Familjen Sångberg

Alla inlägg under november 2013

Av Emma Sångberg - 10 november 2013 08:06

I fredags hade juh jag bilen :) så himla skönt!
Vid 9 tiden åkte vi hem till Petra & Linus för kaffe och lek! 2 kannor gick åt under allt snackande! Sen kom Paula & lille Batte förbi en stund innan vi skulle gå. Kul att träffa dom med, för längesen sen sist!

Åkte till Almgården för att hämta Chelsea på skolan men väl framme så såg jag att klockan inte alls var så mycket som jag trodde så efter en stund fick jag fatt i sällskap och en stor mugg kaffe till han vi med... :)

Chelsea hämtades, åkte till Limhamn för att hämta körkortet och sen älsklingen. Him äta och sen blev det en kaffe träff hos Katta & Paci.
Haha snacka om att vara full av kaffe haha

Igår jobbade jag 7-16 men väl på jobb fick jag veta att jag började kl 8 egentligen... Aja mysig kaffe stund blev det innan jobbet startades.
Efter jobb blev det middag och sen en kaffe träff med Jasmina, Aco och barnen. Trevligt att äntligen få se deras nya lya :)

Massa mys på kvällen här hemma innan vi somnade för natten!

Idag är det fars dag, men barnen har redan gett pappsen en present för 2 veckor sen. Senare blir det en jobbekväll och dagen spenderas med barnen då älsklingen är iväg på sitt håll :)

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 8 november 2013 07:19

Igår hade jag en skön ledig dag!
Vid 10 tiden träffade jag Malin och hennes lilla Cordelia <3 lilla snäckan sov hela tiden så får hoppas på mer vaken tid nästa gång så man får känna på henne oxå :)
Lite fika på espresso house och en tur i affärer innan vi gick på vara ett håll. Lite vila och undan röj väl hemma igen. God middag & en mysig rit stund med barnen efter läxläsningen.

Idag har jag äntligen fått köra vår bil!!
Vi åkte och lämnade snäckan på skolan & sen älsklingen på jobb.
Idag ska jag till Petra på fika så kan grabbarna leka lite :)
Sen ska jag hämta snäckan oxå :)

Nä lite frulle nu innan man ska iväg igen :)

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 6 november 2013 16:17

Ännu en dag som går i lyckans tecken :)

Att vara tillbaka på jobb känns helt underbart. Kul att träffa sina kolleger och våra boende. Idag blev man dessutom uppkallad till chefen för samtal. Det närmar juh sig slutet för provanställningen, men idag fick jag veta att det blir en tillsvidare anställning :) jipppiiiii

Efter jobb idag hämtades lilleman och sen blev det en tur till Ica för att hämta ut ett paket som innehöll julklappar. Så nu är man snart klar, den svåraste kvar dock!! :-/

Strax kommer snäckan hem, älsklingen kommer lite senare han hade ett ärende så då blir det mat! Är hungrig som en varg!

Nu väntas 2 lediga dagar :)

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 5 november 2013 09:18

Igår tog jag äntligen mitt efterlängtade körkort!

Känslan kan inte beskrivas med ord.


Resten av dagen var jag faktiskt bara hemma... näää inget bilkörande...

Maken skulle på utv.samtal på Chelseas skola och jag va hemma med lilleman undertiden. Hade varit drygt för honom att sitta i bilen med mig under samtalet på skolan så att så fick det bli.


Vi skulle ha firat med lite Pizza men den jävla pizzerian här i bunkeflo var stäng!! Så fick ta vad som fanns hemma. Pan Pizzor blev det, barnen var lyckliga då...


Barnen lekte fint på Jaysons rum innan det var dax att hoppa i loppelådan.

Vi låg i soffan och mös framför tvn, tills vi oxå hoppade i bingen.


Imorse kom en liten kille uppkrypandes i sängen till sin mamma och sen somnade vi om, jätte mysig var han!

Sov morgon på det så kunde denna dagen inte bli bättre.


Strax ska vi bege oss till dagis, lilleman längtar! 

Och jag längtar efter att få komma tillbaka till jobb!! Vuxet sällskap och få göra lite nytta, se annant än väggarna här hemma!


Tjingeling... 

Av Emma Sångberg - 4 november 2013 12:48

Nu har man mått det ena målet äntligen...

Av Emma Sångberg - 3 november 2013 19:11

Helgen har flugit förbi på gott och ont!
I fredags blev det storhandling och på kvällen lite film mys och gott till det. Fast blev nog en rätt todig kväll ändå. Man är rätt slut i knoppen efter många vakna nätter i veckan.

Lördagen bjöd på en mysig frukost och på eftermiddagen åkte vi hem till mina föräldrar på taco middag och umgicks. Super trevligt.

Idag har vi röjt här hemma hela dagen, tvättat har jag oxå gjort. Så skönt att få rensat! Nu vill jag bara bli av med det som inte ska behållas!
Efter middagen åkte vi och hämtade hem snäckan
Barnen leker fint på rummet och vi vuxna njuter i soffan!

Jayson mår mycket bättre! Ingen feber på ett par dagar och idag har han ätit en hel portion till middag!
Imorgon får han vara hemma oxå sen på tisdag blir det dagis igen!

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 1 november 2013 12:00

Igår blev det både middag och efterrätt fixat! Tack alla för bra tips.
Orkade dock inte gå till Ica så fick göra nått av det som fanns hemma så det blev köttbullar, pasta & potatismos.
Sen bakade jag en äppelpaj till min make. Äter juh inte det själv.
Bästa frugan ;)

Idag får jag lite hjälp av syrran igen att passa Jayson. Känns verkligen skönt att komma ifrån sjukstugan.
Men ingen nämnvärd feber idag i alla fall så kanske vågar man hoppas på att det går på rätt håll igen.
Märkte stor skillnad på lilleman redan igår efter ett bad. Lite bus och sen somnade han som en stock!

Vi vuxna däckade oxå tidigt igår, SKÖNT!
Men nån jäkla snorunge körde med sin fuckt up moppe utanför oss, lovar att det hördes till hyllie som den dånade!
Detta ledde juh till ett stycke rädd son och en pisse off trött mamma! Var glada att ni inte mötte mig i en mörk gränd igår ;)

Ikväll blir det film mys och gott! Syrran övernattar oxå så det blir ännu mysigare <3 hon är verkligen världens bästa lillasyster!!

Tjingeling...

Ovido - Quiz & Flashcards