Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 4 juni 2012

Inte alls kul!

Av Emma Sångberg - 4 juni 2012 07:40

Livets sanna vänner är som änglavingar,

när vi faller, lyfter de upp oss!


Då har helgen varit här.

I lördags flöt morgonen & förmiddagen på med frukost och slappande. Vid 11.30 började jag göra mig iordning för kalas. 12.30 gick jag och hämtade snäckan, trodde älsklingen och lilleman skulle hinna bli klara tills jag hämtat Chelsea men icke. Så vi gick upp och skyndade på grabbarna. Sen körde vi hemmifrån till busfabriken. Chelsea var på hel spänn och längtade in som attans. Jisses vad stort ställe och miljoner av ungar överallt i alla åldrar... Men barnen hade super skoj och vi föräldrar som var där satt och drack kaffe & snackade, jätte trevligt!

Efter kalaset lämnades snäckan igen, sen körde jag och älsklingen ett ärende.

Vid 18 tiden kom Jasmina, Aco & Andjela. Vi grillade här hemma och åt. Jätte gott och jätte trevligt.


Söndagen kom och både jag och älsklingen vaknade med ont i magen... Jag kännde mig som en uppblåst ballong... Och inget verkade hjälpa   Men det släppte emot middes tid efter en kort vilostund. Vid 14 tiden åkte vi hem till mina päron för att fika. Mia & Stina var oxå där sen dök Paula oxå upp   Det blev en massa pratande om allt möjligt... Men jag började få ont i magen igen och mådde riktigt dåligt så vi fick åka hem igen. Tur var väl det för väl hemma så kom det ur båda hållen... Fy faan vad jag mådde dåligt. Gick och la mig i sängen men kunde inte somna så låg där och lyssnade på när älsklingen och lilleman gjorde en massa grejor. Gick upp vid 19 tiden för att hjälpa älsklingen med att få en jätte trött och grinig son i sängen, han var upptagen med att dammsuga. Jayson är inne i en jätte mammig period så det var inte lätt för älsklingen igår. Men jag ville juh inte smitta honom heller. Men i alla fulla fall så la jag mig hos älsklingen i soffan när Jayson väl sov. Lyckades även få i mig en macka och få behålla den mot kvällen.

Så småningom gick vi och la oss och jag var så himla glad att Iprenen hade värkat så jag inte hade ont precis överallt i kroppen, det underlättade för mig att somna.


Imorse när jag vaknade kännde jag direkt efter hur jag mådde, fastän att jag knappt vågade. Men jag mådde rätt så bra imorse när jag steg upp vilket är bra. Har lite att göra här hemma idag så hoppas att inte magontet kommer tillbaka och änvärre kräket och kass i bugen. Hoppas på att Åbergs kommer och fixar vår vask idag som läcker... Dasset på ena toaletten spolar bara när den vill och ibland spolar den bara halvt. På andra toaletten så funkar toaletten men inte vasken så här får man springa mellan båda dassen - utföra behov på den ena och tvätta sig på den andra SUCK!!


Hoppas ni haft en bra helg och hållt er friska iaf...


Tjingeling...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards