Familjen Sångberg

Alla inlägg under oktober 2011

Av Emma Sångberg - 23 oktober 2011 09:31

Hur jävla patetiska människor kan vara... Om man nu är bitter över nått så kan man göra någoting åt det eller så behöver man inte vara bitter alls... Ingen annan kommer fixa det åt dig!

Förstår mig inte på personer som "tycker synd om sig själv" genom att skriva ut saker på internet... Tex.


Någon skriver i sin status, "Du är fan löjlig, idiot".. Någon kommenterar, "vad har hänt, vem?"... man får detta svaret tillbaka "Inget jag vill ta på FB".... Ehhh varför skriva det på FB då?!?!

Men det kanske bara är jag som tycker så?!?!


Ps. Inte riktat mot någon speciell. Ds.


Aja... denna helgen har varit si så där... I fredags var vi hemma hos mina päron och käkade middag. Det var en trevlig kväll med prat, mat och wordfued haha... Äntligen fick farmor se lilleman med och mysa med honom. Även Jaysons mostrar och mobröder fick kelat med honom   

Det var iaf en trevlig kväll och när jag och älsklingen kom hem så hade vi oxå det väldigt mysigt i sängen framför tvn. Men jag kände mig rätt så skum i kroppen...


Igår var däremot inte en speciellt bra dag för mig. Jag hade sovit dåligt och hade feber, frossa, ont i kroppen och suvig  

Inte ett dugg kul... När jag vaknade på morronen så hade jag till råga på allt fått ont i halsen med. Så jag kunde inte följa med älsklingen hem till Jasmina och Aco som vi hade bestämt. Älsklingen begav sig iväg vid 9:30, då passade jag och Jayson på att sova... Efter nån timmes sömn blev det film och där låg jag hela lördagen. Darlingen var så snäll och servade mig och tog hand om sin sjukling, lavjooo   


Idag ska vi rensa bland Chelseas kläder och sen får vi se vad dagen mer har att ge. Men klockan 18 ska vi äntligen få gå och hämta hem den finaste prinsessan i världen!


Älskar min fina fästman och barnen mest i världen!!

 

                  

 

Snart är jag mig själv igen  


       

Aj

Av Emma Sångberg - 21 oktober 2011 07:51

Jahapp då måste alla dop inbjudningar ha kommit fram  En del har redan svarat att dom kommer. Hoppas på att så många som möjligt kan komma och fira denna underbara dagen tillsammans med oss.


I tisdags var vi hemma hos Madde & Slim och fikade. Det blev en trevlig kväll och mycket snack. Så nu är det bokat att vi ska åka till Ullared igen  Happy, happy, happy... 

Fast denna gången blir det nog en stuga över natten så vi slipper köra mitt i natten. Ska inhandlas en massa julklappar och denna gången kan kanske jag få köpt lite kläder. Blev inga sist för mig eftersom jag var gravid då och kännde mig fet som en julagris  


I onsdags var det dax för bvc igen. Lilltjockisen går upp jätte bra och väger nu 5310 gram, stor kille nu. Även mammsen vägde sig och ja då jag hade gått ner ytterligare 1,2 kg   Fy fan vad jag är grym!! Efter bvc blev det lite shopping. Resten av dagen spenderades hemma. Jag och darlingen tömde klädkammaren och rensade massor. Tog en bra stund och vi hade mycket kläder som vi skänkte bort. Har dock en del som ska säljas och en del som ska ges bort. När vi var klara med klädkammaren så blev det mys med pågarna i soffan resten av dagen  


Igår slutade älsklingen tidigt och när han kom hem gjorde vi oss iordning för att bege oss ut på en shoppingtur. Det var en mycket trevlig eftermiddag. På hemvägen körde vi till Lamare och väl hemma igen tryckte vi i oss en mycket god familjepizza - kebab!

Ps. Vi åt inte hela!! Ds.

Till maten kollade vi på Poppers Pingviner, mycket bra film faktiskt.

Sen vilade jag middag med Jayson och efter vilandet tog vi et bad tillsammans alla 3   Mysigt!!

Sen blev det mer film mys med godis resten av kvällen.


Inatt har jag inte mått bra alls  

Ännu en natt med mjölkstockning, fast i bägge brösten denna gången. AJ SOM FAAN!! Satt och pumpade i 45 min och dom första 35 minuterna kom där inte mycket alls. Gjorde sjukt ont och tårarna bara rann längs kinderna. Jag håller boobsen varma och pumpar så ofta som jag kan, dvs när jag känner att det spänner eller om lilleman inte ätit på länge. Men jag tror att det har att göra med att lilleman inte blir mätt på mjölken längre. Han kan sutta i 30 min och ändå vara hungrig efter det, så ger man honom en flaska med ersättning så är han nöjd... Hjälp vad ska jag göra!!


Idag ska jag göra pass och sen ska vi spendera dagen/kvällen hemma hos mina päron. Det blir middag och annat mys  


Ha en underbar dag som jag ska ha med mina älsklings pågar!!

Av Emma Sångberg - 18 oktober 2011 16:55

Idag har jag inte gjort så mycket mer än varit hemma och haft det mysigt med sonen. Vi har legat i soffan och kollat på Beck. Vid 11 tiden pratade jag med darlingen och han slutade redan klockan 12 idag så vi besämde att han skulle hämta upp mig och Jayson efter skolan och handla lite.


Så jag gjorde iordning lilleman när darlingen hörde av sig sen körde vi till Apoteket för att köpa salva och sen blev det en tur till Lönngården för att handla Cevapi till lunch. Det var verkligen gott!! Och mätt som satan blev man oxå. Sen har vi bara tagit det lugnt och jag har kämpat med att få lilleman att somna eftersom han varit vaken väldigt länge och hans mamma var i behov av att sova hon med, och till sist blev det så...


Om en stund ska jag göra mig iordning för att vi ska hem till Madde och Slim vid 18 och fika.


Nu vill jag att vi ska åka till London, Ullared trippen, jul och nyår ska komma och gå. Längtar tills nästa år. Har såååå mycket kul att se fram emot då   


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 18 oktober 2011 16:33

En glad tös efter sitt 5-års kalas på Fun House   


 

Lite bilder från när vi firade Slim's födelsedag 10 September 2011


       


Bilder på Jayson och Chelsea  


    

   


Här är vi innan vi ska till min morfars 80 års fest


               

Av Emma Sångberg - 17 oktober 2011 20:29

Javisst, helgen kom och gick snabbt som attan tyvärr...


I lördags var vi på min morfars 80 års fest, tyvärr kunde inte älsklingen joina oss eftersom han inte fått sova efter att ha jobbat natten innan och skulle jobba lördag natt med  

Men trots detta så hade jag och kidsen en skojjig kväll med massor av familje kaarlek!!

Kul att få träffa en del av släkten som man sällan träffar.


Tack mormor & morfar för en trevlig kväll med god mat, dryck och sällskap   och tack till min pappa som körde mig och barnen hem!


Söndagen blev en slappe dag här hemma. Darlingen tog sessan och åkte och handlade frulle medans jag matade lilleman och försökte få honom att somna. Han hade varit vaken lääääänge och var så trött så trött, även hans mamma var det.

Äntligen så somnade han och vi satte oss och åt frukost. Efter frullen kollade sessan på film, darlingen spelade och jag passade på att sova.


På eftermiddagen kom Sarah på besök och det var väldans trevligt, men blev inte en så lång stund. Men bättre än inte ses alls  

När hon gått fixade jag och älsklingen middag och när klockan var 18 kom Petra. Kaffe, prat och vid 19 gick hon och Chelsea.


Jag och älsklingen tog ett bad ihop med lilleman och det var verkligen super mysigt. Sen blev det soffmys och slutligen nannade vi alla 3  


Idag har jag inte gjort mycket under dagen, älsklingen har varit i skolan. Men när han kom hem så gick jag ner i tvättstugan eftersom vi hade en dejt där. Älsklingen skulle ha tvättat men mådde inte bra   så jag tog det istället. Hoppas han håller sig frisk bara. Efter tvättstugan tog jag en promenad och passade på at handla på Konsum, på hemvägen blev det en PW. Hoppas juh på resultat på onsdag!!


Nej nu har jag inte mer att skriva om denna dagen. Nu ska jag lägga lilleman och sen blir det glass, kakor, gottis och soffmys med min fina fästman  


Varför ljuga när alla vet om att du ljuger?!

Just saying...


Natti natt mina läsare...


Ps. Det kommer bilder från lördagen imorgon. Ds.   

Av Emma Sångberg - 15 oktober 2011 15:20

Kvällen igår med min fina vän Madde blev toppen  

Fix med naglarna, kaffe och snacka satan... medans töserna lekte och sen blev det film & godis! Lilleman ville inte nanna som han brukar igår så nagelmålandet tog en aning lägre tid än vi hade förväntat oss. Men det var bara trevligt att umgås så  


Tack Madde för att du ställer upp, älskar dig  


Hade sån jäkla mjölkstockning i båda brösten igår... Men efter nån timme lossnade det i ena brösten. Men det andra höll på från 15 typ till imorse... Jag har gråtit mig till sömns inatt och gråtit när lilltjockisen åt och även när jag pumpade... Men en vetekudde på tutten när jag sov och imorse när Jayson ätit typ 3 gånger så äntligen lossnade det... Är dock skit skrajj att det ska komma till baka, det gör så satans ont...  


Idag har denna familjen varit och shoppat lite på Jägersro. Snäckan fick lite nya jeans och en fin tunika, Lilleman fick en fin skjorta som han ska ha på sig ikväll. Ikväll blir det nämligen 80 års fest för min kära morfar.


Nej nu ska jag bli klar med mig och sen fixa kidsen så vi kan bege oss...


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 14 oktober 2011 12:42

Idag blir väldens finaste son 1 månad, redan!! Tiden har verkligen sprungit iväg...


Mamma, pappa och stora styter älskar dig   


  

Av Emma Sångberg - 14 oktober 2011 12:14

Be careful what you wish for cause you just might get it...


Igår äntligen kom det en rolig grej i brevlådan, gissa om jag blev lycklig!!


Igår var snäckan inte på dagis så länge, jag hämtade henne efter lunch.Innan vi gick hem så gick vi upp ill Ica för att handla nått att äta till middag. När vi kom hem fick snäckan vila middag eftersom vi skulle iväg på kvällen. Medans hon vilade middag satt jag med mina påga i soffan och kollade på Sons of anarchy.När Jayson somnade passade jag på att hoppa in i en dusch.


Vid 16 tiden kom Malin hit, vi skulle köra saker till hennes lägenhet i Åstorp. Det tog en stund att komma iväg med barnen men till sist var vi på väg, men först ett stopp till på Rosengård för att hämta lite saker hos darlingen & Malins mormor.


Det blev tyvärr bara en snabb visit hos henne och Markus eftersom klockan var mycket och det tar juh sin stund att komma hem med. När vi äntligen kom hem så var där båda brandkår & ambulanser i vår trappa. Så jag och lillkillen fick vänta en stund i trappan innan vi kunde använda hissen och älsklingen & snäckan körde till Donkan för att handla lite kvällsmat. Efter maten satt snäckan och lekte med mitt hår medans lilltjockis låg på ett badlakan framför mig för att lufta sig lite. Darlingen bäddade fram åt oss och sen satte han sig vid datorn. Sen blev det så småninom sängen för oss alla 4.


Denna förmiddagen har absolut inte varit den bästa, tyvärr!   

Just nu sitter snäckan och kollar på Pippi Långstrump, jag och darlingen sitter vid vars en dator och lilleman sover. Efter filmen blir det till att vila middag för snäckan med och förmodligen för darlingen med, han ska juh jobba inatt   Tur att Madde och Mirre kommer ikväll och håller oss sällskap. Ska bli mys kväll med töserna och Jayson. Vi ska gotta oss med godis, dricka, fix med naglar och annat mysigt.


Jag förstår inte varför vi människor säger saker som man inte menar när man bråkar och blir arg på någon. Eller man kanske menar det.. men det kommer ut på fel sätt... Är det någon sjuk försvarsmekanism som man har eller?


All kärlek till min fina familj!!

Ovido - Quiz & Flashcards