Familjen Sångberg

Alla inlägg under maj 2011

Av Emma Sångberg - 27 maj 2011 18:58

Denna dagen började med ett kort arbetspass 7-12, efter jobb hämtade mina älsklingar mig och vi åkte hem. Jag gick ut på en snabb liten promenad för att rensa skallen lite, ibland är det rätt skönt att komma ut. Men det började dugga så skyndade hem igen så vi kunde åka och handla hem lite mat.


När vi handlat på Netto & Konsum åkte vi hem igen och åte lite lunch, korv med bröd. Sen satte vi oss och spelade Wii, lillan lekte på rummet och kom in och tittade på då och då. Vid 15.30 tiden åkte vi hem till mina päron för att lämna av lillan där som ska nanna där hela helgen, kommer sakna henne otroligt mycket.


Vi stannade på en kopp kaffe och lite snack med mammsen och sen köpte vi vars en China box med oss him. Efter maten var jag tvungen att springa och handla Samarin, har fan halsbränna stup i ett... Disel fick följa med på den promenade med och väl himma igen blev det lite mys & tv-spel såklart haha


Älsklingen gick för en liten stund sen och nu sitter jag här... Ingen lillan och ingen sambo... TRADIIT!!!


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 27 maj 2011 10:13

Varför vågar vissa personer inte stå för vad dom tycker och tänker. Man kan inte rå för hur man känner inför vissa saker osv. Men att ljuga tjänar väl inget till, eller?!?! Jag är trött på att man inte ska kunna stå för vad man tycker & tänker. Jag kommer iaf fortsätta vara ärlig och säga mitt.Man kan vara ärlig utan att såra för oftast beror det inte på VAD man säger utan HUR man säger det...Och en sak till... Sluta tyck så jävla synd om dig själv! Du gör allt till vad du vill ha det, så är det!Hoppas alla kan förstå vad jag menar...

Av Emma Sångberg - 26 maj 2011 21:31

Idag har jag varit helt slut i kroppen och knoppen. Jobbade morgon idag 7-16 och hade även medarbetarsamtal idag som gick väldigt bra måste jag säga  


Efter jobb kom darlingen och hämtade mig, sen hämtade vi sessan på dagis. När vi kom hem så bytade Chelsea bara om sen promenerade vi till konsum för att hämta ut ett paket jag skickat efter till min älskling. Vi handlade även lite annat och vars en glass som vi åt på vägen him.


Väl hemma igen lekte sessan på rummet och jag & baby spelade wii. Är faan helt hooked på det för tillfället haha

Sen blev det dax att laga mat och idag blev det Pyttipanna *mums*   


Sen blev det lite mer tv-spel för hela familjen. Vid 18.30 kom min söta svägerska Sarah på besök. Det var trevligt som sören att ses, och för länge sen sist... Nästa gång får vi inte vänta så länge...

Lillan har badat ikväll och sen satt hon och mös med oss en stund med Piff & Puff på tv innan det var nannedax för henne.


Det är jätte kul att hon börjat intressera sig för bebben i magen som hon gör nu. Hon vill känna oftare och blir själa glad när hon känner han sparka därinne  


Nu orkar jag inte skriva mer ska ta en snabb dusch och sen mysa med min underbaraste  


Tjinixen...


Dessa t-shirtsen fick älsklingen av mig för att han är så underbar   


Här äter sessan glass på hemvägen   

 

Av Emma Sångberg - 25 maj 2011 21:27

Nej, nu är jag trött på detta... Nu ska jag fan vara helt ärlig och öppen. Jag har inget att förlora så... Jag vinner bara på att vara ärlig juh... Inte för att jag har ljugit men jag kanske undan hållit lite sanning för att inte göra någon lissen eller så... Men nog om detta nu!


Jag tvättade imorse fram till 11 och sen städade jag dassen här hemma. När det var gjort slappade jag i soffan och spelade lite wii. Skit skojjiga spel som darlingen fixat.


Klockan 15 mötte jag upp min baby utanför dagis och sen hämtade vi tösen. Väl himma blev det dags att laga middag så småningom. Medans kyllingen var i ugnen spelade jag och älsklingen wii och lillan tittade på och tyckte det var skit skoj.


När vi ätit körde vi till Limhamn för att fika med Madde, Slim och Mirre. Töserna lekte och hade super skoj, trots lite dumheter men det gör juh barn i den ålder. Dom kastade ut massa leksaker genom balkongdörren i Mirres rum, men sen fick dom bannemaj gå ner och ta upp allt igen. Det var en jätte trevlig kväll med god fika, som vanligt åt jag mest kakor haha

Det blev mycket snack om Ullared och planering inför den trippen. Längtar som faan dit.


När vi kom hem gick darlingen ut med Disel. Lillan och jag borstade gaddarna, först jag sen hon som vi brukar. Hon blir bara duktigare och duktigare på det. Sen när älsklingen kom upp så provade hon 2 par jeans som hon fått av Mirre och sen pussade hon oss alla 4 godnatt, hon ville så gärna pussa lillebror sötenöten.


Nu sitter älsklingen och jag och spelar wii, passade bara på att blogga lite emellanåt. Men nu ska vi spela lite till och bara ha det mysigt.


Tack älsklingen för att du gör mig så glad som du gör och för att du får mig på andra tankar.


Hejsvejs...

Av Emma Sångberg - 25 maj 2011 11:57

  Jag tackar gud varje dag att jag har dig vid min sida   

När allting känns hopplöst så lyser du upp min tillvara och du får mig alltid att skratta och le.


Du väcker känslor i mig som jag inte visste fanns eller att man kunde känna så här och det är helt underbara känslor.Varje dag blir dessa känslor bara starkare och starkare...


Trots att det är mer än 2 år sen vi blev ett par så ger du mig fortfarande den där pirriga underbara känslan i kroppen när jag ser dig, hör dig röst och även när jag bara tänker på dig!


You rock my world baby!!


True love, det är precis det du har visat mig vad det är. Du är min vän, min sambo, min soulmate. Jag älskar dig så mycket att jag inte kan beskriva det med ord.


Du ger mig komplimanger och visar & säger varje dag att du älskar mig.


Detta är kärlek och jag är evigt tacksam till att du ger mig all den kärlek som du gör varje dag...


  Vår kärlek övervinner allt   

           

Av Emma Sångberg - 25 maj 2011 08:53

Igår jobbade jag kväll, hela förmiddagen var jätte bra med min underbara familj men eftermiddagen blev inte så himla bra. Älsklingen skickade ett sms till mig när han och Chelsea kommit hem från dagis som fick tankarna att snurra... Både positivt och negativt men jag kom väl inte fram till nått vettigt direkt... Sen blev juh inte saken bättre av att man får ett till tråkigt besked!


Syrran var på sjukhuset igen och hon var jätte lissen och måt inte alls bra. Det är jätte jobbigt när man inte kan komma från jobbet. Men jag pratade med henne en stund och sa att hon skulle ringa så fort hon fick veta nått.


Efter jobb snackade jag med min syster igen och då hade hon inte fått nått svar än men läkarna sa att det inte såg bra ut iaf   Jag frågade om hon ville att jag skulle komma till sjukan men det ville hon inte. Sen hörde jag inte mer av henne igår. Så man är juh fortfarande orolig över att det ska vara nått allvarligt. Får hålla tummarna och snälla gör ni det med.


Älsklingen var snäll imorse och lät mig sova lite längre, han tog tvätten och slängde igång dom första maskinerna innan han gick till skolan. Tack baby du har ett hjärta av guld, älskar dig!!


När jag gick upp vid 8.15, väckte jag sessan och gav henne kläder och frukost innan jag sprang ner i tvättstugan. När jag kom upp igen var hon klar och skulle bara på toa och tvätta sig & sånt därade. Jag har precis lämnat henne på dagis och ska väl snart ner i tvättstugan och hänga upp det sista. Skönt när tvättningen går så smidigt    


För övrigt ska jag väl bara plocka lite här hemma och städa lite kanske... Nej nu har jag inte mer att skriva, svårt att koncentrera sig med alla dessa tankar i skallen...


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 24 maj 2011 10:59

Det har varit en mysig morgon och alla 3 var hemma. Inte ofta det händer på vardagarna. Jag gick ner på ica när jag vaknat och handlade bullar. Sen blev det en god och mysig frukost tillsammans hela familjen.


Vid kvart över 10 åkte vi till tandläkaren för lillan hade en tid. Hon var jätte duktig och hennes tänder var jätte fina. När vi var klara där körde älsklingen hem oss och åkte sen till skolan efter ett litet pusskalas  


Jag lämnade lillan på dagis och sen gick jag ut med vovvsingen & tog itu med disken här hemma. Nu blir det bara slapp innan jag ska till jobb, 12-21 idag... Ett ont måste...


Tjingeling...  

Av Emma Sångberg - 23 maj 2011 20:29

Imorse gick jag upp strax efter 9 och lilltjejen sov fortfarande men vid 9.30 gick jag in för att väcka henne. När jag hade dragit upp hennes persienner så såg jag att hon låg med fötterna på huvudkudden, så jag sa:


- Hur ligger du?

Hennes svar var:

- Men Emma, Pippi sover juh så...

Vilken sötnos 


När vi ätit frukost och gjort oss iordning tog vi bussen till Kroksbäck för att hälsa på syrran min. Vi satt först hemma hos henne en stund sen gick vi ut på hennes gamla gård och lillan lekte på lekplatsen och övade balansgång. Hon är juh riktigt dukitgt faktiskt 


Vid 13.15 kom älsklingen och hämtade oss så körde vi till Cura eftersom jag hade tid kl 14 hos BM. Men vi var rätt så tidiga så vi åt vars en Korv m. Bröd innan. Allt gick jätte bra hos BM, lilleman mår jätte bra och alla värden och mått var precis som dom ska vara. Men hon påpekade mitt blodvärde var lågt så jag får väl försöka ta dom där jäkla järntabletterna igen.

Efter Cura åkte vi hem och älsklingen la in nya spel till wiiet, lillan kollade på Ronja Rövardotter och jag tog mig en tupplur på soffan. Vid 5 fixade jag middag, lillan frågade mig så snällt om jag kunde börja med maten för hon började nog bli lite hungrig *thihi* Idag fick hon välja middag och utan att förvåna oss så blev det spagetti & köttfärssås, gott som sören blev det.


Efter maten kollande jag på "Allt för min syster" som gick på tv, och bölade som en stucken gnu, lillan lekte på rummet och älsklingen fortsatte vid datorn med wii spelen.


Nu ska jag & darlingen ta ett bad medans lillan ska spela Wii, Mario Car, She loves it!!


För övrigt har denna dagen varit helt underbart bra... Lovely Day!! Sen blir det Hannibal med lite gott som gäller för mig och min baby. Givetvis blir det massa mys med 


Tjingeling...




  
 

Ovido - Quiz & Flashcards