Familjen Sångberg

Alla inlägg under maj 2011

Av Emma Sångberg - 22 maj 2011 20:43

Ja jäklar vilken åska det var innan idag och nu öser regnet ner igen... men det är mysigt nu när man äntligen vuxit ifrån rädslan för det   


Jag har varit sååå fruktansvärt trött idag på jobb men inte konstigt när man jobbade heldag igår och idag. Men när jag hade rast i 2 h så gick jag och la mig och sov dom 2 timmarna. Ni kan tro att det var skönt.


Idag blev världens bästa familj hel igen, dvs. min då, sorry but it's the truth Älsklingen var och hämtade hem vår söta tös vid 17.30

När dom kommit hem messade han mig så jag ringde upp och då svarade tösabiden. Hon är så himla go när man pratar med henne. Jag blir rent tårögd av alla fina saker hon säger till mig. Älskar henne så det gör ont i kroppen, det är precis som det ska vara   


Efter jubb hämtade mina favvisar mig och vi körde in om Konsum, lillan ville ha en glass och så klart att hon fick det. Hon fick även 1 litet kinderchoklad, trycka studsbollar och hon lyckades charma en man i affären som gav henne sina kronor han fick över från sitt köp, lilla sötenöten.


När vi kom hem spelade älsklingen och sessan Wii tillsammans medans jag bloggar. Jag hjälpte Chelsea med tänderna precis och nu ligger hon för natten, tror även hon redan somnat jag tycks mej höra snarkningar   


Nej nu ska jag ha kvallitets tid med min sambo som jag saknat så idag    


Tjingeling...


V. 23+2

 

Av Emma Sångberg - 22 maj 2011 20:35

  I fredags gick jag in i graviditestvecka 23   


Om mig

Jag känner mig tjockare & tjockare men samtidigt är det helt underbart. Jag vet juh om varför jag blir det och jag vet att jag kommer göra allt för att gå tillbaka till mitt vanliga jag sen, alltså kroppsmässigt då. Lilleman har blivit livligare där inne och ibland är det som om han bjudit in sina vänner till fest och verkligen partajar loss thihi   

Vikten verkar stannt på +11-11½ kg. Imorgon är det dags för ett nytt besök hos BM. Jag har även fått ta ut två av mina piercingar nu... I miss them...


Om barnet
I början av denna vecka är fostret 21 veckor gammalt. Man vet nu att fostret kan höra, eftersom det reagerar olika på olika ljud. Höga ljud får till exempel fostret att hoppa till. Nu blir fosterrörelserna allt mer kontrollerade efterhand som nya nervtrådar kopplas samman i nervsystemet.

Av Emma Sångberg - 22 maj 2011 07:33

Då sitter man i mobilen och är på väg till jubb... Hel dag idag igen...


Igår jobbade jag 8-20 men fick gå lite tidigare :-D Efter jobb kom min baby och hämtade mig sen körde vi till Entré för att gå på bio. Vi hämtade ut biljetterna, handlade dricka och gott sen satte vi oss på BK och avbokat vars en glass. Och plötsligt var det dags för Pirates of caribbean, den var okej men man saknar Orlando & Kiara i den. 


När vi kom hem bara mös vi och njöt av varandra. Det var en jätte trevlig & skön kväll/natt igår. Detta behövde vi verkligen.


Haj po di...

Av Emma Sångberg - 20 maj 2011 20:05

Då har jag precis kommit hem från jobb... Skönt, eftersom det är kris på jobb i helgen är jag snäll och ställer upp och ska jobba hela dagen imorgon. Sen har jag en likadan tur på söndag enligt schemat... Men det är övertid och det är lika med x-tra pengar som alltid är välkommna  


Har fått jätte mycket komplimanger idag på jobb ang mitt utséende och det värmer att få höra. Tack, jag känner mig jätt fin och vacker!!


För övrigt hade jag och Mattias lite ärenden att göra idag. Vi har fixat vårt Wii, varit hos hyresvärden och pratat om större lägenhet m.m


Vi hann tom. hem om till Richard på en snabb fika innan älsklingen lämnade mig på jobb kl 12. Men darlingen fick besök av sin svärfar sen igen när han väl kommit hem. Dom skulle fixa lite med vårt wii och hårddisken som älsklingen köpte på vägen hem.


Ikväll ska jag inte göra ett jäkla skit mer än att bara mysa och njuta av tiden jag har med min fantastiska sambo.


Imorgon efter jobb kommer Mattias och hämtar mig sen ska vi till Entré och gå på bio, Pirates of Caribbean i främmande farvatten. Ska bli kul att få göra nått med älsklingen. Hoppas filmen är så bra som dom andra 3 pirates filmerna.


ha en super kväll alla där ute!


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 19 maj 2011 20:01

Det är precis vad denna dagen har varit. När jag och darligen begav oss hemifrån i förmiddags så körde vi till Netto och hadlade hem lite. Hem om och lämnade av grejorna vi handlat sen körde vi till Donkan och handlade lite Cheesburgare innan vi körde mot Sjöbo   


Det var verkligen jätte, jätte kul att träffa Sandra & Micke, självklart var det kul att äntligen få träffa lilla Nellie med. Vi fick jätte mycket fina saker av dom till Jayson. Blöjor, kläder, bröstpump, babysitter osv...

Jag var med Sandra hos veterinären med deras lilla vovve Roxy, super söt. Men jag måste säga att vetten var under all kritik. Hade det varit min vovve så hade jag blivit tokig, men förstår att Sandra inte kunde göra nått hon var juh chokad av deras betéende på kliniken.


När vi kom hem till Malmö igen så åkte jag och darlingen och köpte chevapii. Å ni kan tro att det var gott, fy faan vad gott asså. 100 år sen man åt det sist.... Men ja gott gott!!


Nu ska vi snart bädda ut soffan och sen blir det Criminal Minds & myspys   


Tjilevippen... 


Här är den nya fina babysittern

 

Av Emma Sångberg - 19 maj 2011 08:50

Denna morgonen har faktiskt varit bra änså länge... Trots att man gick upp kl 7 för att tvätta. Men vi hade bara 2 maskiner så det är juh redan på tork alltihop   


Medans jag väntade på att tvätten skulle tvättas klart så jag kunde hänga det så sorterade jag ut lite babykläder till Sandra & Mickes lilla Nelly som vi ska träffa i eftermiddag   


Snart ska jag hämta hem tvätten, äta och göra mig iordning för en underbar ledig dag med den underbaraste människan i välden, min älskade sambo   


Tjinixen...

Av Emma Sångberg - 18 maj 2011 20:57

Efter en dag på jobb, har jag svin ont i ryggen men det känns genast bättre nu när jag precis kommit upp ur ett varmt skönt bad  

Lilleman är oxå på glatt humör efter badet, han verkar gilla när mamma badar.


Any way... Efter jobb idag kom min älskade karl och hämtade mig på jubb och vi handlade lite till middagen innan vi körde hem. På himmaplan lagade vi baconlindad kyllingfilé, ris och bea-sås, det satt fint i kistan.


Efter middagen fick jag rusa ner på ica och köpa köffe innan våra "gäster" kom   Jag och kassörskan på Ica kom in i en dialog som följde ungefär sä här:


Kassörskan tittar på min mage, ler och säger:

- Du kan inte ha så lång tid kvar.

Jag svarar:

-Ehhm... jo... 4 månader.

Kassörskan spärrar upp ögonen och skrattar till när hon säger:

-Herregud!


Hmm.. hur ska jag ta detta?! Är jag verkligen så stor haha

Men men inte så konstigt om jag är det eftersom magen syntes tidigt och att jag och många fler trodde att jag var längre gånget än vad jag var/är.... But any how I'm happy and feeling great!


Madde och Slim var här på fika och som vanligt var det jätte trevligt. Mycket Ullared-snack. Bara 2 veckor kvar tills vi ska dit... Längtar så in i...

När vårt trevliga sällskap gått så gick jag ut med Disel, älsklingen sorterade tvätten eftersom vi har tvättdejt imorgon kl 7  Sen tog jag mig ett bad som sagt och nu ska jag bara surfa lite innan det blir slapp & mys i soffan med min underbara sambo!


Tjingeling...    

Av Emma Sångberg - 17 maj 2011 19:37

Ja det är vad man kan säga om denna eftermiddagen...

På väg hem från jobb började jag få så in i helskotta ont i magen, riktigt magknip och jag mådde illa som jag vet inte vad. När jag kom hem fick jag springa rätt in på dass och spy  

Disel var tvungen att komma ut med så jag tog honom på en snabb kisse runda och även ute kräktes jag   

När jag kom hem igen fick jag besöka toaletten och till sist tog jag en hink och gick in i sovrummet och bäddade ner mig.


Jag kunde inte somna pga att lilleman rullar rundor i magen och det gjorde illamåendet värre. Men mitt i vilan kom min underbara sambo hem. Han tyckte synd om mig och la sig brevid mig och vi mös lite. Till sist gick vågade jag mig upp ur sängen och gick till Ica för att handla hem lite middag, nudlar och köttfärsås blev det enkelt och snabbt. Till maten kollade vi klart på filmen vi somnade från igår, den var okej men inte så jätte wow som vi trodde.


Vi har bara legat på soffan hela denna kvällen med och nu ska vi se nån film och jag ska försöka äta lite nachos och salsa, sjukt sugen på det och jag har fått behålla middagen så vi håller tummarna.


Lillen verkar må toppen trots att hans mamma kännt sig som en kratta idag och det värmer mammahjärtat  


Tjingeling...  

Ovido - Quiz & Flashcards