Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 8 juli 2015

Kärt återseende

Av Emma Sångberg - 8 juli 2015 19:58

Idag var jag tillbaka på gymnet efter en längre period. Jag har förvisso tränat hemma och varit ute på pw's och kört intervaller. Men det var ett kärt återseende :)
Funderare på att skita i det imorse men tog mig i kragen och det blev 5 km intervall på gåbandet och tunga lyft efter det, så härligt när det var gjort :)

I eftermiddags var Helen här uppe med Alice och lekte med Jayson. Jätte mysigt :)
Till middag blev det biffstroganoff och ris, jag åt det med broccoligratäng :)
Recept kommer nertill!

Efter maten blev det en fika hos mina päron, och lite överraskat var min älskade moster & make där på besök, så himla trevligt att träffas <3
Två kära återseenden på en dag :)


Biffstroganoff

500g strimlad lövbiff
200g champinjoner
1 gul lök
2,5 dl grädde
2 tsk dijonsenap
4 msk tomatpuré
1 msk kalvfond
1 tsk paprikapulver
Salt & peppar

Stek köttet tills det är genomstekt. Blanda i hackad lök & skivad svamp och låt de mjukna. Slå på paprikapulver och salta och peppra lite. Blanda i senap och tomatpuré. Slå till sist på grädde och fond och låt det koka upp. Servera med ris och saltgurka.

Broccoligratäng
500g frusen eller färsk broccoli
2 ägg
1 dl grädde
3 dl riven ost
Salt & peppar

Koka upp broccolin så den mjuknar.
Blanda ihop övriga ingredienser i en skål. Häll av broccolin i ett durkslag och låt det rinna av en stund. Lägg i broccoli i en form med hög kant och slå smeten över. In i ugnen på 225 grader i ca 10-15 min eller när den fått en fin färg.

Smaklig spis :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards