Familjen Sångberg

Alla inlägg under oktober 2011

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2011 11:48

♫♫♪ Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag för det ♫♫♪

är världens bästaste Morfars födelsedag. Hurra, hurra, hurra!


  Ett stort grattis till världens bästa   

morfar på sin 80 års dag!

 


Av Emma Sångberg - 12 oktober 2011 20:56

When people cut you down, or talk behind your back, remember they took the time out of their pathetic lives, to think about you!



Av Emma Sångberg - 12 oktober 2011 16:05

"Sanning är sanning, oavsett om ingen tror på den!

Lögn är lögn, oavsett om alla tror på den!"


Kvällen igår avslutades på ett helt underbartsätt! Det bästa skulle jag till och med våga påstå, tack min fina darling! Löv jo  


Idag blir Jayson 4 veckor redan! Tiden har verkligen gått fort och han bara växer och växer!


Imorse vaknade hela denna familjen vid 7 tiden. Darlingen skulle till skolan och innan dess lämnar han juh prinsessan på dagis, jag fick gå upp eftersom lilleman ville ha tutte. Men det var mysigt att få träffa tösen och gubben min och få pussat på dom innan det var dags för dom att bege sig hemifrån  


Jag och lilleman placerade oss i soffan när han fått lite mat, ny blöja och kläder. Sen blev det en Irene Huss... har bara 2 stycken kvar att se nu. När klockan var 9.30 gick vi ner på bvc. Jayson har vuxit en hel del sen han föddes. Nu väger han 4964 gram och är 56 cm lång, vår fina prins. Även denna kvinna ställde sig på vågen och till min besvikelse så har mina promenader inte gjort ett smack den sista veckan... Så nu får jag ta i med hårdhandskarna och försöka få ner mig nått kilo till, så får vi hoppas på ett bra resultat på onsdag nästa vecka!


Efter bvc kom vi hem och tittade lite på tv sen somnade lilleman och jag passade på att diska innan Jasmina kom på kaffe. Trevligt att ses som alltid. Ska försöka komma bort till henne i nästa vecka. Älsklingen och snäckan kom hem vid 14 tiden och gissa om jag blev överraskad, men på ett glatt vis såklart!


Jag hade hoppats på att det skulle komma nått skojjigt i brevlådan idag men icke så nicke!
Håller tummarna för morgondagen då!!


Nu har jag inte mer att skriva just nu...


    

Av Emma Sångberg - 11 oktober 2011 19:41

"Mod är inte alltid högröstat.
Ibland är modet den stilla röst som vid dagens slut viskar: Jag försöker igen imorgon."


Tillåt mig att garva, jag tycker det är så himla skoj när man läser vissa personers satusar på fejjan... Dom kanske ska kolla sig omkring och se vad dom har för umgänge innan man skriver vissa statusar. Tycker det är ganska skratt retande!

En sak till... ta en titt i spegeln innan du dömmer nån annan!


Kvällen i detta hemmet har varit jätte mysig. Jag och Jayson gick ner på Ica strax innan 15 och sen gick vu för att hämta hans storasyster på dagis.


Ja, det jävla dagiset tröttar en rejält! Nu är Chelseas mössa borta!! Och dom har låtit henne springa uta mössa idag för att hon var varm... Ursäkta mig men om föräldrarna skickar med en mössa till sitt barn så tycker dom nog att deras barn ska ha den på sig!! Så när dom lät henne ta av den så la hon den i sin ficka och nu är den väck!! Jag ser det som så här.. Hade hon inte fått ta av mössan så hade hon haft den nu!


Älsklingen kom intraskande på dagis mitt i hämtningen, vi pratade lite med grannarna innan vi gick hem. När vi kom hem så lekte snäckan på rummet, jag började med middagen och älsklingen satt vid datorn lite. För övrigt ikväll har Chelsea och Jayson suttit och myst i soffan, jag har badat med lilleman och älsklingen gjorde oss sällskap, plus gav mig en hjälpande hand.


Chelsea kom i säng precis och lika så Jayson, så nu ska jag ta en promenix med Disel innan jag ska slänga mig i soffan hos min fina sambo!


Älskar min fina älskling och kidsen över allt annat i denna värld!!

Av Emma Sångberg - 11 oktober 2011 14:23

Idag vaknade jag och mådde jätte bra konstigt nog eftersom jag hade feber igår...


Under förmiddagen hade jag lite sängmys med min fina son framför ännu en Irene Huss film. När han somnade passade jag på att klä på mig och sen tog vi en promenad i parken. Det var mycket skönt att bara gå där och tänka. Men jag skulle gärna vilja ha mina Reebook - easytones nu... Får vänta lite till. Jag hoppas att vågen visar lite mer resultat imorgon när vi ska till bvc än sist.

Men men... När vi var hemma igen åt jag en mannafrutti och sen satte jag igång med att städa lägenhetet, den var i behov av både dammning, dammsugande och svabbas. Det tog lite längre tid än jag förväntade mig eftersom Jayson vaknade och villa inte somna om efter att ha ätit som han brukar. Men nu är här äntligen klart, it's fresh &  smells gooood  


Om en liten stund ska jag gå och hämta vår sessa på dagis men innan dess ska jag gå upp till ica och handla. Är sugen på nått men vet inte riktigt vad   Men nått hittar jag nog, brukar det iaf...


Ha en fortsatt trevligt tisdag alla där ute!  


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 10 oktober 2011 19:32

Ja det är ett hopp sen sist jag bloggade. Men sen Jayson föddes är det han som bestämmer vad jag hinner med och inte. Det är juh mycket med ammandet och kolliken som styrt oss här hemma.


Till att börja med vill jag gratulera Liam på hans dopdag och hans föräldrar kusinen Tony & Maria som hade ett surprise bröllop på dopet. Synd att vi missade det, men vi önskar hela familjen Jensen lycka till i framtiden!!


I fredags var älsklingen ledig som vanligt och ingen annan var väl lyckligare över det än jag. Vi började morgonen med att åka till Lidl för att handla frukost och när vi kom hel så dukade vi fram goda pålägg och avnjöt vår frukost. När frullen var nere gjorde jag lilleman iordning och sen gick vi på en lång promenad med finaste faster/svägerskan Sarah. Det var skönt att få röra lite på sig och snacka av sig  

Väl hemma igen blev det massa film mys i soffan med mina grabbar! Vi kollade film och hade det mysigt tills det var dags för älsklingen att sticka till jobb. Jag fortsatte kvällen med fika tillsammans med en gammal kollega, Jenny. Det var super trevligt. När Jenny hade gått var det dags att hoppa i bingen.


Lördagsmorgonen började klockan 7 då ville Jayson inte sova mer. Vi bäddade ner oss i en hörna av soffan och kollade på Irene Huss. Jag kännde mig mer död än levande eftersom lilleman inte velat sova som vanligt under natten som varit. Därav att vi missade dopet som även blev ett surprise bröllop. När älsklingen vaknade efter 11 tiden gick jag ner på Ica och handlade frukost till honom. Det blev mycket soff slapp och sen vid 14 tiden kom min pappa och Carina inom på en snabb fika för att pappa ville träffa sitt lilla barnbarn för första gången. När dom hade gått återgick vi till soffmys med film tills det än en gång var dags för älsklingen att bege sig till jobb. Det blev en Iren Huss film till och massa mys med sonen.


Även söndagen började tidigt men denna natten hade jag fått sova som vanligt iaf. Vi bäddade ner oss i soffhörnet framför ännu en Iren Huss och hade det super mysigt. Vid halv 11 tiden tog jag en promenad med Jayson och vi passade på att gå till Coop för att handla lite. När vi kom hem igen åt jag och darlingen frukost och sen slängde vi oss på soffan framför en film, Zookeeper. Barnslig men rolig film, kanske för att jag har barnasinnet kvar. Vid 17 tiden var det middags dax och sen var klockan äntligen sex och det var dags att hämta Chelsea. Det blev kaffe som vanligt och vid 19 begav vi oss hem igen. Barnen fick pyjamasar på sig och tyvärr blev det en tidig kväll för sessan eftersom hon skulle upp tidigt imorse. Men hon är iaf hemma och det är det viktigaste   Jag och darlingen avrundade kvällen med massage, lite gottis och Sons of anarchy, sjukt bra serie!!


Idag har jag inte gjort ett smack under dagen. Vaknade nämligen imorse med 38,3 graders feber. Så jag och lilleman har tillbringat hela dagen i sängen med film och sömn. När mina älsklingar kom hem från skola och dagis så trotsade jag regnet och febern för en promenad till Konsum, passade på när alvedonen värkade. Älsklingen lagade middag medans jag var iväg. Det blev ugnsbakad falukorv med makaroner.

Resten av kvällen har sessan lekt på rummet, kollat film och avslutade precis sin kväll med en saga när hon lagt sig. Älsklingen och jag ska avrunda kvällen precis som igår med massage och Sons of anarchy!


Haaj poo dii...

Av Emma Sångberg - 6 oktober 2011 17:51

Igår kväll när lilleman äntligen somnade så hade jag och darlingen det riktigt, riktigt mysig... Tack baby för att du är så himla underbar som du är   


  Brrr... blåsigt och regnit ute idag   

Fast det är juh ganska mysigt när man sitter innomhus.

Men den lyxen tog slut för min del vid 15 tiden då vi började tvätta. Men samtidigt är det skönt med lite frisk luft eftersom jag har haft en jäkla huvubry idag...


Imorse trodde jag att jag skulle få tuppjuck!! Jag var sjukt trött efter att Jayson fått mat men han hade sånna problem att komma till ro och somna så han somnade inte förän vid 13 tiden i eftermiddags. Jag fick nog och la honom i vagnen och gick en sväng till affären och då somnade han äntligen. Synd om lillkillen som var så trött att ögonen snurrade i hans lilla söta skalle  


Älsklingen slutade tidigt idag så vi har lunchat lite här hemma och sen har han varit så duktig och städat i skafferiet och annat i köket. Du är bäst baby, älskar dig  


Nä nu har jag inte så mycket mer att skriva om... Men ikväll ska jag och älsklingen mysa i soffan framför en film med en god kopp kaffe/latte/chino...

Av Emma Sångberg - 5 oktober 2011 13:23


Du spela mina nerver ut tills dom brast
En cancer i röven vart jag än  satt
Denna här belöningen blir ditt tack
Hoppas att din utförsåkning går  snabbt
Att dom skriver idiot i ditt pass
Att du i ditt nästa liv blir en  mask
Fan vad jag behövde få detta här sagt
Blir två ton lättare än vad jag  vart

Jag hoppas, jag drömmer att marken du går på, går sönder
Vad som  än händer.

Jag hoppas, jag drömmer att marken du går på, går sönder
Vad som än händer.

Jag hoppas att ditt vin blir till vatten
Blixtar  prickar dig
Hälsa till satan vi hörs
Jag hoppas att olika olyckor  händer
Du vet vad jag känner
Jag vet att du hör


 

Hälsa till satan, vi hörs!!

Ovido - Quiz & Flashcards