Familjen Sångberg

Alla inlägg under september 2011

Av Emma Sångberg - 8 september 2011 19:23

"Ett leende betyder inte alltid att du är glad, det kan också betyda att du är stark nog att le även när det gör ont...."


Igår blev det en mycket trevlig fika stund hos Jasmina med kaffe, coca och massa bebis-snack!! Vid 13.30 tiden fick jag ett mess om att älsklingen redan slutat skolan så han kom oxå på en kopp  

Efter några timmars pratande och fikande var det dags att köra hemåt.


När vi kom hem fixade jag middag, jag var sjukt sugen på Nudlar så det blev det och jag gjorde en stark köttfärs till min fina darling. Under tiden vi åt kollade vi på film, Get him to the Greek. Inte direkt nått jag rek... Men i förrigår såg vi en sjukt bra film, The Lincoln Lawyer. Den måste ses!! 

Efter filmen tog vi oss ett varmt skönt bad, super mysigt var det. Resten av kvällen spederades med mysande till 1000 och en max dos av kaarlek  


Imorse ringde klockan 7.15 och det var bara att stiga upp klä sig och lita sånt innan vi begav oss iväg till BM. Allt är bra med mig och lille plutten. När vi kom hem högg jag tag i dammsugaren och medans jag fixade det tog darlingen disken som där var. Vid 10 tiden dök Madde & Mirre upp med bullar så vi satte oss och åt och sen har vi haft en mysig dag tillsammans med dom. Madde & jag fixade lite med våra naglar och har bestämt att vi ska göra detta en gång i veckan... Ser fram emot detta som sören. Känner att jag behöver nått sånt...


Nu kollar älsklingen på MFF matchen och det är juh inget som intresserar mig för 5-öre... så jag fördriver lite tid här vid datorn tills matchen är över sen blir det mys som vanligt!!


Ha en fin kväll mina kära läsare...

  

Av Emma Sångberg - 7 september 2011 10:31

Gó morgon mina läsare!


Då är man nyvaken och pigg, trots att jag inte sovit hela natten. Dessa sammandragningar som jag har om dagar & nätterna börjar göra mig smått tokig. Nu är inte väntan kul längre. Älsklingen har oxå börjat tjata flera gånger om dagen på att lilleman ska komma ut. Nu har vi väntat tillräckligt länge tycker vi   Känns som om jag varit gravid i ett år... Jävla elefantgraviditet.


Jag ska strax fixa till lite här hemma och sen göra mig iordning för att sticka hem till Jasmina på fika. Var lääääänge sen, för längesen, vi sågs bara hon och jag. Sen får vi se vad dagen mer har att erbjuda idag.


Älsklingen hämtar upp mig efter skolan iaf. Sen är juh han ledig torsdag-söndag. Var längesen vi hade så mycket ledig tid ihop med. När han har vatt ledig ja då har juh givetvis jag jobbar och tvärtom...


  2½ underbara år tillsammans med min fina   baby idag!! Jag älskar dig, vår kärlek övervinner allt!!


        


Tjingeling!!

Av Emma Sångberg - 6 september 2011 13:46

  I feel blue  


Natten har varit fruktansvärt jobbig, dock inte pga graviditeten! Bara att somna igår var ett projekt som verkade vara i evigheter... Vaknat så där 1000 gånger känns det som och sen haft svårt att somna om. Inte alls kul...


Idag steg jag inte upp förän vid halv 12-12 tiden. Hade verkligen ingen lust att stiga upp då heller men magen kurrade så var tvungen att äta nått. Eftersom klockan ändå var så mycket så blev det "frukost-lunch" Makaroner. När jag ätit klart la jag mig till rätta under täcket igen och låg bara där med en massa tankar surrande i huvudet.


Usch ja ibland blir saker och ting inte alls så bra som de ser ut i huvudet när det väl kommer ut. Men ja, man kan inte snurra tillbaka klockan bara lära sig av sina misstag och hoppas på att inte göra om det igen... Fast ja jag känner juh att man kanske gått på denna niten ett flertal tillfällen i livet!


Men vid 13-tiden hoppade jag i ett bad och satt där i det varma vattnet och bara njöt. Tog hand om mina ömma, svullna fossingar litegranna och lite annat smått & gott. Nu passar jag på att blogga lite innan älsklingen kommer hem från skolan. Fick mess precis om att han är på väg hemåt. Halv 4 idag ska vi infinna oss i Limhamn så att han kan få klippt ner håret lite, är juh ganska så lågt nu  


Sen får vi se vad mer dagen har att erbjuda... hoppas iaf att mitt bottenhumör försvinner snart...


Tjingeling! 


Av Emma Sångberg - 5 september 2011 21:05


"Ord kan slå hårdare än en knytnäve"


I lördags när vi vaknat och ätit frukost gjorde denna familjen sig redo för att åka till Lindeborg och kolla på när min yngsta lillebror skulle spela sin 2:a match. Han står i mål för EFF P9, trots att han var väldigt duktig för att bara ha tränat 2 gånger förlorade dom 6-4  

Men nästa gång vinner ni... Hejja!!


Efter matchen körde vi hem och inväntade min mammsing som skulle hämta upp oss. Det var nämligen bestämt att vi skulle äta middag med mina päron och svärfaren ville bjuda sin svärson på öl. Gó middá blev det, Plommonspeckad Karré, potatis, sås och svartvinbärsgelé - Yummy!! Resten av kvällen bestod av gottis, öl, rom & cola, läsk och X-box - Kniect och Lips! Riktigt skoj var det.

Tack till mina fina päron för en jätte mysig och trevlig kväll!


Söndagen vaknade vi och hade en slappe timme innan mamma kom och lämnade snäckan som sovit över hos dom. Jag gick ner och mötte upp henne i vändzonen och sen gick vi upp till ica så att jag och älsklingen kunde få frukost. Medans vi åt vår frulle sattes snäckan i ett bad. Vid 12 tiden hoppade jag och älsklingen in i duschen och gjorde oss i ordning och kl 13 åkte vi hem till Jasmina & Aco eftersom att Jasmina fyllde år!! Gott tilltugg, tårta osv. och en trevligt sällskap. Väl hemma igen så kom Petra vid 18 tiden för att hämta Chelsea. Kaffe som vanligt och vid 19 gick dom igen. Resten av kvällen tog jag och älsklingen bara det lugnt och så småningom blev det mys och sängen.


Imorse gick jag upp tidigt... tvättdejt 7-11. Kännde mig lite skum i kroppen och efter 45 min insåg jag att jag nog är sjuk. Illamående, utmattad, ont överallt, febrig... och lite till... Blev en mannafrutti och sen kröp jag till sängs igen, gick ner i tvättstugan för att hänga upp det blöta sen blev det sängen igen... och där har jag varit hela dagen i stort sätt. Nu på kvällen kom Patrik, Gabi & Zack med en låda kläder till lilleman.


Nu har jag inte så mkt mer att skriva...


Ha en fin kväll alla! Gó natt!!

Av Emma Sångberg - 2 september 2011 21:33

Jag kom hem från en kvällspromenad med vovven för en liten stund sen. Och nu ska jag bara blogga lite innan jag ska krypa ner hos min fina darling och bara mysa.


Imorse bestämdes det att mina päron skulle komma hit på frukost. Älsklingen var ledig idag och det gillas. Snäckan blev lämnad på dagis vid 9 tiden imorse och sen tog jag och älsklingen en koll i källaren. Vi fick med oss alla lillemans saker upp. Väl uppe igen kom päronen. Vi satte oss för att äta frulle & dricka kaffe. Det var en trevlig visit.


När dom gick åkte vi iväg för att fixa födelsedags present till Jasmina som snart fyller år. Sen när vi kom hem fixade jag lunch åt oss, Hackeböff med stekt kulpotatis - MMMM!!!

Vi satte igång med lillemans rum och nu är det nästan klart. Fattas lite saker men ja det ska ordnas så fort som möjligt och sen kommer där upp lite bilder. Nu är vi ännu mer redo för att han ska komma ut...


Ja.. jag har inte så mycket mer att skriva mer än att denna dagen har varit toppen!!


Ha en nice night alla läsare... nu ska jag och darlingen mysa  


Hajjen!!!!! 

Av Emma Sångberg - 2 september 2011 21:25

Nu tickar tiden och han kan juh faktiskt komma NÄR SOM HELST!!


Om mig

I tisdags var jag hos BM för att kolla upp om jag ev. var på väg att få havandeskapsförgiftning, men som tur var så är allt bra. Jag vägde mig då och nu är det +23 kg som vågen visar. Har dessvärre fått lite bristningar på magen men ja jag får den bästa belöningen snart, snart, snart... Jag mår fortfarande bra efter att ha börjat gå på Omeprazolen, inga kräkningar eller halsbränna   Idag har vi satt upp pluttens rum med men det är inte riktigt klart ännu. Om en vecka är det dags för ännu ett BM besök... Och fram tills dess ska jag njuta av min mammaledighet och bara vänta på att vårt lilla mirakel barn ska komma ut   


Om barnet
I början av denna vecka är fostret 36 veckor gammalt. Nu är gripreflexerna starka och hon eller han reagerar mer tydligt  på ljus och ljud. Nu är kroppen ganska rund och i barnets mage finns det en hel del mekonium – den första avföringen – som behöver komma ut. De flesta barn ligger nu med huvudet nedåt. Nu är det så trångt om utrymme att armar och ben ligger klistrade längs med kroppen. Nästan alla ben i kroppen har hårdnat, men några hinner inte bli det före födseln. Barnets skalle är inte helt ihopväxt. Anledningen är att huvudet ska vara följsamt under förlossningen. En del barn har därför lustig huvudform när de kommer ut, men det kommer att återställas efterhand.

Av Emma Sångberg - 1 september 2011 17:39

Idag har jag och vår fina prinsessa haft en mysig dag med Madde & Mirre. Vi började med frukost ihop efter 10 tiden, mycket gott med Lidl-bullar och kaffe, festis för flickornas del. Sen snackade vi massor om allt och inget. Du är verkligen en underbar vän Madde, älskar dig gumman  


Vid 12.30 tiden bestämde vi oss för att åka en tur till Ikea, men först bort om darlingens skola för att hämta snäckans bilstol. Så lite pussandes och sen mooot Ikea. Töserna lämnade vi in på leklandet och sen gick vi i lugn och ro en timme och kollade på det vi skulle. Innan vi körde hem fick snäckorna glass och jag och Madde åt vars en köva-fan  Sen släppte dom av oss hemma igen.


När darlingen var hemma från skolan gick vi ner i vändzonen för att möta upp honom och köra till Toysrus. Lilltjejen fick 4 olika Disney polly pockets, Snövit + prins & djur, Törnrosa + prins & de goda feérna, Ariel + Prins, Blunder & Sebastian och Askungen + prins & 2 möss... Hon är helnöjd!


Himma igen och jag fixade middagen - lax till oss töser och schnitzel till karlen med pasta och lite annat smått & gott. Nu efter middagen målar snäckan i målarbok och sjunger som om hon hade betalt för det haha   Älsklingen spelar lite tvspel  

och jag bloggar...


Resten av kvällen ska denna familjen bara mysa, så det blir en underbar kväll och det hoppas jag mina läsare oxå får....


     

Ovido - Quiz & Flashcards