Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 13 februari 2015

Suck & pust....

Av Emma Sångberg - 13 februari 2015 00:05

Jag trodde verkligen att jag och min stress bröt upp för ett tag sen men jisses vad jag har mått skit sista 24 timmarna!

Igår blev kvällen inte alls som planerat, älsklingen hann inte hem till att jag skulle till jobb så Richard och Christopher kom för att passa barnen när jag cyklade till jobb, precis när jag ska gå så börjar Gizmo hosta, vilket han alltid gjort till och från, men det var värre än nånsin och 1 2 3 så svimmade han och andningen avtog!!! Panik!!! Det var inte länge som han var livlös men det kändes som en evighet... Jag ruskade till honom och han vaknade till och andningen blev normal igen!

Så förra natten på jobb googlade jag mkt på gott och ont, Mattias hade koll på vovven där hemma. Väl hemma imorse satt jag uppe till 8 och ringde veterinären och bokade en tid. Nu är/var det dax att kolla upp varför han får dom hör host & kvälj attackerna. Det finns lixom inget samband mellan gångerna, ibland efter mat, ibland efter vila osv... Aldrig i samma sammanhang...

Sen försökte jag sova men tankarna snurrade och jag hade ett till viktigt samtal att ringa vid 10. Så när klockan var kvart tjugoöver 9 steg jag upp :-O kunde ändå inte komma till ro i sängen. Ringde och sedan hörde jag av mig till Helen om att jag var redo för ett gym pass, kanske kunde jag sova lite efter det?! Hon satt i möte på jobb och tiden gick... Vid 12 kändes det inte länt med gymmet eftersom 13:30 skulle vi till veterinären.
Så åt lite lunch och sen åkte vi.

Veterinärens bedömning var:
Han har lite stora mandlar som förmodligen framkallar irritation som gör att han hostar, men det är nått som han får leva med, veterinären tror inte det är nått som kan döda honom, han fick antibiotika utskrivet och en spruta blandat med antibiotika och anti inflammatoriskt för att om det är någon liten infektion längre ner i svaljet, han trodde dock inte det efter noggrann undersökning, men om i fall att så tar det bort ev svullnad osv. Lite förhöjd temp hade han oxå vilket kan tyda på början av inflammation eller nått. Ut över detta är han stämplad med en stor godkänd stämpel i rumpan! Veterinären är helt såld på honom, och ett stort plus för ett mkt bra psyke för en sådan vovve :)

När barnen hämtats blev det middag och sedan sov jag 2 timmar, så nu är man lagom slut i rutan...
Sen verkar det som att Chelsea faktiskt blivit sjuk på riktigt nu :( så vi får se om det blir nån skola imorgon.
Typiskt!

Nä jag ser fram emot att gå av imorgon, få lite sömn och är Chelsea tillräckligt bra för skola blir det en gym dejt med svägisen!
På kvällen blir det buffé på miss asian med svägis, mamma, syster, fastrar & mostrar haha ett stort gäng på 11 tjejer och efter det bio!!
50 shades of grey <3 :))))

Godnatt mina vänner! Hoppas mitt långa inlägg inte trötta ut er!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards