Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 5 september 2011

Update!

Av Emma Sångberg - 5 september 2011 21:05


"Ord kan slå hårdare än en knytnäve"


I lördags när vi vaknat och ätit frukost gjorde denna familjen sig redo för att åka till Lindeborg och kolla på när min yngsta lillebror skulle spela sin 2:a match. Han står i mål för EFF P9, trots att han var väldigt duktig för att bara ha tränat 2 gånger förlorade dom 6-4  

Men nästa gång vinner ni... Hejja!!


Efter matchen körde vi hem och inväntade min mammsing som skulle hämta upp oss. Det var nämligen bestämt att vi skulle äta middag med mina päron och svärfaren ville bjuda sin svärson på öl. Gó middá blev det, Plommonspeckad Karré, potatis, sås och svartvinbärsgelé - Yummy!! Resten av kvällen bestod av gottis, öl, rom & cola, läsk och X-box - Kniect och Lips! Riktigt skoj var det.

Tack till mina fina päron för en jätte mysig och trevlig kväll!


Söndagen vaknade vi och hade en slappe timme innan mamma kom och lämnade snäckan som sovit över hos dom. Jag gick ner och mötte upp henne i vändzonen och sen gick vi upp till ica så att jag och älsklingen kunde få frukost. Medans vi åt vår frulle sattes snäckan i ett bad. Vid 12 tiden hoppade jag och älsklingen in i duschen och gjorde oss i ordning och kl 13 åkte vi hem till Jasmina & Aco eftersom att Jasmina fyllde år!! Gott tilltugg, tårta osv. och en trevligt sällskap. Väl hemma igen så kom Petra vid 18 tiden för att hämta Chelsea. Kaffe som vanligt och vid 19 gick dom igen. Resten av kvällen tog jag och älsklingen bara det lugnt och så småningom blev det mys och sängen.


Imorse gick jag upp tidigt... tvättdejt 7-11. Kännde mig lite skum i kroppen och efter 45 min insåg jag att jag nog är sjuk. Illamående, utmattad, ont överallt, febrig... och lite till... Blev en mannafrutti och sen kröp jag till sängs igen, gick ner i tvättstugan för att hänga upp det blöta sen blev det sängen igen... och där har jag varit hela dagen i stort sätt. Nu på kvällen kom Patrik, Gabi & Zack med en låda kläder till lilleman.


Nu har jag inte så mkt mer att skriva...


Ha en fin kväll alla! Gó natt!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards