Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 9 september 2011

V. 39+1

Av Emma Sångberg - 9 september 2011 12:01

Nu är det bara 6 dagar kvar!! Hoppas att dom flesta runt omkring mig har fel för jag vill inte gå över tiden.


Om mig

Vi var hos BM igår och för första gångenunder hela graviditeten ligger jag  över medel på kurvan. Men hon tyckte det var en bra tillväxt på 1 vecka. Vågen visar nu +25 kg och det känns som att jag ska spricka vilken sekund som helst. Blt & blodvärdet var jätte bra och lillemans hjärta slår som det ska, Ganska pigg för att vara så tidigt på mogonen sa BM hihi   Nu har jag dessutom varit utan mina Omeprazol i 2 dagar och halsbrännan har redan återvänt. Hoppas på att det snart är över!! Jag har haft mer regelbundna sammandragningar och hoppas på att det är tecken på att lille Jayson snart kommer ut.


Om barnet
I början av denna vecka är fostret 37 veckor gammalt. Nu är huvudet och magen ungefär lika breda på barnet. Nästan allt lanugohår är borta och barnet rör sig så mycket det kan på sin trånga plats.

När kvinnan blir utsatt för smittsamma sjukdomar börjar kroppen producera antikroppar. Dessa förs vidare till babyn via navelsträngen och fostervattnet. På så sätt är barnet skyddat från barnsjukdomar som till exempel mässlingen de första månaderna efter födseln. Barnet får också i sig antikroppar genom amningen.


Nu var det juh tänkt så att jag skulle lägga upp ett par bilder på hur magen ser ut nu... Men... På vår "ordinarie" dator har tydligen skärmen gett upp om livet så kommer inte åt fotona. Hoppas på att styvpappsen kan rädda våra bilder. Så det kommer foton så fort som möjligt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards