Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 2 september 2011

V. 38+0

Av Emma Sångberg - 2 september 2011 21:25

Nu tickar tiden och han kan juh faktiskt komma NÄR SOM HELST!!


Om mig

I tisdags var jag hos BM för att kolla upp om jag ev. var på väg att få havandeskapsförgiftning, men som tur var så är allt bra. Jag vägde mig då och nu är det +23 kg som vågen visar. Har dessvärre fått lite bristningar på magen men ja jag får den bästa belöningen snart, snart, snart... Jag mår fortfarande bra efter att ha börjat gå på Omeprazolen, inga kräkningar eller halsbränna   Idag har vi satt upp pluttens rum med men det är inte riktigt klart ännu. Om en vecka är det dags för ännu ett BM besök... Och fram tills dess ska jag njuta av min mammaledighet och bara vänta på att vårt lilla mirakel barn ska komma ut   


Om barnet
I början av denna vecka är fostret 36 veckor gammalt. Nu är gripreflexerna starka och hon eller han reagerar mer tydligt  på ljus och ljud. Nu är kroppen ganska rund och i barnets mage finns det en hel del mekonium – den första avföringen – som behöver komma ut. De flesta barn ligger nu med huvudet nedåt. Nu är det så trångt om utrymme att armar och ben ligger klistrade längs med kroppen. Nästan alla ben i kroppen har hårdnat, men några hinner inte bli det före födseln. Barnets skalle är inte helt ihopväxt. Anledningen är att huvudet ska vara följsamt under förlossningen. En del barn har därför lustig huvudform när de kommer ut, men det kommer att återställas efterhand.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards