Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 8 juli 2011

Kanske dax?!

Av Emma Sångberg - 8 juli 2011 09:31

Kanske är dags att lägga mig på hyllan och fokusera på vad som är viktigast?!


Går dagen var en fantastisk rolig och mysig dag   Först träffade jag och Chelsea hennes Farmor Gunilla och efter det så skulle vi åka till Triangeln för att möta upp Madde & Mirre. Men på bussen träffade vi på Petra och hennes mamma och dom skulle säga hej, pussas & kramas precis när vi skulle hoppa av. Givetvis stresade jag upp mig eftersom jag viste att Madde & Mirre väntade på oss och att vi hade en annan buss att passa. Detta resulterade i att jag och sessan hamnade på rätt buss men på fel håll   Men snäckan och jag bara skrattade åt det och sen fick vi juh faktiskt en sightseeing från Centralen till Västar Hamnen.


Till sist hamnade vi på Triangeln och mötte upp töserna. Vi gick en runda och letde efter en butik som vi skulle in i, men mitt i allt så var jag "det stora barnet" tvungen att kissa haha Men insåg när vi var vid toaletterna att jag hade inga kontanter på mig och givetvis kostar det 5 kronor. Men Madde hade och jag gick först in sen fick flickorna oxå kissa så vi skulle slippa fler toabesök.

Vi hittade butiken vi skulle till men kunde inte uträtta vårt ärende förän klockan 13 så vi gick över till Burger King och lunchade. Efter det var det Mirre som behövde gå på dass igen. Och jag måste säga att det är skandal att man ska betala 5 kronor för att använda toaletten när man redan lagt så dyra pengar på maten på BK, och sen på köpet så slukade maskinen 5:an men dörren gick ej att öppna så det blev dasset inne på triangeln igen.


Sen gick vi lite i affärer och väntade tills klockan blev 13 och då gick vi tillbaka till butiken och bägger våra töser gjorde hål i öronen   Chelsea var OTROLIGT duktig. Hon höll mig i händerna och givetvis hoppade hon till men när jag trodde hon skulle böja gråta så bara skrattade hon och börja dra sig i öronen och hurra om att hon fått hål i öronen, super duktigt. Mirre var oxå jätte duktigt men tyvärr blev hon lite nervös under förberedelserna. Men Vi var stolta över tjejerna.


Sen blev det en tur till Biltema och handlade hantag till cyklarna så man kan plocka stödhjulen snart och därefter åkte vi in om Almviks djurfritidsgård och tittade/klappade djuren. Där var hästar, kossa med kalv, getter/killingar, får, baggar & lamm, tuppar & höns, gris och kaniner. Barnen tyckte det var jätte skoj och Chelsea frågade när vi skulle gå och rida. Haha så nu påmindes hon om det igen så vi får väl se till att fixa det snart.


Därefter blev det kaffe och skitsnack för mig och Madde hemma hos oss och sessorna lekte inne på rummet.


Det var en jätte, jätte trevlig och mysig dag! Tack Madde & Mirre   


Strax innan darlingen kom him, gick dom andra 2 sötenötterna. Jag stod med middagen på spisen som idag blev Schnitzel, pommes & bea-sås. Vi käkade och jag och älsklingen hade ett allvarligt snack och förhoppningsvis så ska allt lösa sig snart, hoppas jag verkligen...


Vid 18 tiden kom min pappa & Carina på besök och det var jätte trevligt att ses, så länge sen sist vi sågs. Och innan dom skulle hem åkte vi iväg till en hundrastplats med vovvarna så dom fick rasta av sig.


Väl hemma igen hoppa sessan i säng, jag och älsklingen fläkte oss i soffan och sen fick min man lite massage av mig och slutligen då däckade han. Jag kollade lite på tv men sen gick vi in i sängen och la oss, tyckte synd om honom att ligga kvar på soffan.


Här är lite bilder från gårdagen!


 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards