Familjen Sångberg

Alla inlägg under februari 2015

Av Emma Sångberg - 7 februari 2015 23:58

Du vet den där känslan man får när man har många valmöjligheter i livet, och alla väger upp olika i för och nackdelar... Den känslan förföljer mig just nu :S
Jag vet vad jag vill men ändå inte... Jag vet hur jag vill ha det men kan inte få allt.. Aja det blir nog bra i halvlek haha ;)

Sista natten innan man får spendera några nätter hemma i sin säng :)
Sen är det juh ny vecka snart och nya utmaningar. En vecka blandat med jobb, träning & roligheter!
Ser fram emot detta!

Av Emma Sångberg - 6 februari 2015 20:10

Blev tyvärr inte så mkt sömn som jag hoppats på efter nattens jobb, vaknade vid 12:30 redan :( suck!!
Får hoppas morgondagen blir bättre.
Jag har hunnit städa dock och även titta lite på pretty little liers innan lilleman hämtades.
Sen blev det dax att laga mat. En riktigt god middag blev det :) recept kommer nertill :)
Sen har vi bara slappat i soffan :) lillebror Stoffe är här och ska sova över så imorgon passar gubben på att jobba lite extra :)

Snart dax att rasta vovven innan jag cyklar till jobb.

Trevlig kväll!

Koka pasta, vilken du själv föredrar

2 burkar krossade tomater
2 vitlöksklyftor
1 msk basilika (frusen)
Salt & peppar
100g riven mozarella

Blanda allt utom osten i en kastrull och låt det koka på svag värme i 7-8 min. Blanda i osten och låt den smälta! Servera med pastan!

Av Emma Sångberg - 6 februari 2015 06:52

Igår var en intensiv dag!
Jag hann med väldigt mycket :)
Träna, träffa svägisen, röja hemma, laga mat umgås med killarna, sen var det dax att gå på natt 1 av 3, men nu är det gjort :))

Snart ska man hem och sova! Ska bli härligt!

Det bästa med natt jobbet är att man hinner tänka en del! Och fy vad glad jag är för de jag har framför mig! Just nu känns allt bra, kanske lite tjatig eftersom jag nämnde det i förra inlägget oxå men oj vad glad jag är!
Kan det va min tur med lite lycka nu ?!

Ha en underbar fredag och en trevlig helg på er <3

Av Emma Sångberg - 4 februari 2015 10:14

Just nu känns det som att livet flyter på otroligt bra. Är så glad för de fina människorna omkring mig som gör min vardag så mycket bättre. Ni vet vem ni är <3

Hela morgonen låg jag och Jayson och mös i soffan tills det var dax att gå till dagis :)
När han var lämnad åkte jag till gymmet. Trotsade träningsvärken och nu är jag supernöjd och på väg hem igen :) skönt när det väl är gjort.
Imorgon kör vi ett pass till ;)

Nä nu Ska jag handla lite och hem och äta lite lunch innan lilleman ska hämtas på dagis igen :)

Ha en fin dag :)

Älskar er Chelsea & Jayson <3

Av Emma Sångberg - 2 februari 2015 19:26

Första passet på gymmet är gjort! Yeah! Kändes skönt! Blev kondition idag, vill ha en mjukstart :) kan juh inte köra slut på mig direkt haha
Iallafullafall så är jag super nöjd!

Igår kväll blev det lite stand up här hemma, 3 amigos :))
skrattade som attan. Ont i magen!

Inget gottis slank ner igår och inget idag heller :)
Se där jag kan när jag ger mig fan på det :) inga undanflykter här inte! Jag måste helt enkelt välja de tillfällena när det är "värt" det.
Jag ska göra mitt yttersta för att hålla mig till bian, ca 2 veckor kvar, det klarar jag!

Flera önskade receptet på kycklingen vi åt igår! Varsågoda :)

Ostgratinerad kycklingfilé

4 kycklingfiléer ā 125g st
2 tomater
1 vitlöks klyfta
1 dl färsk basilika alt ca 2 msk frusen
3 msk pinjenötter (rostade)
2 dl matlagningsgrädde
1 dl riven parmesanost

Stek kycklingen gyllenbrun och efterstek i ugn i 15 min på 125 grader.

Rosta pinjenötterna i en panna med lite olja, lägg sedan i botten på em ugnsform.

Skiva vitlöken tunnt, skiva tomaten och lägg i ugnsformen. Strö över basilika och häll på grädden.

Skiva kycklingen och lägg i ugnsformen och strö över parmesanosten.

In i ugnen i ca 7-10 min på 225 grader. Servera med pasta ex penne, fusili etc

Av Emma Sångberg - 1 februari 2015 12:16

Ny månad och dagen i ära bjuder på strålande solsken :) Så glad man blir :)

Jag har ett mål på -3 kg denna månaden på vågen! And I will make it! På måndag ska jag till gymmet för första gången :) känner mig sjukt taggad! Om någon vill hänga på så hör av er :)

Helgen har gått i lugnets tecken!
Syrra & Leo övernattade i fredags. På kvällen kom Katta, Paci & Nikki på ett spontant besök trevligt :) lite drinkar slank ner den kvällen oxå ;) yum!

Igår hade vi en lugn hemma dag, barnen lekte och spelade om vart annat :) på kvällen blev det lördagsgott. Men jag höll mig till fruktsallad som jag nämnde i förra inlägget. Är så imponerad att jag stod emot att äta CHIPS & DIPPA :-O mycket stolt!

Idag kör vi på en repris av gårdagen med lugn och ro! Samla krafter inför veckan som kommer :) ser fram emot det som är inplanerat i veckan :)

Ha en toppen söndag :)

Ovido - Quiz & Flashcards