Familjen Sångberg

Alla inlägg under oktober 2011

Av Emma Sångberg - 5 oktober 2011 11:12


Hejsan alla läsare!


Igår var en bra dag  

När älsklingen kom hem från skolan så låg lillkillen och sov så vi passade på att göra beställningen av dopinbjudningarna. Dom blev super fina.

Sen gick jag upp till ica för att handla hamburgerbröd till middagen. Där efter fixade vi middag och sen gav jag Jayson mat.


Vid 18 tiden kom Madde, Slim och Mirre på besök. Det blev en trevlig kväll och fina Madde fixade mina naglar, Tack gumman!

Även min underbara faster Diana & hennes Micke kom på en snabb visit. Dom lämnade en badbalja som dom köpt till lilleman och en present till Fasters pärla, som hon ska få när hon kommer på söndag, vi längtar redan jätte mycket efter vår prinsessa  


Jayson var inte så skrikig som dom andra kvällarna så hoppas på att dropparna börjat värka. På kvällen när våra gäster gått och lilleman somnat så hoppade jag & darlingen in i en dusch tillsammans och sen slängde vi oss på soffan och hade det jätte mysigt  


Imorse vaknade Jasyon en liten stund innan pappsen skulle stiga upp så lite familjemys i sängen han vi med innan darlingen begav sig till skolan. Jayson fick mat och sen somnade vi om i ca 2 timmar. När vi vaknade gjorde jag oss redo för ett besök nere på bvc.

Lilltjockisen har gått upp 300 gram på 1 vecka och det är en jätte bra ökning. Sen fick vi pratat om hans kvällsbeteénde och han har kollik. Så jag fick lite tips om vad jag kan göra för att hjälpa honom och jag ska sluta med mjölkprodukter i en vecka och se om det hjälper samtidigt som vi fortsätter med både Miniformdroppar & sempers droppar. Efter bvc tog vi oss en promenix och väl hemma igen satte jag igång och ringa till familjerättesbyrån, upptagen hela jäkla tiden!!    


Nu har jag precis pratat med familjerättsbyrån och tänkte gå ut och börja med middagen, får passa på när lilleman fortfarande sover.   


Ha en underbar dag alla för det ska denna familjen ha iaf  


   

Wii

Av Emma Sångberg - 4 oktober 2011 13:02

Här spelar Chelsea wii tillsammans med Jesper. Hon boxades med hela rumpan  



 

Av Emma Sångberg - 4 oktober 2011 12:23

Usch, det är jobbigt när man lovat sig själv att ignorera vissa saker och man helt plötsligt kommer på sig själv att man inte kan ignorera det längre!!


Nu till nått annat... Gårdagen var jätte bra. Trots att lilleman hade ont i magen på förmiddagen och hade jätte svårt att komma till ro. Så jag gick runt här hemma med honom i bärselen. Det gör honom väldigt lugn. På eftermiddagen tog jag en promenad i parken med Jayson & Disel. Sen kom älsklingen hem från skolan så vi gjorde oss iordning och åkte hem till darlingens mormor & moster. Väl där hemma var huset fullt, Malin, Jörgen & Emma var där hemma. Men alltid kul att f träffa lite fler familjemedlemmar  

Tyvärr fick lilltjockisen ont i sin lilla mage där med. Han bara skrek & skrek. Stackars mammas lilla prins. Det gör sååååå ont i en när man inte kan göra något åt det. Men vi har gett honom Miniformdroppar sen i söndags och på vägen till Gunilla & Karina så köpte vi Sempers magdroppar med, har läst att dom är mycket bättre än Miniform.


På kvällen när vi komm hem igen så satte älsklingen igång med middagen och jag bytade på Jayson och sen var han pigg men lugn. Måste vara en befrielse för honom när magontet släpper. Usch ja fruktansvärt är det!


Det blev en tidigkväll för denna madame! Huvudvärk och trött som en gnu... Natten har varit så där, Jayson har bara vaknat 2 gånger och somnat om lätt så det har varit toppen, men att vakna kl 2:30 av att det spänner i tutten inte så kul. Men lilleman fick äta på den sidan men det hjälpte inte så jag förtod att jag hade mjölkstockning!! Det gjorde jävla ont och svullen som en ballong var jag med. Men imorse läste älsklingen på datorn om det och vad man ska göra för att få bort det och jag gav Jayson den tutten igen och masserade samtidigt som han åt och det lossnade... Hoppas det inte kommer tillbaka!!


Resten av dagen har varit bra här hemma. Nu har lilleman somnat så jag passar på att utföra lite saker på datorn och nu bloggar jag. När jag är klar med detta tänkte jag ta itu med disken som vi inte pallade ta igår och sen ska jag pula lite med Jaysons "mitt första år"-bok.


Ha en underbar dag alla läsare!!


Mina älsklingar

             


Av Emma Sångberg - 2 oktober 2011 15:15

När fick du reda på att du var gravid?

1/1-11


Blev det en chock?

Både ja och nej

Hur gammal var du?

23 år

Hade du mycket halsbränna?

Om jag hade... JA!!

Spydde du mycket?

Ja, den första 1-2 månaderna

Var det någon favoriträtt som ändrades?

Nej, men fick sug på Nektariner i slutet.

Hade du mycket foglossning?

Ja, men jag jobbade och stod i. Fick söka tröst hos sambon & vännerna. 

Hade du sammandragningar?

Ja, som sista 2 månaderna ungefär.

Ditt sf mått som störst?

36 tror jag det var.

Har du fått bristningar?

Ja

Trodde du att det var en pojke eller flicka?

Jag viste från början att det var en påg.

Vad hoppades du på?

Helst en pojke, men det viktigaste är att barnet är friskt.

Hade du mycket vätska i kroppen?

Ja i slutet var fötterna stora som elefantfötter.

Hur mycket gick du upp i vikt?

26 kg

Hur ser du på graviditeten idag?

Det var en både underbar och jobbig, men mest underbart!

Hur ville du att din förlossning skulle se ut?

Jag ville inte ha någon bedövning alls, men så blev inte fallet. Annars hade jag inga tankar kring den alls.

Gick du över tiden?

Nej!

Födde du för tidigt?

Japp, 1 dag före BF.

När började din förlossning?

Första kraftiga värken kom 13/9 kl 02:30 Blev inskriven och fick

stanna på Förlossningen den 14/9 ca kl 04:00

Hur lång tid tog det?

31 timmar från första värken. Från inskrivningen tog det ca 5½ timme.

Hur mycket var du öppen när ni kom in?

När jag fick stanna var jag öppen 5 cm.

Vad tyckte du var jobbigast?

När jag var fullt utvidgad och inte fick krysa än.

Var du rädd för något?

Nej, inget alls.

Grät du?

Ja, när lilleman kom ut och jag fick se & höra honom. Sen grät jag

ännu mer när jag såg att sambon också grät.

Skrek du?

Nej

Tog du nått smärtstillande?

Lustgas, Petidin, Tens som jag sen bytte ut mot Sterila Kvadlar.

Blev du sydd?

Japp, 2-3 stygn på två bristningar.

Dragen med sugklocka?

Nej

Hur många var inne i förlossningsrummet?

1 BM, 1 BM-student och 1 Usk.

Hade du någon nära med dig?

Ja, sambon och mamma. 

Hur stor var bebisen?

3725 gram och 52 cm lång.

Blev det en pojke eller flicka?

Pojke

 

Vad fick han heta?

Jayson

Hur ser du på förlossningen idag?

Allt gick jätte bra, bättre än jag förväntat mig. Det var lite jobbigt bara innan vi fick stanna på KK. 

Var allting värt det?

Ja, helt klart! Allt var värt det!! Fick denn finaste gåvan i världen, mitt eget barn!

Av Emma Sångberg - 2 oktober 2011 14:37

Igår var det lördag och den var underbart bra!

Hela familjen vaknade vid 9-tiden så vi gjorde oss iordning och åt frulle sen begav vi oss till Burlöv Centrum för att shoppa  

Innan vi begav oss därifrån ville sessan ha hål i sitt öra igen och givetvis fick hon det. Så vi gick in i en kosmetikbutik och hon gick själv fram och frågade i kassan,


-Gör ni hål i öronen eller?


Hon är för go tösen   Men denna gången blev hon faktiskt lissen men det gick över efter en minut. Innan vi körde från Burlöv så ringde Chelsea till sin mamma för att berätta om örat och givetvis blev hon halv lissen igen, men så fort hon hade lagt på så var hon samma glada tjej som innan samtalet... Dessa barn dom vet precis vad dom ska göra   

Efter Burlöv tog vi en tur till Skopunkten, babyringen och avslutade med att köpa hem donkan fooder.

Både jag och snäckan fick nya skor, jag fick lite nya kläder och även Jayson fick nya kläder.


På kvällen åkte vi hem till mina päron för att hålla lördagsmys. Vi köpte en stooor påse godis med oss från Hemmakväll. Väl hemma hos mamma var Paula oxå där, kul att ses eftersom det var så länge sen sist. Christopher var som vanligt inte hemma, Vicki satt och sjöng på rummet och Jesper spelade wii. Chelsea var snabb med att joina honom så klart  

Lilleman kidnappades av momo så fort vi kom. Så jag och älsklingen kopplade av med kaffe.


Tyvärr var Jayson inte alls glad igår kväll, han bara skrek och var jätte lissen. Det gjorde så ont i mitt hjärta  

Men det var för att han hade ont i magen för när han väl hade rapat, kräkt, bajsat och fått ny blöja av sin momo så var han glad igen för en stund iaf. Sen satte han igång igen. Men Ullis kom på besök hos mammsen med och då fick hon myst med honom och han lugnade ner sig igen.


Imorse körde älsklingen till City Gross och Apoteket för att inhandla Miniform droppar till lilleman. Hoppas att det kommer hjälpa honom. Natten var iaf bra trots kvällen.

För övrigt idag har vi haft en mysig frukost med bullar & massa goa pålägg. Sen sattes prinsessan i ett bad och jag passade på att vila eftersom plutten oxå sov. Efter sessans bad så samlades hela familjen i en utbäddad soffa och vi tittade på Mamma Mia, familjemys på hög nivå  


Om en stund tänkte jag gå ut och börja med middagen som idag blir Tacos, yummy!! Tyvärr är det än tradig söndag eftermiddag eftersom Chelsea lämnar oss för en vecka, men tiden går så fort och snart är hon här igen och vi kan hitta på massa skojjigheter igen. 


Ha det kanon, vattenmelon... 


     

Från vänster Caisa, Victoria, Jesper och Christopher  

Fina ni är!!  

Ovido - Quiz & Flashcards