Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 6 december 2011

Pipparkagor

Av Emma Sångberg - 6 december 2011 09:47

Vi är alltid starka nog för att så ut med andrar motgångar! Men våra egna då...


Igår hade jag en underbar hemma dag med barnen. Vi började morgonen med lite barnprogram & frukost. Sen gjorde vi oss iordning för att gå ner på BVC med lillema för en ny vikt och längd. Stor kille 65 cm lång och 6808 gram han har väst som attan så nu får vi plocka bort 62 kläderna med. Sen var det dax att promenera bort på Konsum för att posta lite paket. Där ifrån tog vi sen bussen, på sessans önskemål, till Coop för att handla hem lite som fattades här hemma. Vi handlade och man märkte hur lillvuxen tösen blivit. Hon  hjälpte mig att hämta saker vi skulle ha och uppförde sig riktigt vuxet   Super cute!!  
Sen blev det bussen hem eftersom biljetten inte gått ut och den kom efter 2 min. Sen gjorde Chelsea dagens! Bussen säger "Via bulltofta" och citerar Chelsea:

- "Via rulltårta"...

Haha jag utbrast i skratt attack... så jävla roligt det lät!

När vi kom hem så sov lilleman en stund och snäckan lekte på rummet. Sen bakade vi pepparkakor och pepparkakshus   


Klockan 15 var det dax för tvättdejt och älsklingen fixade middagen när han kom hem. Snäckan fick välja och det blev Schnitzel, pommes & beasås. Efter maten var det tvätten igen och darlingen tog hand om disken. Sen fick snäckan sitta vid datorn och spela   Gladast i stan var hon och där satt hon tills det var dax att sova. Var en mysig kväll här hemma och hela huset luktade pepparkakor och gör det ännu!! *MUMS*  


Snäckan lämnades på dagis vid 9 och jag ska bara plocka undan lite här hemma idag och ta det lugnt. Får se vad eftermiddagen och kvällen har att ge denna familj   


                                     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards