Familjen Sångberg

Alla inlägg under augusti 2012

Av Emma Sångberg - 10 augusti 2012 15:23

You cannot control how people feel about you, but only you can control how people treat you!


Just nu sitter jag här hemma och längtar efter att min älskade karl ska komma hem så vi kan håll helg! Men han slutar snart så väntan blir inte så himla lång.


Lilleman har varit lite snorig ett par dagar nu men som tur är verkar det vara över nu. Han har inte varit snorig på hela dagen. Tråkigt då att vi avbokade en dejt med Emma & Neyo idag men jag ville juh inte chansa på att det inte smittar. Men vi har lyckats klämma in en dejt i nästa vecka, behöver juh Emmas hjälp med en grej inför bröllopet   


Idag har jag spenderat hela dagen hemma och det har varit skönt. Petra har varit här på lite kaffe och snack.


Imorgon kommer Jasmina, Aco & Andjela på middag och det ska snackas ännu mer bröllop hehe

Men detta är ett måste så vi får ihop allt till på lördag, som snart är här.


Jag kan lika bra passa på att be om ursäkt i förväg till alla mina nära och kära eftersom att jag inte kommer ha möjlighet eller tid till att ringa/messa/snacka som vanligt nu i veckan. Massor kvar att fixa till bröllopet och har inte tid helt enkelt! Men det är juh bara just nu som jag inte kommer ha tiden, orken och lusten... Men ni som står mig närmst förstår juh såklart detta!


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 9 augusti 2012 13:32

Ett litet förlåt kan betyda mycket.

Just nu känns det som att jag inte gör annat än att tänka! Det är mycket kring bröllopet och hur allt ska bli klart och klaffa... Inte det lättaste! Har stött på en del hinder på vägen men det får lösas efter hand.

Just nu sitter jag ute i solen och försöker tänka på annat! Är jag hemma så blir det bara massor kring bröllopet och känner för en liten paus.

För-& eftermiddagen har jag spenderat med Madde på burlövcentrum för lite shopping och fika! En skön avkopplande tur!

En annan rolig grej som hänt är att vi fått en visning på en 4:a i Bunkeflo! Mer än så vill jag inte säga om lägenheten nu. Så vi väntar bara på att få ett datum att titta på den och hoppas såklart på att det är nått vi tänkt oss!! Håll gärna tummarna för oss!!!

Fick dessutom precis ett samtal från Åbergs målare kommer och målar om köket till oss på måndag! Så skönt!!!

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 7 augusti 2012 10:40

If I was a bird, I know who I'd shit on!

Igår hade jag en provtid för bröllopsklänningen och Oboy vad jag är nöjd! Kommer bli så himla bra!
Efter det blev det en fika med Jasmina och Andjela. Snackade massor och hade det mysigt! <3

Därefter åkte jag hem till päronen igen och Ullis var oxå där. Givetvis blev det mycket prat om bröllopet Och vi var borta i lokalen för att mäta lite och planera lite. Nu känns det som att alla bitar faller på plats! Hoppas bara att lokalen är ledig fredagen innan så vi kan ordna allt då! Only time will tell!

Vi fick Vickan med oss hem. På hemvägen utförde vi ett ärende och innan vi landade hemma blev det kinamaud inhandlat, så himla gött!
Kvällen flöt på som alltid bara att lilltjockis fick för sig att ta 2,5 timme på sig att somna trots att han var super trött! Men till sist somnade han och Vicki kollade tv i soffan medans jag och darlingen kollade film i sängen och mös tills vi somnade <3

Har sovit sjukt gott inatt :-))))

Idag blir det en tur till Ikea med mojjan & Ullis :-) mer som skall inhandlas till bröllopet!!

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 6 augusti 2012 09:00

When we first met, I had no idea that you would be so important to me.

Ja mycket har hänt sen jag bloggade sist! Vi har haft 2 stycken kalas i helgen som varit. Vår älskade prinsessa fyllde nämligen 6 år igår, stora damen! I fredags hade vi lite kalas hemma med tårta och annat gott. På lördagen var det dax för barnkalas på Leos lekland, massor av presenter, lek och gott att äta! Kalaset höll vi tillsammans med Petra & Mattias. Tyvärr blev det inte så mycket bilder eftersom jag sprang rundor med lilleman och kollade till barnen titt som tätt. Chelsea var i alla fall jätte nöjd med kalasen och presenterna och hon tyckte att den bästa presenten i år var hennes DSi XL som hon fick av oss 3 här hemma.
På kvällen kom Sarah & Hassan förbi med present till snäckan och grattade henne. Därefter blev hon hämtad av Petra.

Igår var vi och beställde bröllopstårta och utförde en del ärende som rör bröllopet. Nu är det knappt 2 veckor kvar till den stora dagen och massor som skall ordnas. Men det skall nog hinnas, eller ja det måste det!!
Hela dagen spenderades hemma hos päronen där vi bakade pizza och umgicks!!

Idag skall jag sy upp klänningen och får sällskap av min brudtärna! :-)
Hoppas det blir bra men det tror jag nog!
Nej nu kom mamma upp från tvättstugan, är här tidigt idag för att lämna lilleman för att slippa ha med honom sen!

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 3 augusti 2012 07:41

Fool me once, shame on you.
Fool me twice shame on me
Fool me 350,000, you are a weather man!

I onsdags var jag i stan men barnen, Jasmina och Andjela. Vi fick hitta en ny tärnklänning och som tur var hittade vi en efter många om och men. Vi drack kaffe och lunchade! Super mysigt!
På kvällen var vi hemma och bara tog det lugnt, skönt!

Igår var jag och kidsen hos Emma & Neyo på dagen. Skit skönt att bara slappa hos Emma och snacka massa skit   
På eftermiddagen åkte vi hem till mina päron. Mamma skulle ha barnen medans jag och älsklingen träffade prästen! Det gick super bra med prällen och vi bestämde massor men ska dit i nästa vecka med lite fler uppgifter som vi inte var så säkra på igår   
Men det känns super bra och det kommer bli sååå bra allihopa!

Tjingeling...

Ovido - Quiz & Flashcards