Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2011

V. 35+1

Av Emma Sångberg - 13 augusti 2011 10:04

Snart, snart, snart.... På måndag är det bara 1 månad kvar till BF!!


Om mig

Jag har mått väldigt dåligt den sista veckan. Halsbrännan är värre än någonsin och nu leder det till kräkningar och ingen aptit. Jag försöker "tvinga" i mig mat för plutten skull... På måndag ska jag inhandla Omeprazol och hoppas på att det ska funka eftersom samarin inte hjälper lika bra längre. Jag var hos BM i torsdags och nu ligger jag +20 kg på vågen. Jag följer fortfarande medelkurvan och alla värden var bra, även HB- nu låg det helt plötsligt på 120... aja.. fattar ingeting... Fick bokat lite fler tider hos BM oxå men hoppas på att få slippa den sista iaf... Om ca 2 veckor ska lillemans rum inredas och jag längtar. Jag bubblar av massa lycko känslor i kroppen... Nu börjar det verkligen närma sig och denna mamman längtar så in i...  


Om barnet
I början av denna vecka är fostret 33 veckor gammalt. Om du skulle kunna lägga ditt finger i barnets hand nu så skulle det gripa om det. Nu är tånaglarna så långa att de når ut till tåspetsen. Navelsträngen är ungefär 0,5 meter lång och 1 till 2 centimeter tjock. Det inre trycket i navelsträngen hindrar den från att slå knut på sig själv, och även om den skulle göra det så skulle den snabbt räta ut sig själv. Fostret använder navelsträngen som sin leksak och klämmer på den. Lyckligtvis är inte barnet tillräckligt stark att skada navelsträngen. Under de senaste veckorna har fostret lagt på sig mycket vikt – mer än 200 gram per vecka! Nu har babyn utvecklat alla sinnen och upplever starkt miljön runt sig. Att lyssna aktivt efter ljud är ett sätt för babyn att vänja sig vid världen utanför. Det är inte för sent att börja sjunga eller läsa sagor för barnet: det kommer med största sannolikhet att känna igen era röster. Avståndet mellan livmoderns högsta och lägsta nivå är nu cirka 32 centimeter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards