Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 11 juli 2011

Cykla

Av Emma Sångberg - 11 juli 2011 18:47

Idag har min stora snäcka varit sååå duktig med cyklandet. Först cyklade hon lite med bägge stödhjulen och efter en stund kom hon och bad mig "fixa hjulen" = höja dom. Men förklarade att då får jag ta bort dom för det går inte att "fixa" dom på nått annat sätt längre, och det var okej så vi tog först bort det ena så hon skulle få chansen att hitta balansen på ena sidan först. Sen är det rätt bra om hon får känna på hur det känns när man håller på att ramla.


  Jag älskar dig av hela mitt hjärta Chelsea och det    kommer jag alltid att göra

       


Hon klarade detta så snabbt så det var bara till att ta av båda och sen turades jag och Sarah om att springa med henne. Jäklar vad det gick undan, hon fattade galoppen fort och var super duktigt, men sen kom det till att hon trillade en gång men jag var snabb med att få upp henne på cykeln och när hon väl började trampa så slutade hon gråta och det gick super bra igen. Sen berättade jag och Sarah om alla gånger vi trillade när vi lärde oss att cykla utan stödhjul och hon hade faktiskt bara trillat EN gång, då skrattade hon och sa att hon var duktigare än vi var och sen var det frid & fröjd igen.


Sessan fick leka lite på lekan medans jag och söta Saris hade en pratstund, vi båda ventilerade oss lite om både positiva saker och negativa saker. Sen gick vi till ica och köpte lunch men snäckan ville bara ha en risbulle, såklart fick hon en  Nu när det är semester är det juh lördag hela veckan  Sen gick vi hem till oss och käkade. Chelsea lekte på rummet medans jag och Sarah kollade lite foton och snackade tjejsnack, tack gumman för att du finns 


När älsklingen kom hem slängde jag in pommesen och kyllingen i ugnen och gjorde klart middagen. När vi hade ätit gick vi ut med sessan igen så hon kunde visa sin pappa hur duktig hon var. Men vi insåg att däcken var tvungna att pumpas så vi gick hem till Chelsea's mormor & morfar och lånade cykelpump. Tackar för hjälpen och en trevlig pratstund. Sen cyklade vi lite till utanför hennes morföräldrar så hon kunde visa upp vad hon kunde.


Väl hemma nu är jag helt slut i kroppen och tänker inte göra ett smack mer idag... Så här mycket har jag nog inte sprungit på.. ja.. jag vet inte hur länge...

Det blir soffläge och mys med min familj och imorgon är det en ny dag så då får vi gå ut och cykla igen 



 
 
 
 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards