62 kläderna med. Sen var det dax att promenera bort på Konsum för att posta lite paket. Där ifrån tog vi sen bussen, på sessans önskemål, till Coop för att handla hem lite som fattades här hemma. Vi handlade och man märkte hur lillvuxen tösen blivit. Hon  hjälpte mig att hämta saker vi skulle ha och uppförde sig riktigt vuxet   Super cute!!  
Sen blev det bussen hem eftersom biljetten inte gått ut och den kom efter 2 min. Sen gjorde Chelsea dagens! Bussen säger "Via bulltofta" och citerar Chelsea:

- "Via rulltårta"...

Haha jag utbrast i skratt attack... så jävla roligt det lät!

När vi kom hem så sov lilleman en stund och snäckan lekte på rummet. Sen bakade vi pepparkakor och pepparkakshus   


Klockan 15 var det dax för tvättdejt och älsklingen fixade middagen när han kom hem. Snäckan fick välja och det blev Schnitzel, pommes & beasås. Efter maten var det tvätten igen och darlingen tog hand om disken. Sen fick snäckan sitta vid datorn och spela   Gladast i stan var hon och där satt hon tills det var dax att sova. Var en mysig kväll här hemma och hela huset luktade pepparkakor och gör det ännu!! *MUMS*  


Snäckan lämnades på dagis vid 9 och jag ska bara plocka undan lite här hemma idag och ta det lugnt. Får se vad eftermiddagen och kvällen har att ge denna familj   


                                     

Av Emma Sångberg - 5 december 2011 07:28

Trots allt tradiga som händer runt omkring så har jag haft en toppen helg med mina fina älsklingar!


I fredags kväll gjorde jag inte mkt mer än satt vid datorn på kvällen när älsklingen gått till jobb, givetvis så varavde jag datorn med att ta hand om min son som faktiskt var snäll och go trots att han var trött så in i bomben. Men han satt snällt i sin babysitter och tittade på tecknat.

"Men klart att man fick skrika till så att mamma kommer och underhåller mig lite"


På lördags morgonen sov vi alla länge här hemma. När alla var vakna åkte vi och handlade frukost & lördags godis. Vi åt en smarrig frulle och sen städade vi lite här hemma och resten av dagen & kvällen blev det fotboll, middag, godis och Sons of anarchy! Helt underbar lördag med mina favorit grabbar. När lilleman somnat för natten blev det lite vuxenmys och sen loppelådan för vår del med  


Söndags morgon gick jag och fixade frukost vi åt och det var jätte mysigt med goa pålägg & bullar. Efter frukosten så tog vi ett bad tillsammans alla 3, när lilleman var klar gick jag upp och fixade honom och sen däckade han så jag smög in i duschen hos darlingen igen *MYS* 
Jag hann även med att städa snäckans rum, samt kasta leksaker som inte det leks med och dammsuga lägenheten igen. Jag är sååå himla duttig   Vid 14.30 tiden kom min mamma på besök och hon hade en överraskning med sig till sessan. Vid 17 gick mammsen och jag fixade middagen åt oss. Sen var det ÄNTLIGEN dax att hämta hem vår älskade prinsessa  

Kaffe, prat och sen gick vi hem igen. Väl hemma igen fick snäckan en present från London och hon fick se överraskningen från "mormor" och hon blev super nöjd. Sen klädde vi julgranen hela familjen, eller ja Jayson kollade på *thihi* Men granen blev super fin Så nu är här juligt och mysigt hemm och lite klappar under granen med   


Imorse vaknade jag strax efter att älsklingen gått upp och jag var hör och häpna PIGG klockan 6.15 Inte ofta det händer mig. Men när älsklingen gått till jobb så satte jag mig vid datorn och bara njöt av tystnaden. Sen vaknade lilleman klockan 7 och då hade han sovit sen 21 igår. Men efter morgon flaskan somnade han om igen. Strax innan klockan 8 kom sessan oxå upp så nu sitter vi och tittar på tecknat. Mysigt....


Ha en fin dag alla så saar vi så så länge...   

Av Emma Sångberg - 2 december 2011 20:00

Igår hade jag en jätte härlig dag med min fin vän Jasmina. Först tog jag mig en promenad och hämtade en julklapp till darlingen innan jag åkte hem till henne. Vi åt frukost och snackade en massa om allt och inget. Sen tog vi en tur till Jägersro C innan vi promenerade hem till mig i regnet. Vi käkade lunch och snackade ännu mer... Hade en mycket trevlig dag! Kvällen bestod av massa mys med mina fina grabbar framför SONS tills det var dax att sova. Skönt att somna i min fina älsklings famn.


Idag tog jag med en lång morgon promenad med Disel. Sen kom Emma & Neyo på besök. Så kul det är att se våra små killar tillsammans. Sjukt hur stor skillnad i utvecklingen på dom trots att det bara skiljer 3 veckor mellan dom. Det var sjukt skönt att få kräka av sig lite och snacka ut om saker som faktiskt bara Emma kan förstå sig på och det var nog ömsesidigt. Hoppas vi hinner ses i nästa vecka innan Neyos Dop.


Tack till mina fina vänner som stöttat mig i veckan när jag mått skit. Både för fika träffar och telefon samtal  Kaaarlek till er!!


När älsklingen kom hem från jobb hade lilleman äntligen somnat för första gången idag... Så vi satte oss i soffan och åt varma mackor jag gjort och pratade lite. Var mysigt med tända ljus överallt och julpyntet & klapparna gör det bara ännu mysigare. Sen vaknade lilleman men somnade lika snabbt i mammas famn samtidigt som darlingen däckade brevid mig. Jag fixade lite mat och väckte älsklingen vid 18.30 så han skulle hinna med allt han skulle innan han skulle iväg och jobba igen.


Resten av kvällen kommer bara bestå av mys med min fina son   


Bästa kompisarna


"Kom här ska jag äta upp daj"


Snackisar...


Här sa nog Emma nått intressant


Våra fina killar ♥



 
   

Av Emma Sångberg - 1 december 2011 07:06


Godmorgon eller nått...


Igår kväll blev det en trevlig fika med Madde, Slim och Mirre. Skönt att snacka av sig och få planerat lite till inför Ullared. Snart är vi där och det ska bli så kul! Mirre hade nog extra kul igår när hon fick lov att leka nagel byggare och frisör på mig   Hon är så go den tösen!
Hon är jätte glad för Jayson med, tror hon vill ha ett syskon snart... Madde & Slim  

När dom hade gått på kvällen så kollade jag och älsklingen lite på tv innan det var dags att lägga sig för natten.


Men oj, oj, oj söger jag bara... Det har varit en lååååång natt med lite sömn för min del. Lilleman har sovit som en stock så det beror inte på honom. Han har blivit så duktigt och sover 8 h i streck om nätterna. Nej det är en massa annat som hållt mig vaken. Kunde inte somna om imorse efter att Jayson vaknat och fått mat och en stund efter att darlingen gått hemmifrån...

Varför kan man inte bara stänga av hjärnan ibland... koppla bort allt tänkandet...


Ja så nu sitter man här ensam i mörkret och väntar på att tiden ska gå så man kan komma iväg. Ska juh hem till fina Jasmina på frukost  


Hoppas på en bra dag för alla!


Saar vi!  

Ovido - Quiz & Flashcards