Familjen Sångberg

Alla inlägg under augusti 2011

Av Emma Sångberg - 5 augusti 2011 21:38

Nu är denna dagen snart över och Chelsea är jätte nöjd med sin födelsedag  


Imorse fick hon 2 presenter av oss, en ny tröja med Bambi på & ett par jeans. Som hon sen hade på sig idag, även sin nya jacka hon fick av Faster Malin och nya skor som vi köpte i veckan, en riktigt check tjaj idag på den stora dagen...


Vi har gjort precis vad födelsedags grisen velat göra idag  Så vi började med att åka till folketspark, sen äta lunch på BK, varit och ätit mjukglass... Sen åkte vi hem och sessan däckade för en timme, så pappsen passade på att vila han med då. När mina älsklingar vaknat så körde vi och handlade hem kina mat, som stora damen bestämt. När vi hade ätit fick hon öppna resten av sina presenter, kommer en video längre ner  


Tyvärr blev det lite tradigt vid 19.15 när darlingen var tvungen att sticka till jubb. Men efter ett hejdå och pusskalas mellan oss 3 så lekte snäckan med sina nya saker medans jag förberedde inför bakandet till kalaset vi ska ha imorgon. Vid 19.45 gick vi ner i vändzonen för att hämta Leo som sover här inatt. Både Chelsea & Leo var jätte glada av att se varandra. Väl uppe bakade vi morotskaka och sen fick dom godis, coca & se på film och ha det mysigt. Nu ligger Leo och tittar på "Cars" i snäckans rum, Chelsea ligger här i soffan hos mig och kollar på "Alfons Åberg"... Men bägge somnar nog snart om inte dom redan sover.


Jag ska kolla lite på en skit bra serie tänkte jag när snäckan somnat och sen så smånginom lägga mig jag med. Blir nog en tidig morgon imorgon och här är lite att fixa inför kalaset med.


Haj svaj po daj!!



Här har vi den fina stora damen på sin 5-års dag   Vi älskar dig över allt annat! 


Här bakas det i HELA köet... Haha fick skura smet på hela kakelväggen   


Leo blev lita lissen när han inte hade nån pyjamas så snälla kusin Chelsea lånade ut en åt honom   

 

Av Emma Sångberg - 5 augusti 2011 19:50

Nu börjar det närma sig slutet och jag blir allt ivrigare och ivrigare för varje dag. Märks att plutten har det trångt där inne för det känns som att han försöker "bygga ut" emellanåt... Not so nice 


Om mig

Att inte sova om nätterna är fortfarande en vardag. Men nu har nått nytt kommit... Jag har myror i benen och så småningom så över går det till kramp, detta är inte heller så nice. Men när detta börjar försöker jag räkna ut tiden och att det "bara" är si och så många dagar kvar... Det funkar ibland. Tyvärr är jag inne i en svaka nu och mår kanske inte helt 100 och känner mig inte direkt som mig själv men men det blir toppen i slutändan i vilket fall som helst!


Om barnet
I början av denna vecka är fostret 32 veckor gammalt. Nu flyter det inte i fostervatten längre eftersom det är så trångt. Barnets ögon är öppna när det är vaket och stängda när det sover. Ögonfärgen på barnet är vanligtvis blå eftersom pigmenteringen inte är färdig ännu. Det behövs ljus för att utveckla de sista stegen och det är inte förrän barnet är två år som ögonfärgen är som den kommer att vara resten av livet. Nu är fingernaglarna så långa att barnet kan råka riva sig själv.

Av Emma Sångberg - 5 augusti 2011 07:41

♫♫♪ Vi gratulerar! Vi gratulerar! Vi gratulerar ♫♫♪

våran Chelsea idá! Mé blommor å mé blá!

Vi firar hennes dá! Ja, vi gratulerar våran

Chelsea idá!


Hon leve!! Hurra, hurra, hurra, hurraaaaaaaa!!


     

     

     


Idag ska vi hitta på en massa skojiga saker med snäckan. Det var tänkt en heldag på folketspark men eftersom det är tradigt väder så får vi hitta på nått annat. Men det ordnar sig. Bara sessan får en toppen födelsedag   


Går dagens morgon/förmidda var underbar. Jag & darlingen vaknade en stund innan snäckan, så vi låg kvar i sängen och hade en fantastiskt mysig morgon stund  


Sen kom prinsessan upp smygandes en halvtimme senare. När vi kommit upp ur sängen gick Chelsea in på sitt rum och lekte medans jag och älsklingen satte oss i vardagsrummet och pratade. Sen blev det dags för frukost och därefter gjorde jag mig iordning för jobb. Fick skjuts till jubb eftersom älsklingen ändå skulle iväg och handla. Disel fick följa med mig po jubb idag   


Jobbdagen gick fort och jag hann hem innan Malin & Gunilla tvn från oss, dom kom och domaren för att fira Chelsea. Hon fick pengar av Gunilla & Karina och av faster Malin fick hon en college jacka, så det var en helnöjd tös jag mötte när jag kom hem iaf.


Av Emma Sångberg - 3 augusti 2011 22:15

Idag har det inte varit den bästa dagen för min del.

Har varit rätt så låg och nedstämd... Inte pga av något speciellt har bara haft en "sån där" dag, du vet!

Ibland kan man bara känna att allt är så tradigt och lissamt. Kanske är det bara hormoner som spökar hos mig... Who knows?!?!

Jag hoppas iaf att morgondagen blir mycket, mycket bättre.


Det känns lite bättre nu efter att ha pratat en timmes tid med min darling om hur jag mår och känner mig. Tack älsklingen, du är den bästa vännen man kan ha! Älskar dig av hela mitt hjärta. Vill inte leva en dag utan dig och vår tös i mitt liv!


Nej nu vill jag inte skriva mer om denna dagen!


Haj po daj...

Av Emma Sångberg - 3 augusti 2011 10:57

Fy faan vilken natt... Myror i benen som sen övergår till kramp... Ont överallt och svittit som faan pga detta kvava väder!! Känns som att man ska gå in i väggen snart  


Denna morgonen har inte heller varit den bästa tyvärr. Men men jag ser fram emot dagen och lämnar denna morgonen bakom mig. Jag var nere i tvättstugan för en liten stund sen och ska snart ner igen för att hänga upp tvätten. Det blev bara 2 maskiner tvätt denna gången.. Jippiiii...


Vi får se vad denna dagen har att ge mer än tvättningen som är på schemat och att vi i eftermiddag ska hem till mina päron för att käka, fika & umgås. Sessan ska få ha med sin cykel  

Idag fortsätter träningen på att starta och stoppa. Finns ingen anledning att lägga av nu juh   


Kanske tjatigt men jag är verkligen super stolt över att jag har klarat av att lära henne cykla. Trost höggraviditet & foglossning. Sen vill jag passa på att tacka mina underbara vänner som kommenterade så fint igår på Facebook. Det värmer gott i denna bonusmammans hjärta! Älskar er  


"Denna karamellen ska jag suga lääänge på"


     

Av Emma Sångberg - 2 augusti 2011 20:04

Även denna dagen har varit toppen  

Morgonen började med lek för sessan, data för darlingen och Mario Kart för min del. Vid 10 blev det frulletajm & sen gick jag och Chelsea ut för att träna på att cykla utan stödhjul. Hon var super duktig och kunde cykla nästan helt själv efter bara några 100 meter   


Vid 11.30 tiden kom vi hem igen och sessan fick en isglass medans jag och älsklinge kollade efter en ny cykel till henne. Sen vid 12 tiden kom fina fastern/svägerskan/systern Sarah på fika   Kul att höra om hennes skolstart och sen blev det givetvis massa annat med. Underbart att ses & Chelsea blev så glad över att se henne & givetvis blev faster oxå super glad över att se snäckan!!


Sen blev det tid för midda och idag åt jag och sessan Lax, pasta och grönsaker & darlingen åt vårullar, ris och sås. Det var jätte gott och Chelsea åt som en häst   

Madde, Slim & Mirre dök upp vid 17 tiden och då blev det köffe. Dom hade med sig Mirre´s cykel så efter en kopp så gick vi ut och töserna fick cykla.


Äntligen efter många om & men, gråt & "bråk" har jag lyckats... Chelsea kan nu cykla helt själv, fast man får hålla i hennes pinne när hon ska starta sen får man vara lite behjälplig vid stoppen med. Jag är verkligen stolt som en tupp   Denna plastmamman är så himla stolt över tösen att jag inte kan beskriva det i ord och viktigast av allt - Chelsea är jätte glad och stolt över att hon kan cykla på 2 hjul och hon är faktiskt bara 4 år (som hon själv säger).


Efter cykelturen med flickorna gick vi upp hit igen och snackade lite. Nu när Madde & company har begett sig himmåd så ska snäckan snart i säng & vi ska kolla film/tv. Jag ska bannemej bara lägga mig på soffan och sen inte mova assen förän jag ska in i sängen och fortsätta mitt liggläge. Kan inte med ord beskriva hur ont jag har i min kropp efter allt springade med cykel idag men jag har iaf en super lycklig prinsessa!!


Hajjen!!


 

Av Emma Sångberg - 1 augusti 2011 19:37

Då var det redan 1 Augusti... Tiden springer iväg för en...


Imorse när vi vaknat och mornat oss en stund körde vi till Abdos och handlade frulle & grönsaker. När vi kom hem så gick darlingen till Petra för att hämta sessans cykel & jag och tösen gick hem och plockade fram frukosten. Det var en mycket god frukost med bullar, mannafrutti, gott pålägg och massa annat!


Efter frukosten åkte vi iväg för att handla skor åt snäckan. Hon behövde ett par gympadojjor att ha här hemma. Hennes fötter har växt som ogräs på kort tid. Eller ja hela hon egentligen...

Vi fick iaf tag på nya skor åt henne och hon fick ett par foppatofflor som hon tjatat om så länge så nu är hon super nöjd och vill ha dom hela tiden 


Vi var även inom en sväng på Babyringen så nu är min älskade fina skötväska beställd och betalad, tack så mycket baby!! Den är så fiiin... längtar efter att få använda den 


När vi väl var hemma så fick Chelsea vila middag en stund eftersom hon var så himla nannig och vi trodde att vi skulle få besök på kvällen. Jag och älsklingen hade lite ensam tid, sen passade jag po att packa in snäckans födelsedagspresenter medans hon sov. När prinsessan vaknat var det dags att blörja med middan. Idag blev det Biffstroganoff med ris, sååå gott!!


Tyvärr blev det ingen fika med Madde, Slim & Mirre idag för jag hade råkat komma åt en knapp på mobilen som satte den ljudlös... Så jag missade samtalen från Madde  Kände mig sååå dum som en get när jag ringde upp Men vi bokade in en fika imorgon kväll istället.


Denna kvällen har jag ägnat åt att planera dopet för plutten. Så himla kul det är... men blev lite besviken på att jag inte kunde beställa inbjudningskorten redan, men gör det så småningom. Sen har jag samlat på mig adresser till alla som ska bjudas in 

Älsklingen och jag har oxå disskuterat gudföräldrar/er eller Fadder som det så "fint" heter idag... Nu längtar jag efter att vår lilla plutt ska titta ut bara 


Nej nu sket jag po detta för ikväll.... Ska vara med min gobbe & tösabid 


Hajjen!!

Sötisen dansar   


 

Av Emma Sångberg - 1 augusti 2011 13:26








Ovido - Quiz & Flashcards