Familjen Sångberg

Alla inlägg under augusti 2011

Av Emma Sångberg - 19 augusti 2011 21:11

Om mig

Nu är det bara 27 dagar kvar till BF och jag längtar mer och mer för varje dag som går. Allt är som föregående veckan förutom att värkarna har varit kraftiga nu dessa dagarna som jag jobbat men nu har jag bara 3 pass kvar och innan dess är jag ledig 6 dagar. Har mått illa som en jag vet inte vad dom sista veckorna med men det är pga halsbrännan. Jag känner mer och mer hur trångt lilleman har det där inne när han försöker röra sig. Men jag njuter av att känna honom röra på sig även om det gör såååå himla ont i vissa lägen.


Om barnet
I början av denna vecka är fostret 34 veckor gammalt. Moderkakan var länge tyngre än fostret men väger nu endast en sjundedel av fostret. Matsmältningssystemet och inälvor på fostret är inte helt färdigutvecklade och kommer faktiskt inte att vara det förrän barnet är tre eller fyra år. Ungefär 15 procent av fostrets vikt består nu av kroppsfett men huden är fortfarande rosaaktig eftersom blodådrorna ligger så nära yttersta hudlagret. Nu kan man se hudveck runt barnets knän, anklar och hals.


Vecka 35+6

 

Av Emma Sångberg - 19 augusti 2011 10:10

Dagen på jobb var väldigt bra igår! Goda skratt och allmänt trevligt!!


Hade god kontakt med min vän Emma, som tyvärr fortfarande inte har fått ut sin påg, usch gumman jag lider med dig!! Men förhoppningsvis så kommer han ut idag, lovar att hålla mina tummar och tår...


Efter jobb igår kom mina älsklingar och hämtade mig på jobb, jag hade varit inne på konsum innan och handlat lite gott åt oss eftersom vi knappt ses i helgen. Så när vi kom hem gick snäckan och la sig medans jag och älsklingen slängde oss på soffan framför dumburken och snaskade gottis   


Natten för mig har varit skit jobbig med äckelhalsbränna och allt annat som gjort det svårt att sova... Känns som att jag hade behövt en veckas sömn.. men ja jag ska juh bara jubba idag sen är jag ledig tom. torsdag så har massor av tid att vila då   


Imorse gick jag och snäckan upp nån gång efter 9, vi åt frukost sen fick snäckan ta sig en dusch. Jag har precis friserat henne efter att hon klätt sig och nu väntar vi på att min mammsing ska komma och hämta upp oss vid 11. Ska få skjuts till jubb sen ska prinsessan övernatta hemma hos mina päron eftersom jag jubbar kväll och darlingen inatt...


Nej nu ringer fiina Madde så vi hörs!!

Av Emma Sångberg - 18 augusti 2011 11:00

   Idag är det bara 1 år kvar!!   

Av Emma Sångberg - 18 augusti 2011 10:06

Vet att ni är många där ute som stör er på att jag klagar och har mig... Men vet ni vad... Jag är H-Ö-G G-R-A-V-I-D!! Inte så kul att ha ont i ryggen & fogarna, fortfarande jobba, ha halsbränna 24/7 och inte kunna äta eller dricka nått utan att få halsbränna! Inte ens vanligt jävla kranvatten!!!! Det är så himla äckligt att ha halsbränna, den förstör min aptit och att kräkas är nu mera vardag igen!!

Man känner sig tjock som en gris    trots att många säger hur fin jag är och att det klär mig osv... Tack så jätte mycket, verkligen... Men jag känner inte detsamma... Man varierar mellan samma jävla plagg för att mamma kläderna oxå börjat bli för små... Not funny at all....

Nej att vara gravid är ingen dans på rosor   Men jag tröstar mig med att snart har jag fått den finaste gåvan i världen, ett egen liten son som är skapad av mig och den finaste mannen i denna värld   


Skönt att få det urkläckt! 


Idag vaknade jag och sessan vid 9-tiden och gick upp, klädde oss, åt frulle och sen lämnades hon på dagis. Själv sitter jag här vid datorn och väntar på att tiden ska gå så jag kan komma iväg till jobb och så tiden kan gå fort igen så jag kommer hem till mina fina älsklingar  


Hajjen!!

Av Emma Sångberg - 17 augusti 2011 21:03

För första gången på väääldigt länge lämnade denna familjen hemmet tillsammans. Vi gick gemensamt ner på dagis och lämnade vår sessa och sen körde darlingen mig till jobb, tack bajb  


Ett jobb pass mellan 7-16 och det har gått bra idag, trots att jag haft sjukt ont i magen.


Fick underbara nyheter på jobb idag. Först och främst skickade min mamma ett sms om att hon blivit beviljad en bukplastik   Så för er som inte vet så gjorde min mamma en GP för 2 år sen och nu vill hon rätta till det sista på sin smala kropp, Mamma du är så fiin!!

Är verkligen super glá för min mors skull  


Sen fick jag sms av min kära väninna Emma om att hennes slempropp gått... Så himla skalt... vi som snackade massor om det igår när hon var här på fika. Sen gick det nån timme och sen fick jag ett mess till om att vattnet gått!! Ni kan tro att jag blev jätte glad av att läsa det!! Dessvärre hade hon inga verkar än... Men har haft kontakt med sjukan och allt är okej ändå. För en liten stund sen fick jag mess av henne igen om att dom skulle in till sjukan trots att hon inte fått verkar än... Lycka till gumman och jag vet att du kommer klara detta super bra!! Hon har lovat att fortsätta messa om det händer nått... Super glá för er skull!!!   


Efter jobb kom min fina baby och hämtade mig. På hemvägen körde vi in om konsum och handlade lite och sen hämtade vi tösen på dagis. När vi kom hem fixade jag mat till mina älsklingar och själv hade jag ingen aptit, men det är min tillfälliga vardag... men ja...


När älsklingarna ätit upp blev det lekande på rummet för snäckan, datorn för älsklingen och jag la mig på soffan en bra stund innan jag pallade ta mig in i ett varmt skönt bad.

Medans jag badade kom Chelsea in och skulle på toa.. Hon satt en bra stund och underhöll mig med ett roande samtal om allt möjligt. Det är underbart när man hör hur "lillvuxen" hon är  

Sen kom älsklingen in och joinade mig i duschen.


Snäckan kom i säng vid 20 tiden och nu bloggar jag lita efter att ha snackat med min underbara vän Madde i telefon. Älsklingen kollar Mff-matchen och jag ska strax stänga ner datorn och mysa lite innan vi ska söööövaaa...


Hajjen!! 

Av Emma Sångberg - 16 augusti 2011 20:30

Denna dagen har varit både bra och dålig för min del...

Morgonen började med tvättdejt, 6.15 väckte darlingen mig och jag gick ner och slängde in dom första 2 maskinerna. Väl uppe igen pussade jag honom hejdå och la mig för att sova till 8.00 igen.

När klockan ringde 8 gick jag in och väckte Chelsea, fixade frulle åt henne och sen gick jag ner i tvättstugan igen. Vid 9 tiden gick vi ner på dagis och sen tvättade jag fram till 11 idag.


Emma har varit här på besök idag med   Det var skönt att få snacka av sig om alla gravidtetskrempor och allt annat med någon som faktiskt förstår precis hur det är. Det var mycket prat, te och skratt. Vid 15 hämtade vi Chelsea på dagis och sen kom älsklingen hem vid 16 tiden. Vi käkade middag, snäckan hade fått bestämma så det blev spagetti & köttfärssås. 


Resten av kvällen har jag mått jävligt dåligt. Halsbränna som dödar och kännt mig allmänt låg...


Nu sitter jag och äter en stor tallrik med Haricot Verts och ska snart slänga mig hos min baby och mysa framför Hells Kitchen  


Tjingeling...  

Av Emma Sångberg - 16 augusti 2011 10:03

"Hoppet är som en bevingad varelse som fladdrar i själen och sjunger melodin utan ord. Som aldrig stannar upp - och som hörs som bäst i stormen."


Har precis suttit och kollat igenom besökstraffiken jag har på min blogg och jag måste erkänna att det är rätt kul att så många googlar mig... Men för att ha så många besökare som jag har vissa dagar och sen inte få några kommentarer eller gästbokinlägg är lite kasst av er läsare! Skärpning!!  


Sista 2 veckorna känns det som att min hjärna har kört på högspinn och tankar har flugit in och ut   

Nu vill jag inte att det ska bli några missförstånd men jag har aldrig påstått att jag är felfri och skulle aldrig hävda det heller. Men jag förstår mig inte på personer som klagar på vissa saker andra gör för att sen göra samma sak... 


Om man nu har problem får man ta bladet från munnen och öppna munnen så man kan få rett ut saker och ting. Så snälla har du nått att säga, om mig iaf, snälla säg det så vi kan reda ut det!! Tack!! Ärlighet varar längst!

   Älskar min familj   

Av Emma Sångberg - 15 augusti 2011 08:45

"Dömandet är blint. Endast kärleken ser."


Igår jobbade denna damen 7-16... När jag kom hem från jobb blev det lite mys med min fina baby innan jag fixade middag. Det blev baconlindad kyllingfilé med ris och sås, bea-sås för baby & röööviin för min del *smaskens*

Medans vi väntade på att maten skulle bli klar hoppade vi in i duschen och sen var det dags att äta. Efter maten blev det lita slapp i soffan innan vi gick över till familjen Nilsson för att hämta hem Chelsea. Det blev kaffe & snack som vanligt. När vi kom hem runt 19 tiden fick sessan pyjamas på sig och sen lekte hon.

vid 19.30 dök Jasmina & Aco upp på fika och stannade till 22.30 Blev en låååång fika med trevligt snack... Givetvis mycket bebis-snack   Kvällen avslutades med soffmys som vanligt   


Och på tal om bebis... Idag är det 1 månad kvar till BF och denna mamma kunde inte vara lyckligare!!    


Denna morgonen började med att en fucking hund skäller strax efter 7 på morgonen IGEN!!! Blir tokig... Men lyckades somna om till 8 efter en stund... Mina sömntimmar är guldvärda när man inte kan sova på natten, sover bäst på morgonkvisten. 8.00 ringde larmet och sessan väcktes, jag handlade frulle medans hon klädde sig och kollade tecknat. Vid 9-tiden tog vi Disel och gick ner till dagis. Chelsea har varit helnöjd att hon ska på dagis idag, tjatat och längtat hela morgonen om hur kul det ska bli.


Nu sitter jag här och avnjuter en halvtradig baguette innan jag ska iväg vid 10 tiden... Sen får vi se vad denna dagen har att ge...


Hajjen!!

Ovido - Quiz & Flashcards