Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 4 april 2012

Ny månad med nya tag...

Av Emma Sångberg - 4 april 2012 08:28

"Be okay with where you are,

even if you know you want to change."


Nu har jag inte bloggat på ett par dar men har inte hunnit med datorn. Som jag skrev i förra veckan så hade juh Jayson fått halsfluss och började med penicillinet i fredags. Men trots detta så vaknade han med 40°feber, så det blev några samtal till 11-77 & Vårdcentralen. Direkt där på fick jag slänga på mig kläder och rusa iväg till VC så vi var där vid 9 tiden. Denna gången konstaterades öroninflamation i bägge öronen. Fick sällskap av min fina svägerska till apoteket och väl hemma igen lyckades jag få i lilleman en flaska välling & medicin. Han somnade gott i mammas famn efter det. Men han var super mammig hela dagen så jag kunde knappt gå på toa utan att ha honom med mig. Men när älsklingen väl kom hem från jobb så var han så snäll och tog tag i hemmet. Resten av kvällen var Jayson super glad och pigg. När han somnat hoppade jag i ett varmt skönt bad. Fixade med lite kvinnligheter och tog hand om min kropp. Som alltid avrundades kvällen med mysande ♥


Och nu till de andra dagarna...

Söndagen bjöd på mysig frukost med min fina familj, snäckan & jag åkte till dansen och sen tog vi oss en liten shoppingtur på jägersro så snäckan fick danskläder... Vicki övernattade hos oss och vi hade en mysig kväll med film och gottis inne i v-rummet.


Måndagen bestod av frukost med töserna och medans dom åt upp så passade jag på att plocka undan lite men jag han även dammsuga och moppa innan Chelsea var klar. Vid 10-10.30 kom Petra & Todde för att hämta snäckan. Hon stannade på kaffe och barnen fick leka. När dom gått så spelade jag och Vicki lite på wiiet och när älsklingen kom hem åt vi middag. Iväg och hämtade ett balkongbord i bara innan vi slutligen landade hos mina päron för fika och lämna syrran.


Idag ska vi bara stanna inne. Våra nya högtalare kommer idag mellan 9-12 så väntar på att Mattias kusin, Patrik ska komma och hjälpa mig med dom eftersom dom väger typ 30kg st.

Lite frulle & kaffe nu tack...


Tjingeling...


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards