Familjen Sångberg

Alla inlägg under augusti 2011

Av Emma Sångberg - 26 augusti 2011 21:35

   "En baby är en ängel, vars vingar krymper i takt   

med att benen växer."


Om mig

Jag mår väldigt bra för tillfället, de sista 2 dagarn har jag mått jätte bra och det känns underbart. En natt vistelse på fölossningen, med provtagningar och dropp gjorde susen för min gravidakropp. Proverna var bra, jag fick utskrivet Omeprazol och nu har jag inte kräkt sen dess och ni... INGEN halsbränna!! Jiiipppiiii!!!

Var hos BM igår och allt är tipp topp. Följer medelkurvan och nu ligger lilleman så långt ner som det bara går.. Nu tycker både jag och BM att han kan komma ut  

Vi ska sätta upp rummet nu i veckan som kommer och då kommer jag givetvis lägga upp bilder på detta...

Sorterade lite kläder och annat igår med som ska tvättas på söndag. Nu känns det att det är nära och som sagt är vi många som längtar.


Ps. Det har blivit bestämt att mamma ska vara med på FL med. Så nu kommer älsklingen ha lite sällskap om jag nu inte är nått vidare sällskap... Ds.


Om barnet
I början av denna vecka är fostret 35 veckor. Nu är hon eller han så gott som färdigutvecklad, och endast finjusteringar återstår. Om barnet föds under denna vecka så anses det inte vara född för tidigt. Fostret växer lite långsammare de sista veckorna, pojkar lite snabbare än flickor. Det oljiga vaxlagret på barnets hud börjar försvinna, men lämnar kvar lite för att underlätta under förlossningen.


V. 36+5

 

Av Emma Sångberg - 25 augusti 2011 18:20

Igår var ingen kul dag alls...


Mådde kasst hela dagen...

När älsklingen kom hem från skolan låg vi och pratade i sängen en bra stund och hade det jätte mysigt  

Sen körde vi till Max för att handla mat och väl hemma åt vi och kollade på film, Scream 4 - KASS!!!


Sen fick jag givetvis inte behålla maten så efter många om och men tog jag Disel på en tur till rastgården och ringde sjukvårdsupplysningen. Efter några samtal på sjukan så åkte vi in till Förlossningen.


På väg in till Förlossningen fick jag ett samtal som inte alls var kul. Det var min pappa som medelade att vår farfar avlidit  

Jag trodde faktiskt inte att det skulle vara så tungt att få det beskedet med tanke på hur sjuk han varit men det var tungt... Sen känndes det så fel att få det precis när läkaren öppnar dörren till fölossningen och allt bara kändes KAOS!!!


   Vila i frid Farfar    


Dom tog prover på mig och kopplade mig till en maskin som mätte lillemans hjärta och mina värden... Första proverna var bra men dom kopplade ett dropp på mig och sen tog dom lite mer prover... Men efter 3 timmar konstaterades det att jag mår bra... Fick ett recept på Omeprazol och mådde mycket bättre efter droppet...


Nej nog om gårdagen....


Varit hos BM idag och allt var bra... Sen var vi hemma hos Madde & Mirre på en snabb kopp kaffe imorse... Mycket trevligt...


Väl hemma igen städade vi och sen kom Sandra, Emelie & Nellie på besök... Det var jätte kul att ses, hoppas vi ses snart igen.


När dom hade gått började jag pilla med babysakerna... Börjat packa väskan som ska med in på förlossningen...


Nu ska jag strax gå till bussen och åka till Malmöfestivalen för att se kusinen uppträda med Johan.P   


Ha en super kväll för det tänker jag ha!!

Av Emma Sångberg - 24 augusti 2011 08:35

Igår när jag var klar med tvätten så tog jag bussen till söderkulla för att träffa min mamma & fina faster   Farmor var oxå där på fika med sin granne och det var super kul att se dom allihopa.

Vi drack kaffe och fikade på mackor/knäckebröd. Mycket prat om allt möjligt. 


Vid 15 tiden kom älsklingen dit för att hämta upp mig och han hade vår fina prinsessa med sig  Mysigt att få pussa och krama henne massor. Hennes öra hade nämligen blivit sämre och Petra & mormor fick absolut inte byta till ett nytt så darlingen pratade med Chelsea och lyckades på nått sätt övertala henne till att vi skulle göra det. Men när vi såg örat bestämde vi oss för att inte sätta i ett nytt utan låta det växa igen och ta ett nytt till vintern istället. Hoppas hon slipper ha ont nu snart, såg deffinitivt inte mysigt ut... Stackare!!


Vi körde mamma och Johanna hem, sen kom Jojo ner med en Zink salva till snäckans öron så att det kan läka ordentligt.


När jag och älsklingen kom hem spelade jag lite tvspel medans han satt vid datorn. Sen lagade jag middag spagetti & köttfärsås. Sen kollade vi film... Blitz eller vad den hette... inte nått jag rekomenderar tyvärr...


Kvällen var mysig med min fina sambo men innan det var dags att hoppa i loppelådan kom det hemska illamåendet tillbaka... Usch jag tycker faktiskt synd om mig själv måste jag säga... Är JÄVLIGT trött på detta nu... kan jag inte bara få må bra dom sista veckorna.... Aja jag överlever detta... Det som inte dödar en gör en starkare... eller är det inte så man säger!


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 23 augusti 2011 08:51

"Innan du dömmer mig... Ta på dig mina skor... Gå samma gator som jag gått... Bearbeta förlusten av människor jag förlorat... Orka med alla känslor och händelser som jag erfarit... Snubbla på alla stenar som jag snubblade på... Res dig alltid upp igen... och gå precis samma liv som jag gjorde... efter allt detta... kan du dömma mig eller mitt liv...."


Går dagen var en ganska tradig dag för mig... låg i sängen från och till fram till 10.30 ungefär... Var bara ute om med vovven vid 9-tiden. Sen placerade jag mig framför datorn en stund och därefter tog jag tag i kragen och gick ner på Ica för att köpa frukost. När jag kom upp igen åt jag min frulle men ja till vilken nytta... Sen slängde jag mig i soffan med filten på och kollade på Game of Thrones.


Vid 15 tiden ringde älsklingen och vi bestämde att vi skulle mötas här nere. Petra ville nämligen att vi skulle komma ner på dagis och kolla igenom Chelsea's x-tra kläder osv för att dom har gjort avdelsningsbyte på dagis. Så vi fick träffat vår fina prinsessa en snabbis och snackat lite med hennes mamma & mormor. Säckan har dock jätte ont i sitt öra, örat har svullnat så att ena örhänget sitter trångt.. men dom ska till salongen vi gjorde det på idag och kolla upp det. Hoppas hon snart är bra igen, inte kul att hon ska ha ont... Stackas tjejen   


Resten av dagen blev faktiskt mycket bättre   När vi kom upp igen så bestämde vi oss ganska snabbt för att åka och handla lite, så vi gav oss iväg till Netto. Här utanför oss i vändzonen träffade Mattias sin farfar som han inte sett på ett par år. Verkar vara en jätte trevlig man och han var verkligen glad över att få se Mattias   När vi kom hem igen fixade vi middag, hamburgare m. bröd till min bajb och jag åt fil m. banan i. Har fortfarande svårt att äta så...

Resten av kvällen blev super mysig, vi kollade klart på Fast Five bla. Och bara hade det super mysigt.


Imorse började jag tvätta kl 7 och håller på till 11... Sen när jag är klar med tvätten ska jag nog våldgästa min mamma   Men först ska jag plocka undan lite här hemma...


"Mod är att växa för att rymma sin rädsla, inte att rymma från den."


Hejsvejs grus och gnejs!!

Av Emma Sångberg - 22 augusti 2011 10:50

"Var tacksam för att du inte redan har allt som du vill om du hade det skulle det inte finnas något att se fram emot."


Snäckan hjälpte mig med att laga middag igår, http://www.tasteline.com/Recept/Tagliatelle_med_vitloksdoftande_flaskfile_i_senapsas

hon tyckte det var skit skoj. Sen åt vi middag och gott som fasiken var det.

Vid 17.45 kom familjen Nilsson för att hämta snäckan, vi drack kaffe och snackade som alltid. Dom gick stax innan 19 och då intog jag och darlingen soffläget.


En stund senare gick han ut med vovven medans jag tappade upp ett bad som vi sen satte oss i och bara njöt. När vi badat klart blev det soffläget igen och vi började kolla på Fast Five men älsklingen somnade så vi ska se klart resten imorgon. Vi gick in och la oss i sängen istället och jag fick somna i min darlings famn som alltid  


Imorse skulle jag ha tvättat men självklart var mitt torkskåp sönder så tog en tid imorgon bitti istället. Jag gick upp och pussade älsklingen hejdå som skulle till skolan. Sen gick jag och la mig igen. 


Jag mår verkligen inte bra   har väldigt svårt att behålla det jag äter... detta leder juh i sin tur till att jag blir en massa andra saker som trött, hungrig, grinig, lissen.... You name it!! Får se hur det går med ätandet under dagen annars får jag ringa min BM och rådhöra vad jag kan göra åt detta.


Nej nu ska jag knalla upp till affären och se om jag kan fixa nån frukost åt mig.


Haaaj Svaaaj!!   

Av Emma Sångberg - 21 augusti 2011 13:50

Igår kväll efter att snäckan lagt sig så kollade jag på 2 avsnitt av Game of thrones innan jag hoppade i bingen. Var lite oroligt att komma till ro i sängen igår men jag fixade det till sist på mitt eget lilla vis  


Fick underbara nyheter igår kväll. Emma och Stoffe har äntligen fått sin lilla Neyo   Fick en fin bild på sötnosen med!! Är verkligen super glad för er skull och hoppas att allt gick smidigt för er. Så välkommen till världen lilla Neyo!! Hoppas på att din kompis kommer ut snart med.


När darlingen kom him inatt gick jag upp en stund och vi snackade lite. Även älsklingen längtar mer efter vår plutt när han fick se fotot på Emma & Stoffes lilla pyre. Men jag mådde inte så bra så jag gick och la mig i sängen igen och en stund senare kom älsklingen in och kröp ner hos mig.


Imorse gick jag och snäckan upp vid 9 tiden och vid 10 väckte vi darlingen. Sen körde vi till Staffanstorp och handlade bullar och lite annat vi behövde ha hem. Efter frukosten fick snäckan se film, jag spelade wii & darlingen satt vid datorn.


Nu leker snäckan på rummet och jag tänkte låta henne få se en till film snart och min fina bajb har somnat här brevid mig i soffan, söt som en bebis är han när han sover  


Snäckan och jag ska laga middag senare och kanske kanske hinner vi ut en sväng med cykeln oxå innan Petra kommer vid 18 tiden för att hämta henne. 


Nej nu ska jag ge mig på spelet igen... Måste klara det! Det är juh ett barn spel  


Tack och hej leverpastej!!  

Av Emma Sångberg - 20 augusti 2011 20:59

Idag skulle vi ha blivit man och hustru... Men pga något helt annat underbart så blev vårt bröllop uppskjutet och nu är det snart dags att börja planera allt igen  

Men den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge... sägs det iaf...


Älskar dig Mattias mer än något annat i denna värld... Det är du, jag & barnen för evigt...


Vår kärlek övervinner allt!! 


           

Av Emma Sångberg - 20 augusti 2011 20:12

Älsklingen gick för en liten stund sen och snäckan kollar film med gottis så då passar jag på att blogga lita samtidigt som jag glor på Chelsea-matchen 


Inatt när darlingen kom hem från jobb så vaknade jag och gick upp en stund för att umgås lite. Hade juh inte sett honom på ty ett dygn så... och jag har juh verkligen saknat min bajb. Vi pratade lite om hur kvällen varit för oss båda och en stund senare gick vi in i sängen och mös & njöt en stund av varandra innan vi somnade *myyyyyssss* 


Imorse steg jag upp vid 9 tiden och började direkt med en dusch & sen gjorde jag mig iordning. Jag tog ut vovven på en promenad och passade på att inhandla frukost till darlingen och sen begav jag mig hem till mina päron.


Väl hemma hos dom drack jag och mamma vars en Latte innan vi skulle bege oss ner till festivalen. Tyvärr har det blivit ännu sämre på festivalen men ja jag är mest intresserad av maten och att Chelsea ska ha det skojjigt där. Vi gick runt lite och sen började jag och mamma med att dela hen 15 cm Sub, Jesper & Johanna delade en 30 cm Sub... Vi gick till Centralen där Chelsea och Leo åkte karusell, vi fiskade lite gosedjur, Johanna och Vicki åkte karusell...


En stund senare strosade vi ner mot gustav igen och Chelsea ville äta China Box - Nudlar, biff m. bambu & friterad kylling... Johanna åt en langos och jag & mamma delade en, eller ja Leo åt en stor del av den  Vicki åt Happy Meal... Hmm tradigt men ja där är kanske inte mat för alla på festivalen...


Sen gick vi en runda till och Lasse liten fick en korv med bröd... Jag köpte en Americansk Mjukglass och snacka om att den var SMARRIG!! Alla som är på festivalen bör köpa en... helt klart värt pengarna!! Där efter gick vi och handlade med oss Texas Burgare hem till Richard, älsklingen och mig själv såklart!!


Mamma körde oss hem när vi kom till Holma och väl hemma ville sessan vila middag, sen passade jag och älsklingen på att äta och ha lite kvallitetstid med varandra. Innan Mattias stack till jobb satt snäckan med sig pysselbok och hon är verkligen duktig, stolt som en tupp blir man 


När snäckan kommit i säng för natten ska jag slänga mig i soffan och kolla på Game of trones... Sjukt bra serie...


Hajjen!!



 
 

Americanska glassen   

Sessan håller på i sin pysselbok   

 

Ovido - Quiz & Flashcards