Familjen Sångberg

Alla inlägg under april 2014

Av Emma Sångberg - 9 april 2014 20:16

Ny bil i garaget och det känns då jäkla gytt! Nu ska jag bara få köra den oxå! Längtar!
På fredag kommer familjens nya till skott med, efterlängtad!
En diskmaskin!
Har aldrig haft en sen jag flyttade hemifrån ... På tiden kanske ;-)

3 dagar med sallad som lunch! Nu går jag mot ett nyttigare liv! Klart jag ska unna mig men icke så ofta som tidigare.
Känner mig jäkligt duktig och är så glad för alla peppningar jag fått från nära och kära! Ni är så underbara!

Vill önska min fina vän lycka till med sin förlossning som satt igång sakta men säkert! Er sessa är efterlängtad!

Nä nu blir det tv mys med maken!

Av Emma Sångberg - 8 april 2014 22:31

Idag har jag varit på utv.samtal på dagis för Jayson.
Det är en glad, pigg och positiv kille vi har! Fans bara massa positivt att säga. Dessutom vill dom gärna att jag lämnar Jayson på mina lediga dagar då han behöver stimulansen han får där om det känns bra för mig. Detta passar oss utmärkt eftersom det är ett litet energi knyte till pojke vi har. Ser ljust på framtiden nu! Detta kommer bli så bra! Allt för min pojkes välmående!!

Imorgon blir det vab med plutten, hosta, snor & lite feber här hemma. Hoppas på en natt med sömn iaf.

God natt mina vänner!

Nyttiga luncher på jobb dessa dagarna!! Heja heja mig!!

Av Emma Sångberg - 7 april 2014 20:54

Fy fan för socker beroende!
Nu är det dax för ännu en detox!
Sjukt att man kan må så dåligt av nått som är så gott!
Att ens hjärna kan styra och luras av allt "gömt" socker i mat osv!
Inte konstigt att det är så svårt att sluta med sitt missbruk!
Men fan vad jag ska kämpa!
Noll karaktär ska gå till sjukt bra karaktär!

Heja mig!

Av Emma Sångberg - 6 april 2014 14:36

Sista lediga dagen idag. Men ack vad najs det har varit.
Massa man hunnit göra och vilat är en av de sakerna.
I torsdags var vi på 2,5 års kontroll, det gick juh sisådär. Han är inne i trots åldern och ville inte göra allt som Karin bad om på BVC. Jag vet juh dock om att han kan. Vi får göra ett försök om några månader igen. Efter det blev det lek på gården med alla barnen. Super härligt väder.

Fredagen var vi bara hemma och hade en jätte mysig dag. På eftermiddagen kom Lotta & Filip på en playdejt.
Så kul att träffas, var länge sen.
När Jayson kommit i säng för kvällen hade vi en mysig kväll med film & gott.
Lite lyx i vardagen ska man ha ;-)

Igår var vi med mina päron hela dagen. Åket och kollade på bil och nu är vi ägare av en ny bil :-)))
Hämtar den på onsdag :-)))
Tacos mys och fick även träffat min finaste faster Dajana & Micke hos mammsen & pappsen igår.
Vicki följde med oss hem och vi avrundade kvällen med lite spel :-)

Idag har vi röjt här hemma!
Sessans garderob och rum är vi gjort, även hos lilleman. Klädkammaren är fixad och jag har varit en vända på tippen med.
Resten av dagen väntar massa vila.
Pizza & massa gott på menyn ?

Av Emma Sångberg - 2 april 2014 22:18

Spa rocken är på och nu håller jag låååång heeeelg!
4 dagars ledighet framför mig! Underbart!
Har dock haft fantastiska arbetsdagar med toppen kollegor! Ni är guld värda!
Idag har vi firat min "tant" på jobb, hon fyller år! Smörgåstårta på menyn och lite Asti cinzano till det, ingen skumpa för oss som arbetad dock. Tar igen det under långledigheten ;)

Skönt med vilo dag men idag blev det lite annorlunda träning. Inte alla squats gjorda men mkt promenad! Imorgon tar vi igen alla squats! Inget fusk här inte!

Nä nu går ögonen i kors...
Strax hoppa i loppelådan... Efterlängtat!

Ovido - Quiz & Flashcards