Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2012

Trött på idioter!!

Av Emma Sångberg - 30 augusti 2012 18:08

I am aware that I am less than some people prefer me to be.. But most people are unaware that I am so much more than what they see!

Efter att ha haft snäckan hemma från skolan i två dagar så var det dax att gå till skolan idag & hon var så glad. Under dessa 2 dagar hemma har jag hunnit packa lite till och fyllt alla tomma lådor vi haft här hemma. Vi har även hunnit sälja av lite saker som inte ska med till vårt nya hem. Chelsea pratar mycket om flytten och ser fram emot det. Men nog om detta...

När vi var på väg till skolan så gick vi igenom Almgården som vanligt och när vi går förbi sista huset säger Chelsea
- titta han har en pistol...
- Nää då.. Säger jag och tittar upp och till min förvåning stod där 5-7 poliser med dragna k-pister och andra vapen :-O Snacka om att få en klump i magen, messa Petra som satt på balkongen nästan mittemot och frågade om hon visste vad som hänt, men icke... När jag lämnat snäckan på skolan gick jag hemåt och himlen öppnade sig så jag var dygn sur nät vi kom hem och Poliserna var kvar!!!!

Kollade på fejjan och såg att det var ett gisslandrama med en 5 åring... Ringde och berättade för Petra och sen gick jag dit upp för att följa gisslandramat... Ja klart jag var nyfiken men tänkte mest på den stackars pojken som hölls som gisslan... Men efter nån timme lyckades polisen få ut pojken och han kunde återförenas med sin mamma som tur var!

Strax därpå var det dax att hämta sessan. Väl på Almgården igen umgicks vi med Denice, sessan lekte med Tvillingarna och en till grann flicka till Petra.

Nu har vi ätit och barnen är i badet medans jag sitter och håller ett öga på dom och bloggar med det andra :-P

Trött på idioter... Ja fy faaan! Om man nu har nått på hjärtat så lätta gör fan det! Klanka inte ner på folk innan du sett dig om hur du själv är! Och framförallt snacka inte massa om folk och grejer du inte har att göra med...

Tack och adjö fiskespö...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards