Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 14 december 2011

Lucia

Av Emma Sångberg - 14 december 2011 08:03

"Straffet för lögnaren består inte av att man inte tror på honom/henne utan i att han/hon inte längre kan tro på någon."


Precis som jag hade hoppats på igår så blev min måndag mycket bättre än jag kände på morgonen. Fick ett mycket glädjande samtal på förmiddagen och det gjorde min dag sååå mycket bättre.Förövrigt igår så dammsög jag här hemma, plockade undan och sorterade tvätten. Men åter igen så hade jag gjort en miss och skrivit upp tvätten på fel dag så tvättar inte förän idag men ja ingen som dog av det 


Fixade middag när älsklingen kom hem. Lagade Chili con carne med ris och jag åt kycklingfilé, nudlar och jordnötssås - YUMMY!! Resten av kvällen bestod av mys med mina älskade pågar i soffan framför ett par avsnitt Sons of Anarchy - ska se de sista avsnitten idag av säsong 4.


♫♫♪ Ute är mörkt och kallt, i alla husen lyser nu överallt de tända ljusen. Det kommer någon där, jag vet nog vem det är, Sankta Lucia, Sankta Lucia... ♫♫♪

Igårmorse vaknade jag som alltid när älsklingen skulle till jobb, men somnade om lika snabbt igen sen vaknade jag av att han pussade mig hejdå och viskade några underbara ord i mitt öra   

Vid 9 tiden dök syrran & Leo upp, skulle juh passa honom igår medans Madde jobbade. Vid 9:30 kom Paula & Dot oxå för att äta frukost och umgås men först skulle jag ner på bvc kl 10 med Jayson. Han fick sprutor igår och han blev sååå lissen mammas lilla prins. Det gjorde ont i mitt   att se honom så lissen. Men han lugnade sig och somnade när vi kom upp igen. 

Det blev en trevlig dag här hemma även om lilltjockisen inte var på humör rikitgt, han antingen sov eller var lissen. Men han fick lite alvedon och blev gladare då. Leo var så snäll och lugn och trevligt att prata med Paula som jag inte umgåts med på jätte länge. Vid 15 tiden hämtade mamma Leo och Paula fick skjuts hem av henne med.

Jag tvättade igår med och det gick rätt snabbt att ta all tvätt. När älsklingen kom hem så fixade vi mat, åkte och handlade lite godis, en dusch ihop när jag var klar i tvättstugan sen blev det Sons innan det var dax att sova. 


Plutten har nannar hela natten och fick sin första flaska nu vid 7.40 och somnade om igen, jag kunde givetvis inte somna om men men...


Ha en underbar dag för det ska jag ha!

Saar vi...


     

 

Världens finaste lilla pepparkaka!! Det var juh trots allt Lucia igår! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards