Familjen Sångberg

Alla inlägg under februari 2012

Av Emma Sångberg - 22 februari 2012 14:09

Livet är helt sjukt underbart! Älskar min fina sambo och våra fina barn.

Utan er vet jag inte var jag hade varit idag men det hade nog varit på en mörk och dyster plats.

Ni förgyller min vardag med er underbara närvaro och jag kommer alltid älska er!


Imorse plockade jag undan här hemma som vanligt och när jag var klar med det fick vovven sig en tur i det tradiga vädert. Sen begav vi oss hem till plastisen & mina småsyskon. Johanna hade lovat att se efter Jayson medans jag fixade naglarna. Men snäll som hon är har hon honom till i eftermiddag när jag och älsklingen ska hem till päronen på fika.

Vi ska planera lite inför Tysklands resan som blir av på lördag.

Var i stan lite tidigare än jag räknat med så var inne på Partyland och kollade runt lite. Shit vilka överpriser vissa hemsidor på nätet tar för en del av de dekorationerna som jag vill ha till bröllopet. Nej jag ska nog undersöka närmre på vad summan av kardemumman blir om jag hadlar det i stan ist.

Klockan 12 var det äntligen dax och få vi fixat naglarna. Som vanligt så blev jag super nöjd och testade en ny variant denna gången så nu ser det lite lyxigare ut   Snyggt som attans!!


Nu ska jag förbereda middagen och sen blir det slappande i väntan på att min fina älskling ska komma hem!


Tjingeling!!


Av Emma Sångberg - 21 februari 2012 08:20

Gårdagen blev inte som planerat. Skulle mött upp tvillingsyrran i stan strax innan 10 och sen skulle jag fixar naglarna men Alice var sjuk. Istället tog jag och Jayson oss hem till moffar, mostrar & morbröder! Det blev kaffe och massa mys! Även älskade Dajanan kom förbi men då skulle vi hem en liten, liten stund senare. På vägen hem fick jag så in i helskottas ont i magen och mådde illa som jag vet inte vad. Mötte upp älsklingen utan för dagis och lämnade nässprayet till Petra...

Väl hemma sorterade jag tvätten och älsklingen var så snäll och tvättade hela passet. Tack bejb!


Kvällen bestod av film mys när lillemna väl somnat. Illamåendet och magontet höll i sig hela kvällen. Men idag mår jag mycket bättre men Jayson är jätte snorig, tror att Chelsea smittat honom eftersom hon oxå varit snuvig i veckan. Men ja det är svårt att be henne låta lillebroren vara. Dom har juh så kul ihop och Jayson verkligen älskar sin storasyster!


Jag har aldrig påstått att jag är en perfekt person eller mamma! Men jag vet att jag gör det jobbet så mycket bättre än så många andra. Sen har jag juh rätten att ha min åsikt om vad jag tycker en bra mamma är. Det finns inga perfekta mammor men att göra allt man kan för sina barn och göra sitt bästa räcker mer än väl. Men det finns juh de som prioriterar annat tyvärr. Då kan jag inte göra annat än att tycka att man kanske inte gör allt för sina barn. Sätter man barn till välden så ska man ta hand om dom, inte lägga över ansvaret på andra i sin omgivning. Jag tar ansvar för mina barn och dom kommer alltid först för mig. Jag är oxå mycket väl medveten om att där sitter en och annan mupp som läser och tänker att Chelsea inte är min dotter... Nej det är hon inte, hon har sin mamma, men jag är hennes bonus mamma och för mig kan blodsbandet kvitta för hon betyder lika mycket för mig som Jayson gör. Vi är EN familj här hemma och så är det bara!


Vi får se vad denna dagen har att erbjuda, lilleman är juh snorig så kanske kanske blir det en promenad och handla hem lite.


Tjingeling...


 

Av Emma Sångberg - 20 februari 2012 07:53

I fredags var jag juh hos läkaren med sessan, men inga polyper inte utan en massa vätska bakom trumhinnorna så läkaren sa att hennes hörsen är prio ett nu. Så vi ska köra med Livostin nässpray i en månad sen ska jag tillbaka dit med henne och se hur det ser ut. Är det ingen förändringså vill han sätta in rör på henne. I vilket fall som hellst så kommer detta sluta bra   

Efter läkarbesöket åkte vi hem till mina päron, Johanna skulle passa barnen efter som älsklingen skulle jobbat men så blev det inte men syrran ville ha kidsen ändå och Chelsea ville sova hos sin Moster Jojo, så klart dom fick det. Älsklingen lämnade mig hos Madde vid 18 tiden och denna kvällen blev så jäkla bra och rolig. God kycklingsallad, tårta, go dricka och ett super skoj & trevligt sällskap. Det blev en utekväll som oxå var super skoj och sen avrundades den på Max och där blev det storbråk och poliser stormade in, ringde min kära sambo som var så snäll och hämtade oss eftersom vi blev indragna i ett bråk som inte hade med oss att göra! Vi körde tjejerna hem och väl hemma blev det lite mys innan vi somnade.


Tack tjejer för en underbar kväll!!


På lördagen blev det morgon mys med min älskling, känndes så konstigt men ändå skönt att det vara var vi två. Älskar barnen så ta inte det på fel sätt men har man sällan barnvakt så uppskattas det väldigt mycket när man väl har det.

Vi åkte till City gross och storhandlade och resten av dagen/kvällen spenderades hemma hos mina päron med pizza, godis och massor med mys  


På söndagen blev det en härlig morgon med barnen, god frukost och mys! När lilleman tog en tupplur passade jag och älsklingen på att duscha och vid 12 åkte vi hem till Madde, Slim & Mirre. Blev god fika och massa skratt när vi pratade om fredagens skojjigheter. När vi kom hem igen blev det middag och sen satt vi alla 4 i köket och målade med ett nytt målarset som vi köpte till prinsessan i lördags. Hon tyckte det var super skoj, ja vi med faktiskt haha

Sessan fick en dusch och när barnen kommit i säng blev det lite kelande innan vi oxå somnade framför tvn.


Nu ska jag ge snäckan frukost som tagit en stund på sig att gå på toa och klä sig, hoppas frukosten går snabbt idag, jag har nämligen bråttom, ska fixa naglarna idag ÄNTLIGEN!! Tråkigt att vi inte hämtar sessan idag men jag längtar redan efter nästa vecka då har jag redan lite tankar kring vad vi ska hitta på!


Älsklingen har fixat en present till mig igår och nu bara längtar jag till jag får hem den!! Tack baby, your the best!! Älskar dig   

Av Emma Sångberg - 17 februari 2012 09:08

"Quit being an extra in others people´s lives, and start be the star in your own!"


Igår var det en känsloladdad dag! Många blandade känslor... Sessan var ovanligt trotsig och sa saker som hon aldrig sagt innan. Men vi satte oss ner och  pratade om det som hände och med både tårar från henne och mig så löste allt sig. Det är tur hon börjar bli äldre och förstå mer när man pratar med henne, och ännu skönare är att juh äldre hon blir detso mer kommer hon förstå. Men ingeting kan ändra mina känslor för denna lilla tös! Jag älskar verkligen henne lika mycket som jag älskar min egen son. Jag gör ingen skillnad på barnen. Läste en artikel härromdagen som var kanonas!


Citat:

Kärleken mellan förälder och barn är ett av de starkaste band som finns i naturen. Romanser kommer och går, men när du knyter an till ditt barn så kommer det förmodligen att vara livet ut.
Den kärlek du känner för ditt barn är inte intellektuellt eller kulturellt betingad - den blir en del av dig. Oavsett om du är mamma eller pappa, adoptivförälder eller bonusförälder, så har du förmåga att forma starka band till ditt barn - och ditt barn är lika redo.


Idag blir det en fullspäckad dag här i denna familjen!

Älsklingen är på jobb, sessan sitter i badet och lilleman ska snart få ny blöja och göras iordning. Jag ska packa väskor åt barnen som dom ska ha med för sleepovern och packa mina egna saker jag ska ha med mig. I eftermiddag ska snäckan till läkaren för en närmre undersökning av polyper i näsan och jag tror att detta kommer ske med kameror i näsa och hals. Pratade lite med henne om det men hennes svar till det hela var:

-Jag kommer ändå inte bli ledsen, för är jag duktig så ska jag få nått! ❤


Efter läkaren ska vi hem till mina päron och vid 17 tiden kommer Madde och hämtar mig och ikväll ska hon firas! Ser fram emot en trevlig kväll med god mat, god dricka och gott sällskap!


När Sarah var här igår pratades det en del om känslor och det fick mig till att tänka efter. Jag har haft en del blandade känslor innom mig med vissa saker och så... Men inatt när jag inte kunde somna om låg jag och tänkte... Jag kom fram till att mycket av mina känslor är faktiskt en win - win för min del... Så nu slänger vi bort de onödiga känslorna som tar en litn mängd onödig energi och lägger fokus på mina underbara känslor istället!


Trevlig helg mina fina läsare!

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 16 februari 2012 14:02

Jag är helt slut i både kropp och knopp...

Åkte in till stan imorse med mina älskade små ❤ Köpte en födelsedags present till Madde, var inne på apoteket och kollade lite inne på H&M. Innan vi skulle hem ville sessan ha lunch, china box ville hon ha. Hon valde biffgryta, friterad kyckling & räkor. Sen tog vi bussen hem. När vi kom hem delade vi på maten och sen har vi städat här hemma.

Tänkte sätta Chelsea i ett bad men tydligen har vi inget varmvatten  

Kul när de bara försvinner utan förvarning.


Ikväll blir det handla hem och sen ska vi fika med Sarah & Hassan, ska bli trevligt.

Imorgon blir det tjejmiddag hos min fina Madde.

Jag ser verkligen fram emot middagen imorgon. Ska bli kul att få festa till det lite. Våra fina barn ska tillbringa kvällen & natten tillsammans med moster Johanna. 


Nej nu sover lilleman så ska passa på att ha lite egentid med min älskade fina sessa ❤❤


Här är lite bilder på nykomlingen, här ser man verkligen hur stor vår prins blivit... Han kunde varit bebis lite, lite längre  

Inte bara Chelsea som gillar Musses klubbhus! Jayson är klistrad framför tvn hela avsnittet.

Sen ville stora tjejen dammsuga sitt eget rum ❤ 

                  

Av Emma Sångberg - 16 februari 2012 08:56

NOT!!

Inatt känns det som att jag har varit vaken mer än jag sovit. Chelsea har snackat i sömne, Jayson har vaknat typ 5 gånger, mardrömmar & tusen andra störande saker känns det som!

.Men det var bara att stiga upp 7.30 imorse när lilleman ville att mamma skulle roa honom!

Strax efter 8 kom prinsessan oxå upp med ett jäkla humör, femårstrotset, så hon skickades i säng en stund till för att vakna på rätt sida. En stund senare kom hon upp och hade vaknat på rätt sida och än verkar det faktiskt så...


Igår fick jag äntligen myst med lilla fina Andjela!! Super söt är hon, och jätte lik sin mamma!!

Shit så liten hon är, kan verkligen inte fatta att min prins varit så liten. Han känndes enorm jämnfört med henne. Tog lite bilder igår som jag ska lägga upp senare idag när jag har mer tid.


Just nu ska jag göra mig iordning för att sticka till stan och uträtta lite ärenden!


Ha en toppen dag,

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 15 februari 2012 14:37

Denna dagen har bannemig bara flugit förbi... men iof somnade jag med min lilla kille i 2 timmar   Men det var sååå mysigt och välbehövligt! Nu känner jag mig som en ny mamma och är redo att ha skoj men dom finaste ungarna i välden! Vi var nere och hämtade min stora tös på dagis vid 14 tiden och nu leker syskonen framför Disney Junior!

Jayson verkligen älskar att storasyrran engagerar sig i honom! Han har t.o.m lärt sig att när hon sätter sig ner så tittar vi på henne och skriker ett "tycksyndommig"-skrik så kommer hon och leker med mig igen!

När jag försöker ta honom så säger Chelsea så gulligt:

-Nej Emma, han vill att jag ska leka med honom det är

därför han blir ledsen inte för han vill ha sin mamma...

Jag säger då:

-Okidoki...

Men efter en stund så är det:

- Ehh Emma, han vill nog ha sin mamma nu!

Den goa kloka tösen! Måste hon fått från sin bonusmamma    


Nu ska jag mysa med barnen innan älsklingen kommer hem, för sen ska det bli massa bebis mys hos Jasmina & Aco! Men dessvärre har presenten till lilla Andjela inte hunnit komma och det gör mig lite lissen, aja dom får den när den kommit istället!


Värt att läsa!

http://wp.me/ptFdI-8F


Tjingeling...





 

Av Emma Sångberg - 15 februari 2012 10:24

Igår var det ännu en toppen dag och eftersom det var ❤-dagen så kryddade vi till vardagen lite xtra här hemma! Jag gick och handlade vid 13 tiden och på hemvägen hämtade jag sessan. Väl hemma förberedde vi presenter till dom vi är kära i. Chelsea levde sig verkligen in i det hela och presenten blev jätte fin tyckte hon och hoppas nu på att hennes tjaaarlek ska tycka om den med  

Vi lagade helstekt Oxfilé med smak av vitlök, steak house fries och chilibea + vanlig bea till prinsessan. Vi fixade även vit chokladmousse med hallon till efterätt och till den goda maten serverades husets bästaste kärleksdricka - hallonsoda!

Älsklingen blev super glad för sin blomma & presenter och jag blev super glad för den fina buketten som min älskade baby köpt till mig.


Visst fanns det en del bitter-fi**er igår på denna underbara kärlekens dag! Visst ska man visa sin kärlek till sina nära och kära varje dag men just denna speciella dag ska man kanske sätta en lite guldkant på vardagen! Man behöver inte köpa en massa saker och så men man kan väl mysa till det med nått extra! Till och med de som inte är kära kan väl glädjas åt denna dag och inte vara så bittra! Man kan juh tillbringa dagen med en annan person man håller kär om man inte har en partner!

Min dag igår var toppen iaf den spenderades med min fina sambo & mina älskade ungar ❤❤


På kvällen var vi iväg och Chelsea fick prova på att dansa, Showkids. Hon tyckte det var jätte skoj   Väl hemma igen så blev det sängen för barnen, sen passade jag och älsklingen på att ha lite vuxenmys innan vi med somnade hos varandra ❤


Imorse blev vi lite försenade till dagis men vi han dit innan snäckan skulle iväg till hästarna. Först ville snäckan vara ledig men när jag sa då missar du hästarna så ville hon såklart gå. Efter dagis gick jag in på bvc med Jayson, dax för 5 månaders vaccinet... Var rädd för att han skulle bli så lissen som han blev sist, det gjorde så ont i mammahjärtat. Men han var så dukitg så denna gången, blev en liten tår bara och sen var han sitt glada jag igen! Nu väger lillskiten 8500 gram... Snabbt som sören har det gått...


Nej nu ska jag mysa med min goa lilla påg och för hoppningsvis så kan vi vila lite sen eftersom han fick för sig att det var morgon när pappa steg upp imorse....  


Tjingeling... 


 

       

Ovido - Quiz & Flashcards