Familjen Sångberg

Alla inlägg under november 2011

Av Emma Sångberg - 18 november 2011 09:00

Några dagar har paserat sen sist jag bloggade men har knappt haft tid att sitta framför datorn. I tisdags satt jag hemma under förmiddagen. Skulle tagit mig ett pass Zumba men det ville inte lilleman att jag skulle. Han var inte på nått vidare humör under dagen. Vid 14 tiden gick vi bort mot kyrkan, hade en träff med Prällen innan dopet. Det gick jätte bra och man bara längtar mer till söndagen efter detta mötet. Väl hemma fixade jag middag, när älsklingen kom hem så gick jag ner och tvättade hans juubbeklär och sen var det dax att fixa naglarna, ÄNTLIGEN!! Resten av kvällen blev det mys med mina fina grabbar tills sängen kallade.


Onsdagen var jag och shoppade med fina Jasmina på Jägersro C. Barnen behövde kläder till dopet och vi passade på att ta en fika när lilleman skulle äta. Fick köpt kläder till sessan till på söndag och lilleman fick en ny väst.

Även jag fick ett linne och strumbyxor som jag behövde  

Innan vi gick hem till mig så blev det en shopping tur på coop. Lite kaffe till och kakor för oss när vi var här hemma sen kom älsklingen och hämtade upp mig och lilleman för att köra till Maddes mammas salong, darlingen skulle klippas. Efter det blev det middag hemma och massa mys.


Igår var jag och fikade med en gammal klasskamrat, Erica. Super kul vi hade juh inte setts på 5 år typ. Verkligen kul att få en liten catch up! Efter fikan på Hansa så gick jag med Erica till centralen och sen tog jag bussen till Lönngården. Skulle möta upp några vänner till Jasmina och förbereda för hennes Baby Shower! Det blev verkligen lyckat  

Jasmina blev jätte överraskad och super lycklig, lite tårar kom det från både henne och oss, iaf från mig. Fina presenter och god tårta, cupcakes och gottis med ett jätte gott sällskap. Tyvärr glömde jag kameran hos Jasmina & Aco så får inte den förän imorgon så får sätta in bilder då   Älsklingen kom och hämtade mig och lilleman på kvällen. Det blev en sen kväll så när vi kom hem fick lilleman jamas, nattflaskan och i sängen... kort där på även jag och älsklingen, känndes extra mysigt att få somna i hans famn igår  


Idag ska jag bara ta det lugnt och fixa lite inför dopet tänkte jag. Måste ut på en promenad sen bara och walka av lite av det goda igår, blev juh rätt mycket, men hur skulle man låta bli   När älsklingen kommer hem idag ska vi bara ha en mysig kväll HAN & JAG! Har varit nått varje dag hela veckan... lite chillande skadar inte...


Saaar vi... 


♥ Min lilltjockis och Emmas lilla Buddah ♥

     


Lilleman älskar att lufta sig

Här knyter sessan skorna själv för första gången, hon hade tittat och prövat 3 gånger bara, jag är verkligen stolt att jag lärt henne så mycket, älskar dig ♥  

Mammas fina kille, älskar dig ♥


   

Av Emma Sångberg - 17 november 2011 10:30

Här är lite bilder från Jasminas Baby Shower


                                   


Aco bjuder sin gudson på sin första pivo   Haha 




 

Av Emma Sångberg - 15 november 2011 09:03

Då han man inte bloggat i helgen så här kommer en liten uppdatering...


I lördagsmorse så tog jag en morgon promneix med kidsen i parken och sen bort till Ekohallen. Skulle köpa födelsedags present till Leo. Vi hittade den perfekta presenten.. En radiostyrd Bilxen McQueen. På hemvägen gick vi in om Ica och köpte frukost till mig och darlingen. Snäckan åt pepparkaksfil innan vi gick så hon ville inte ha mer frukost sa hon. Vi åt och gjorde oss iordning sen körde vi hem till Syrran. Leo blev skit glad för presenten och han lekte med den hela tiden   

När vi skulle hem fick vi lillsyrran Vicki med oss. Vi körde till Lamare och handlade Pizza   

Sen hem och käkade och älsklingen gjorde sig redo för jobb efter maten. När älsklingen gått satte jag mig med flickorna och ritade, det var super mysigt. När dom två minsta somnat så kollade jag och Vickan på film och jag somnade haha


Söndags morgon bestod av en skön sovmorgon... lilleman hade bara vaknat en gång på natten och sen vaknade vi vid 8.30-9 tiden. Jag, darlingen och Jayson åkte och handlade en god frukost åt oss och töserna stannade hemma och ritade.

Vid 13 tiden var vi hos mina päron och skulle lämna Vicki. Det var mycket trevligt. Hemma sen blev det en dusch för snäckan, mat och sen kollade hon på film. Petra kom vid 18 och sen gick dom vid 19 som alltid. Resten av kvällen mös jag med mina pågar i soffan med Sons of anarchy.


Igår var jag hos fina Emma hela dagen. Var super kul att träffas och nu ska det bannemig bli oftare tycker jag. Kul att pojkarna fick ses, även om dom kanske inte är så medvetna om det haha Fick lite fina bilder på Knubbe och Buddah, ska lägga upp senare idag när Emma skickat dom till mig. När älsklingen kom hem från jobb så blev det middag och Sons of anarchy tills det var läggdax. Var även och skrev kontrakt på lokalen vi ska ha på söndag men tyvärr får vi inte nyckeln förän på söndag kl 12  


Hur i helvete tänker en vuxen människa när man sätter sina egna behov och känslor framför barns? Det är så jävla egoistiskt och själviskt så jag hade kunnat spy på det. Jag prioriterar iaf banen först.. Jag menar om inte barnen mår bra hur mår man själv då? 

Det handlar inte bara om sina egna barn utan även om bonousbarn, syskon, syskonbarn, kusiner... Ja barn över lag! Jag säger inte att jag är den bästa mamman men jag vet att jag gör det jobbet bra och bättre än vissa andra!


Saar vi...

Av Emma Sångberg - 12 november 2011 22:13

Jag älskar min familj mest i världen, vet inte var jag hade varit om det inte vore för min älsklings skull. Du kom in och drog upp mig ur all skit och räddade mig, you my hero!! Du och barnen är det som gör mig lyckligast och ni förgyller min vardag med er närvaro. Folk frågar vad meningen med livet är... Ni är svaret på den frågan för mig... Av löv joooo

Av Emma Sångberg - 12 november 2011 10:15


Bättre sent än aldrig Men här är iaf lite bilder från Leos kalas den 12/11


Pannakakstårta som var väldans god



En glad 3 åring



Moster Vicki matar Jayson



Chelsea blev väldigt glad för Leos Blixten Flexi bana



Farmor, Moa och Chelsea



Leos present från oss, han blev riktigt glad och vi med



Första test körningen



Det kräver djup koncentration för att köra radiostyrd bil



Vicki, Darlingen, Christopher och Jonas



Mamma, Chelsea (fråga mig inte vad hon gör för min  ) och Vicki



Lilla Charmtrollet   

Av Emma Sångberg - 11 november 2011 20:19

Idag har jag haft en mycket skön dag. Efter att snäckan lämnats på dagis gick jag och lilleman hem och mös lite i soffan. När han somnade plockade jag undan lite här hemma, inte kul men ett måste. Sen satt jag vid datorn och la upp lite kläder som vi ska sälja och en hel del blev sålt direkt. Sen förberedde jag middagen innan jag skulle hämta tösen. Hade tänkt ta en promenad till Ekohallen idag men skippade den och tar det imorgon med barnen istället, så kanske darlingen får sovit lite.


När älsklingen kom hem så tog jag och barnen en promenad och gick in om Konsum och handlade lite. När vi kom hem så fixade jag middagen. Vi åt och sen gjorde älsklingen sig redo för att jobba. Älsklingen gick för en timme sen och nu tittar sessan på film med lite ostbågar och coca, lilleman ligger brevid mig och ska snart få natta flarran och sen ska han nanna och Chelsea är rätt trött hon med så hon lär väl snart vilja sova hon med eller ja inom en timme iaf... Sen ska denna tröttan donnan med få sova... Men först lite mys pys med båda ungarna! Älskar er min fina familj!! 


Imorgon blir det kalas för min älskade lilla Leo, mostes älskling...


Har förresten fyndat till min lilla son idag  


Saar vi...


Lillemans första sittande åktur i vagnen och han verkade helnöjd

 

   

Av Emma Sångberg - 11 november 2011 09:14

Överraskningen jag skrev om igår var att jag lärde Chelsea att knyta skorna igår morse innan vi skulle ner till dagis. Det gick väldigt snabbt för hon fattade poängen direkt. Hon var såååå stolt och berättade för alla vi stötte på på väg till dagis och sen berättade hon för ALLA på dagis på 10 sek haha

Det är så kul att se hur den lilla sessan utvecklas till en stor tjej! Sen fick jag juh höra ett par gånger att jag är så duktigt som lärt henne det och jag har t.o.m lärt henne cykla med, det var juh konstigt sa hon  haha hon är för go


Så fick älsklingen då sett att hon kunde knyta skorna och sen viskar Chelsea högt framför älsklingen "får jag hämta presenterna oxå"...

Hmm.. precis innan darlingen kom innan om dörren påminde jag henne om att presenterna jag köpt var till på söndag för det är farsdag och det är från henne och Jayson till pappa... Men hon var väl så glad att hon helt kopplade bort det så han fick öppna sina farsdags presenter. Han fick Boxershorts och en ny träningsjacka   Och han blev rikitgt, riktigt glad för jackan!


Ja resten av kvällen igår bestod av middag, tv, lekande,  sessan badade sen badade jag med lilltjockisen och sen blev det såklart lite myspys med min fina sambo innan vi somnade.


Imorse var sessan lite seg att få upp ur sängen men tillsist kom hon upp och gjorde sig redo för dagis medans jag fixade lillebroren. Nu ligger lilleman och sover, ska plocka lite här hemma sen funderar jag på att ta en promenad till Ekohallen... men får se om jag lyckas ragga upp nått sällskap att promenera med...


Igår var det sista dagena att svara på inbjudan till dopet. Kul att så många kommer på Jaysons stora dag. Tårtorna blev beställa igår med och på måndag ska lokalen betalas  

Sen är det bara lite små saker kvar att fixa. Fick ett MMS av mammsen igår med som har fixat klart klänningen och den är sååååå fin.. Längtar    


Saar vi...  


Fin den är visst!?!

  

Av Emma Sångberg - 10 november 2011 09:47

Javisst, när darlingen kommer hem från jobb väntar en överraskring för honom  


Jahapp vad ska man hitta po ida då?! Det är frågan...

Imorse kunde jag inte somna om efter att älsklingen hade gått hemmifrån, kände mig lite lissen och ensam. Som tur var vaknade världens finaste prins och jag var snabb med att hämta in honom till mig. Men han somnade igen så jag gick upp och njöt av att kunna göra mina morgonrutiner i lugn och ro. Jag hann t.o.m att sitta lite vid datorn innan jag skulle dra upp kidsen så att snäckan kunde komma till dagis. jag gjorde iordning lilleman medans Chelsea fixade till sig själv och åt frukost. Sen gjorde jag och prinsessan en sak... men ja det är som sagt en överraskning   När snäckan var lämnad blev det en tur till rastgården med Disel och där fick jag sällskap av Diana och Neyo, givetvis hennes dogs med. Lady & Disel busade rundor i rastgården och nu är jag hemma och funderar på vad jag ska göra resten av dagen...


En liten snabb uppdatering för dagarna som gått....

I tisdags försov vi oss till dagis, jag vaknade 8.45 och båda barnen sov fortfarande så jag ringde till dagis och sa att Chelsea skulle vara ledig. Vid 9.30 vaknade sessan och vi hade en mysdag med film hela dagen...


Igår var Chelsea oxå ledig. Vi gick hem till Jasmina & Danni vid 9 tiden. Det var en mysig dag med frukost och massa skitsnack. Det känndes skönt att få prata och kräka av sig lite och det var nog ömsesidigt. På kvällen åkte vi hem till Madde, Slim & Mirre. Mycket trevlig fika kväll där med med skitsnack. Det var en toppen dag måste jag säga. När barnen kommit i säng så passade jag och älsklingen på att mysa lite innan vi med somnade   

Ovido - Quiz & Flashcards