Familjen Sångberg

Alla inlägg under maj 2014

Av Emma Sångberg - 9 maj 2014 14:42

Idag har denna kvinna varit effektiv!
Hunnit med en hel del.
Lämnat make på jobb och snäckan i skolan. Storstädat hemma, riktigt rejält! Trots att Jayson är ledig från dagis. Han hjälpte till lite och spelade på paddan mellanåt.
Hämtat snäcka och sen blev det lite kaffe på gården med grannar och barnen fick leka.
Ska strax väcka lilleman så jag kan lämna barnen hon päronen.
Älsklingen och jag har ett ärende att göra efter hans jobb :)

Ha en fin helg!

Av Emma Sångberg - 8 maj 2014 20:21


Igår kväll var jag ensam med barnen så då blev det lite mys med film och passade på att träna lite innan barnen skulle sova. Skönt med lite egentid med dom så nån timme!

Vaknande med huvudvärk idag, inte alls skoj. Men i eftermiddags gav den med sig, så skönt!
Efter middagen satte hela familjen sig i soffan innan det var dax för bad & dusch för kidsen.
Fick tränat idag oxå och idag invigdes pilates bollen. Gud vad bra, känns verkligen att det tar.

Men ikväll unnar jag mig lite naturella cashewnötter, grönsaker & dip

Av Emma Sångberg - 7 maj 2014 18:28

Äntligen har jag införskaffat mig en efterlängtad pilates boll :-)
Den måste invigas idag!

Efter en lång arbetsdag med dubbla möten som avslut på arbetsdagen så kommer ett träningspass & en dusch göra susen för att få en god natts sömn!

Nu blir det nostalgi med kidsen!
Oggy & kackerlackorna :-)

Av Emma Sångberg - 6 maj 2014 21:08

Nu har jag verkligen hittat min motivation och träningen går jätte bra! Vågen visar minus och det gillar vi!
Men alla komplimanger är verkligen en morot! Tusen tack!
Ser ljuset i tunneln!

Har haft en jätte härlig dag på jobbet som även bjöd på lite shopping, nya skor till mig och vars en leksak till barnen :-) för det behövdes juh ;-)

Nu börjar jag längta efter semester riktigt mkt.
Jag och Chelsea pratade massa planer inför våra sommar veckor på väg till dagis för att hämta lillebror.
Hon ser verkligen fram emot sommaren :)

Av Emma Sångberg - 5 maj 2014 22:08

Förra inlägget skrev jag juh inspiration som rubrik men glömde skriva om det haha

Är så sugen på en ny tatuering!
Efter Massa googlande har jag nog hittat mitt nästa projekt ??

Av Emma Sångberg - 5 maj 2014 22:06

Verkligen varit en bra dag idag!
Fick lite sovmorgon imorse och efter dagis lämnandet blev det en härlig pw upp till brofästet :) älskar den rundan!

Jobbat har jag oxå gjort, ett mkt bra arbetspass, men det bästa på hela dagen var att få komma hem ikväll och familjen är samlad. Dock sov Chelsea men fick pussat på henne ändå. Jayson hade inte somnat så han kom uppspringande....
"Mamma, ha du jobbat, jag ha snaknat dig" ??

Blev så glad när Mattias dessutom berättar hur glad sessan blev när hon fick veta att jag inte har fler kvällar att jobba i veckan ??

Av Emma Sångberg - 4 maj 2014 21:01

Lagat mat ??
Badat Jayson ??
Tvättat ??
Bäddat rent ??
Duschat ??
Ätit kvälls mellis ??
Landat i soffan ??
Trött som en gnu ??

Oj oj vad jag har hållet på hela eftermiddagen...
Förvisso blev det lite lugn på gården med lilleman innan man började tvätta.
Äntligen har man fått testa Per morbergs öl oxå, förvisso bara en 3,5% men den föll verkligen mig i smaken!

Nu är jag dock så jävla trött så jag knappt vet var jag har röven haha
Så att jag längtar efter att få krypa ner i en renbäddat säng ny duschad och fräsch förstår nog var enda människa!
Man somnar alltid extra gott de kvällarna!

Av Emma Sångberg - 4 maj 2014 09:12

Söndagen är kommen, frukosten är intagen och strax ska vi åka till Jasmina & Aco

Igår fick jag nästan på mig ett par shorts som ligger här hemma, snacka om motivering ?

Måste bara säga att jag är så välsignad med de fina människorna i min omgivning! Tusen tack för att ni finns och visar att ni bryr er!
?

Ovido - Quiz & Flashcards