Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

En kväll på barnakut

Av Emma Sångberg - 30 mars 2012 07:56

"You are somebody's reason to smile."


Igår var det en fullspäckad dag...

Morgonen började med att möta upp Petra nedanför oss vid 9 för att sen åka till öronläkaren med sessan. Vi var visserligen framme mycket tidigare än vi räknat med så vi gick in om Lidl först och sen satte vi oss inne på kliniken och väntade. Chelsea var super duktug och vågade sätta sig i stolen helt själv, vilket hon inte vågat innan utan velat sitta i mitt knä. Öronen såg kanon ut och det fanns bara lite vätska i ena örat efter öroninflamatinonen vilket var normalt och i 90% av fallen så läker sådant jätte bra själv under sommarhalvåret. Så vi ska inte dit igen förän nån gång i augisti! Så skönt och ännu skönare att hon förmodligen slipper gå igenom en OP.


På hemvägen frågade Chelsea om Petra kunde följa med oss hem och jag bjöd på kaffe. Älsklingen kom hem vid 11.30 och hade Petras mamma med sig som satt utanför oss och väntade på att vi skulle komma från doktorn. Så Lisa stannade oxå på kaffe och det var faktiskt riktigt trevligt!

Vid 15 tiden gick jag och Chelsea ner till dagis för att dom hade påskpyssel och satt där i en timme. Väl hemma igen blev det middag, Nudlar & köttfärs på snäckans begäran.


På kvällen när lilleman fick sin nattflaska så hostade han så dant att all välling och lite till kom upp rätt över mig, fåröljen och han själv. Så när det var färdig städat så ringde jag till 11-77 för att rådhöra om hans tillstånd och 19.30 åkte jag in med lilleman på barnakut. Jag vet att jag är nojjig med sånt men ja jag var tvungen. När vi skrev in oss fick han Ipren och bara en timme senare hade tempen sjunkigt till 37,6. Och efter att ha träffat olika läkare och tagit lite prover på honom så konstaterades Halsfluss! Stackars liten!

Men som tur är han sig själv igen om typ 2 dagar med penicilin...


Inatt har lilltjockisen sovit HELA natten utan att äta... bara vaknat och velat ha sin bappe 2 gånger... han ligger fortfarande och sover. Men ska göra en flaska och ha med ut när vi lämnar snäckan på dagis sen blir det en promenad och in om apoteket vid 10 tiden.

Nu ska snäckan fixas till innna det är dax att gå.


Tjingeling...






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards