Familjen Sångberg

Alla inlägg under februari 2012

Av Emma Sångberg - 10 februari 2012 09:20

Fick ett efterlängtat sms imorse klockan 4.47 - Är på förlossningen, öppen 7cm!

Det är det bästa smset på länge!! Jag är så himla glad för min fina Jasminas skull, ja för Aco's med såklart!! Tårarna bara rinner och jag längtar ivrigt på att få träffa lilla Andjela ❤

Hon har varit så efterlängtad av sin mamma och jag kan knappt fatta att hon snart är här! Flicka lilla om du bara visste hur lycklig din mamma är nu!!

All styrka och alla mina tankar till min älskade väninna, du är grym som gör detta!!

Älskar dig ❤


Igår var det en slapp förmiddag här hemma, jag var som en zombie och lilleman piggare än vanligt givetvis. Men vid 11 tiden kom det en underbar överraskning! Älsklingen steg innan om dörren och tydligen kunde dom inte jobba pga vädert   Vi hjälptes åt att städa och sen blev det massa soff mys med grabbarna. Jag och lilleman tog en promenad vid 15 tiden och älsklingen meckade lite med bilen med sin morbror.


Efter att ha fått i sig lite Lassange i magen så packade vi ihop oss och åkte hem till mina päron där det bjöds på kanelsnäckor och köffe  

Blev en trevlig fika, men det brukar det vara!

Väl hemma tog älsklingen vovven medans jag gjorde lilleman redo för sängen. När vi pussat honom godnatt gjorde vi Marängswiss och mös framför tvn med tända ljus & film ❤❤❤❤❤


Tjingeling...


        

Av Emma Sångberg - 9 februari 2012 07:15

"När ingenting kan bli som det var igen....då vänder jag mig mot vinden, låter tårarna få torka,av den sol som ser på mig."


Halledau va jag är trött idag... Är läääängesen jag bloggade så här tidigt...

Men min lilla skitunge tyckte att det var mogon klockan 6 idag  

Jag höll givetvis inte med men det räknades inte tydligen...

Efter att ha försökt få honom att somna om i 40 minuter gav jag upp... Är trött som en get  

Nu ligger han i babysittern och tittar på Händige Manny och jag gäspar upp luften här hemma!


Gårdagen var rätt så bra igår, var väligt trött bara men jag plockade undan lite här hemma, var ute på en promenad med vagenen och vovven, träffade min fina prinsessa, tvättade 2 maskiner tvätt, bråkade i tvättstugan, badade Jayson och resten av kvällen umgicks jag med mina pågar.


Jag och älsklingen satt och pratade en del om bröllopet igår med och jag visade allt jag vill ha till bröllopet. Han tyckte oxå om det jag hittat. Men först måste det viktigaste tass tag i först som dricka, mat osv. Men det kommer bli så himla pefekt och viktigast av allt är att jag får gifta mig med en sådan underbar man som min älskling är ❤


Tjingeling... 

Av Emma Sångberg - 8 februari 2012 13:41

Nu börjar mammaledigheten bli farlig!

Som alla ni andra hemma gående mammor & arbetslösa så frödrivs tiden ganska så bra när man spenderar några timmar framför datorn. Jag spenderar en del timmar i veckan framför datorn när jag bara är hemma och sonen tillåter det. Detta har i sin tur lett till att jag hittat massor av roliga sidor där man kan handla på!!!

Bara denna veckan har jag hittat massa dekorationer till vårt kommande bröllop och nu när jag har räknat på vad det jag verkligen, verkligen vill ha blir så landar det på

lite mer än 3000:-

Undrar om det är för mycket...  


Har även hittat massor av sidor med saker till barnen... Hujedamig, detta kan bli ett dyrt mammaledigt år!! Finns så mycket fina saker som jag vill att barnen ska ha. Vi ska juh snart fixa i barnens rum igen och har hittat fina saker till vår underbara tös som jag vet att hon hade blivit riktigt glad över! Nu ska bara mannen övertalas, men ja jag ska nog hitta ett sätt att lyckas med det  

Och ja... våra barn är lite bortskämda men det är skillnad på att skämma bort och skämma bort... Dom får lixom inte allt dom pekar på eller ja snäckan, Jayson är för liten...

Jag blir bortskämmd av min fina älskling och då ska vi skämma bort våra barn med!


Man ska juh ha nått blått när man gifter sig  och skulle gärna vilja ha den blomsterkorgen och dekorera med de blommerna som vi ska ha på bröllopet, fina dekorationsblommor och så fin gästbäcker det finns.... Ja du listan är lååååång....


        

Av Emma Sångberg - 8 februari 2012 08:37

"When people hurt you over and over again, think of them like a sandpaper - You may be scratched, but you end up polished and they end up useless"


Då var det redan onsdag... men det känns faktiskt väldigt bra att veckan går snabbt

Ser fram emot helgen som kommer, ska bli en massa mys med min fina älskling!

Det gick jätte bra hos läkaren med Chelsea i måndags, min fina sessa var så duktig. Fick utskrivet nässpray och det skickas en remiss till öron, näsa, hals mot. Eftersom sessan var så duktig fick hon välja vad hon ville ha inne på konsum efteråt och det blev en liten my little ponnie. Mötte upp älsklingen på vägen hem så han följde med och lämnade snäckan till Petra. Pratade lite och ja det gick juh som det gick... 

Väl hemma blev det middag och massa mys med mina grabbar innan det blev dax för bingen! 


Igår hade jag en hel dag med min fina vän Madde. Det började med en shopping tur, blev juh tvungen att handla nya vinterskor till Chelsea och gummistövlar... Nu är vi på jackt efter nya vinterkläder med... Sen blev det fika med en gó baguette från smörgåsbutiken i Limhamn & kaffe till det hos Madde. Blev en heldag hemma hos dom. Vi hämtade älsklingen efter att han slutat på jobb, vår bil trejkar tydligen så... Det blev himmagjorda hamburgertallrikar, vi gjorde sjukt goda hamburgare och givetvis Max - Friscobröd till dom, friterade pommes med bea-sås, chilibea och tzatziki. Det var sjukt gott! Efter en god kopp kaffe efter maten så körde Slim oss hem.


Idag blir det en mysig hemma dag med sonen innan man ska börja tvätta vid 15 tiden.


Tänker mycket på min andra fina vän Jasmina som gått över tiden 4 dagar - Usch stackare...

Hoppas för allt i världen att Andjela snart tittar ut vi är många som längtar efter henne, men mest av alla längtar din mamma efter dig, så kom ut!!


Tjingeling på er allesamman!

Av Emma Sångberg - 6 februari 2012 11:52

Här är lite bilder och en video från veckan som gått, Enjoy!!


Jayson inviger Andjelas vagga    Sessan ville dammsuga upp grusen i hallenså att pappa skulle bli glad när han kom hem ❤ 

           

Lillebrossan har fått en klocka, stå upp för dig ❤ Massa mys hos momo & moffa för barnen ❤

     

Danni gillar inte bebis spott haha, Lilleman älskar att sitta i gåstolen.

     


 

Sover sött -  en sån här glad unge får denna mamman alltid möta på morgonen, wonderfull!  

   

Av Emma Sångberg - 6 februari 2012 11:13

"Det viktigaste en far kan göra för sina barn är att älska deras mor"


Livet är helt underbart för tillfället och det känns så himla underbart ❤


I fredags hade jag en hel dag med världens bästaste 2 barn. Den dagen bjöd på föräldragrupp på bvc, en kylig promenad med Lotta & Filip, lite lunch och sen upp i stan för att betala min fina bröllopsklänning. Chelsea var verkligen imponerad av min klänning

-Åhhh, ska du ha den på riktigt Emma! sa hon...
Hon ville ha en likadan när hon blir vuxen, är verkligen glad att hon gillade den. Efter turen i stan tog vi bussen hem till mina päron för att tillbringa kvällen där. Plastisen hade lagat en mycket god middag - baconlindad fläskfilé, pommes, bea-sås och grillade tomater YUMMY!!!

Vi var hemma vid 22 tiden och vi la oss alla direkt. Älsklingen jobbade så vi sågs inte alls den dagen tråkigt nog.


Lördagen börjades med lite mys med älsklingen när han kom hem från jobbet. Vid 8.30 vaknade barnen och det blev lite mys i sängen med alla 4. Jag tog en promenix till coop och handlade lite och sen var det frulledax. Vicki övernattade här hemma på lördagen med. Hon kom vid 12.30 sen gjordes sessan iordning för att gå på Kalas hon Linnéa på dagis. Massa mys hela dagen och när älsklingen gått till jobb blev det sängen för Jayson, film & godis för Chelsea och för mig & Vicki blev det godis & wii.


Söndagen var oxå en mysig hemma dag. En morgon promenad i snön med barnen och handlade frukost på Konsum

Vid 14 tiden kom mina päron på fika och hämtade Vickan. När lilleman somnade passade jag på att ta ett varmt skönt bad och fixa lite kvinno saker. Hade sällskap av finaste prinsessan som satt och pratade med mig på toastolen ❤

På kvällen kom Jasmina, Aco & Danni på fika. Ingen Andjela än... Men jag tror hon kommer på imorgon. Söndagen avrundades med ett samtal med min fina vän Madde och sen massa mysande med min fina sambo.


Sessan lämnades på dagis idag vid 9 och jag har varit nere på Bvc och pratat med Karin om Jaysons utslag. Men ja inte mkt att göra åt dom det är tydligen vanligt. Nu har jag röjt undan lite här hemma och plutteskrutten sover så passar på att slappa lite framför datan. I eftermiddag ska vi till Vårdcentralen med snäckan. Sen ska hon lämnas till sin mamma. Hoppas att det går bra idag och att vi kan få nått gjort åt hennes problem med polyper


Hela helgen har varit toppenoch även idag känns det som en underbar dag, hoppas du med haft en fin helg    

Av Emma Sångberg - 3 februari 2012 08:55

"Vänner fyller livet med glädje,
själen men solsken och hjärtat med KÄRLEK"


Äntligen är den hittad! Bröllopsklänningen! Efter att ha varit inne i ett par butiker fann vi tillsist en med bra service och en klockren klänning. När jag tog på mig den och ställde mig framförspegeln viste jag direkt att denna blir det! Kännde mig verkligen som en prinsessa samtidigt som det är svårt att fatta att det faktiskt ska hända! Underbart!

Tack Sarah för sällskapet och hjälpen ❤


Efter att ha hämtat sessan på dagis gick vi hem och jag fixade middagen och hon ville dammsuga upp grusen i hallen så pappa skulle vara glad när han kom hem, sötenöten!

Vid 18 tiden kom min pappa och Carina på kaffe.


Idag ska vi ner på BVC - föräldrargrupp idag och det ser jag fram emot. Funderar på om jag ska åka in till stan med barnen idag. Älsklingen ska juh jobba inatt så han behöver juh sova när han kommer hem. Aja vi får se vad som hittas på idag!


Man ska vara försiktig med vad man önskar eller säger för det kan bli så! Och då kanske det är försent att ångra sig!


Trevlig helg

Av Emma Sångberg - 2 februari 2012 08:45

"Är din partner otrogen mot dig, vad är det då du misslyckats med"


Hade en mysig morgon med älsklingen idag innan han till sist drog sig upp för att bege sig till jobbet. Blev även en mysig morgon med dom 2 finaste barnen i världen ❤

Lämnade snäckan på dagis klockan 8 och gick hem och gjorde mig i ordning för att åka till stan med min fina svägerska sen! Ska kollas på bröllopsklänningar och lite annat.

Ikväll ska min pappa och Carina komma på besök, länge sen sist.

Nej nu ska lillplutten ha mat så han är n-y-äten innan vi ska möta upp Sarah!


Ha en toppen dag alla fina

Ovido - Quiz & Flashcards