Familjen Sångberg

Alla inlägg under november 2011

Av Emma Sångberg - 7 november 2011 10:34

Ohh Yes!! Nu är det dax för en ny start!


Imorse när jag hade lämnat sessan på dagis gick jag först upp på Ica och handkade frukost och sen tog jag mig en PW i parken. Tänkte gå en lång runda men lilleman vaknade och var hungrig.

Nu sitter jag med frukosten framför datorn och när jag smält ner den lite och den landat där den ska så tänkte jag köra ett pass Zumba Fitness! Nu jävlar ska det hända grejer!!


Sen har juh helgen passerat med... I fredags blev det mycket promenerade och annat gjort under dagen. Tog en PW med vovven på morgonen, sen gick jag upp och lämnade honom för att traska vidare till Jägersro C. Efter lite handlande så tog jag en omväg hem och fick rört på mig lite mer. Väl hemma satte jag igång med städande... Här blev snyggt och prydligt här hemma och under städandet så fick jag mess av Sarah som undrade om jag ville följa med till Jägersro C, och visst kunde jag det... Jag menar en promenix till skadar juh inte. Sen på kvällen var det dags att fira Sarah's 25 år dag. Trevligt sällskap, show och lilla torg blev det. En riktigt rolig show måste jag säga, ser gärna fler sådana.


Lördagen bestod av bara slappande i sängen med mina fina pågar. Vi kollade på Sons of anarchy typ hela dagen. Det var en jobbig dag och man mådde som man förtjänade...


Igår hade vi ännu en mysdag i soffan med Sons... Vid 15 tiden kollade älsklingen på fotboll och jag började så smått med middagen. Potatisgratäng med lövbiff... Jag bakade även en äppelpaj åt mina älsklingar. Sen var klockan 18 och ÄNTLIGEN fick vi komma hemmifrån för att hämta hem vår prinsessa   

Vid 19 tiden gick vi hem igen och då vankades det bad för mig och prinsen, sessan kollade film och åt paj, älsklingen hjälpte mig i badrummet och sen var det hans tur att duscha. När kidsen kommit i säng så tog jag mig en latte och mös ner mig i soffan hos älsklingen. Det blev en mysig kväll med bästa avslutet som finns! Jag älskar dig min fina darling    


Igår var det även Sarah stora dag, jag vet att jag grattade igår men Grattis än en gång på din 25 års dag   Hoppas du hade en fantastisk fin dag!


 

  

Av Emma Sångberg - 3 november 2011 12:59


"Du är inte bara ansvarig för det du säger och gör, utan även för det du inte säger och gör"



Nu är det snart jul... Äntligen! Jag längtar efter julen... Speciellt detta året eftersom vi har båda barnen på julafon i år  Ser fram emot alla tomtar som ska upp, granen, tända ljus i den mörka kylan, glöggen, matlagning och bakningen som skall göras... Älskar verkligen julen   Helt klart den bästa högtiden på hela året.


Igår hade jag full rulle hela dagen... Först var jag och lilltjockisen nere på bvc. Nu väger lillkillen 5768 gram, stor kille nu juh... var är mammas lilla bebbe   Fick även stort beröm för att han sitter så stadigt redan, med min hjälp om ryggen, och att han kan hålla huvudet uppe så bra. Men det har han gjort sen första början. Det var en stark liten krabbat som denna mamman ploppade ut. Snart kan vi nog prova sätta honom i matstol och bumbon   Jag passade som vanligt på att väga mig oxå och jag var icke nöjd med resultatet...!!!


Igår vid lunch tid var jag och Jayson och hälsade på ett av mina gamla jobb. Det var jätte kul att se allihopa, nästan alla iaf. Dom hade höst/halloweenfest och bjöd på god mat & fika. Vi stannade och åte lite och efter en kopp kaffe åkte jag och min fina prins hem igen. Tack så jätte mycket för presenten och en trevlig halloween fest!  


På kvällen kom Madde & Slim på fika, vi satt och pratade och nu är det bestämt att vi ska åka till Ullared. Vi ska försöka få en stuga så vi kan köra upp på fredagen efter att alla slutat jobb, övernatta och sen shoppa på lördagen och åka hem efter shoppingen. Vi ska bara skaffa barnvakt, men lilleman kanske har en mycket snäll mormor    Jag och Madde målade naglarna med... Mycket trevlig kväll!!

När dom hade gott hade jag och darlingen lite mys innan vi somnade i varandras famn.


     

   


Idag har jag inte gjort så jätte mycket på förmiddagen.. haft lite mys med sonen framför en film. Sen tog vi en promenix i parken, bort till coop, handlade och sen hem igen var ute i nästan 2 timmar, jätte skönt fastän det är mörkt och kyligt ute.

Nu ska jag slappa lite till innan jag ska fixa med middagen. idag blir det Tacopaj och lite gott tillbehör. Hoppas på en slappkväll med älsklingen framför tvn, ska övertala min fina darling om att vi ska kolla på Sons of anarchy idag... ett tag sen sist nu!! Serie addict!


Som sagt vägde jag mig igår och är långt ifrån nöjd... Smygfet?! Jag vet!!

Från och med imorgon är det hårda bud som gäller... nu ska dessa mamma kg bort! Så det så!! Inte massa onyttigheter och mer aktivitet... Inte bara promenader!! Nu jävlarenamma!!



Den 5:e Oktober


Den 25:e Oktober


Den 2:a November


   

    

Av Emma Sångberg - 1 november 2011 15:44

Hur ska tystnad tolkas?!


Det har inte blivit mycket gjort här hemma idag. Tänkte bara slappa idag men det ville inte Jayson... Imorse somnade han om och precis när jag tänkte passa på att sova lite så vaknade han... Så det var bara att fixa en flaska åt honom och byta på honom. Sen ville han inte somna om igen. Han var gnällig och sååå trött men skulle icke sova, man kan juh missa nått  

Lilltjockisen är dessutom hes och kan knappt gråta eller skrika. Det låter jätte hemskt och det gör såååå ont i mig att se & höra honom så. Får prata med bvc imorgon när vi ska dit.


Imorgon är det dax för lillkillen att vägas igen. Det är helt sjukt hur stor han har blivit, var har min lilla bebis tagit vägen?!
Men nu börjar andra roligheter! Han har juh hållt upp huvudet i stort sett sen han ploppade ut men nu hänger han med mer med blicken och skrattar åt en när man pratar med honom. Han jollrar som bara den med   Aww mammas fina prins, älskar dig!!


Hoppas på att älsklingen är hemma snart, har saknat honom extra mycket idag! Ikväll händer det inte så mycket här hemma heller, blir bara mys framför tvn med film eller Sons of anarchy skulle jag tippa på!


Pratade med min mamma för nån timme sen med. Operationen hade gått jätte bra och hon hade inte speciellt ont. Känndes bara lite ömt och spänt, 1.6 kg tog dom bort... Wow... Är nyfiken på resultatet... Citat från FB "Jag har sett min PLATTA MAGE O MIN NAVEL!!!! jag säger bara shit  det är platt :) *tårögd*"

Glad att allt gått bra, Älskar dig mamma   

Av Emma Sångberg - 1 november 2011 09:51

♫♫♪ Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag för det ♫♫♪

är sötaste Leos födelsedag. Hurra, hurra, hurra!


Grattis mosters stora kille på din 3-års dag ♥


♫♫♪ Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag för det ♫♫♪

är Patriks födelsedag. Hurra, hurra, hurra!


Grattis Patrik på din födelsedag   


Sen vill jag passa på att önska min mamma ett stort lycka till på OP'n idag. Det kommer gå jätte bra. Resultatet kommer bli kanonas ♥


Under dagen igår gjorde jag inte mycket mer än mös med min älskade lilla påg i sängen framför film med lite att äta emellanåt. Det var super mysigt trots att jag hade en jäkla huvudbry hela dagen. Det var skönt att bara ligga och skita i allt och njuta.

Det mys med kinamat när älsklingen kommit hem. Men strax där på så var det dax för en dejt med tvättstugan och jag blev inte klar förän vid 22:30 tiden 

Båda mina pågar hade somnat innan dess, så när jag var klar och gjort mig redo för bingen så kröp jag ner i älsklingens varma famn och somnade ganska fort jag med... zZzZzZzZz


Under dagen idag ska jag självklart ha mys med sonen som alla dagar och sen ska jag försöka städa & plocka undan lite innan darlingen kommer hem idag.. Inte för att jag har någon lust till det, men ett måste. Är juh ganska trött efter inatt, Jayson har vaknat ett par gånger och bara gråtit sen har han somnat om igen... tror att han har drömt nån mardrömmar, stackaren...

Så små liv borde inte kunna drömma mardrömmar, gör ont i mammas hjärta  


Nej nu ska jag och lilltjockisen äta frukost till en film   


  

Leo på sin 3-års dag!!

Snodde denna av syrran, här är en mycket glad Leo som nyss öppnat sin present från mammsen & storasystern  

Ovido - Quiz & Flashcards