Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2012

Pannkagor!!

Av Emma Sångberg - 13 augusti 2012 10:41

Best relationship: talk like best friends, play like children, argue like husband and wife, protect each other like brother and sister.


Idag är målaren hos oss och har börjat måla om köket! Så skönt att det äntligen blir fräscht där ute.

Jag är just nu barnvakt åt Filip men barnen leker så himla fint så det finns möjlighet att sitta vid datorn! Det passar utmärkt eftersom jag har en hel del att ordna inför bröllopet via dat0rn.

Jag har redan ringt lite samtal som rör buketter som skall fixas. Jag har även skrivit ut lite papper, gjort klart kompletteringarna till prällen som jag ska gå upp och lämna till kyrkan. Måste dock få fatt i personerna som har hand om lokalen vi hyrt och höra om där är ngt internet där så slipper vi köra musiken genom mobilerna. Har ringt utan att få svar än så länge...


Vad har annars hänt i helgen då...

Jasmina, Aco och Andjela var här och käkade middag och vi planerade hur vi ska göra allt innan kyrkan på lördag. Till middag blev det Ryggbiff, potatis och rotfrukter i ugnen och rödvinsky. Att dricka till blev det vitt vin och öl för grabbarna.
Jag gick iväg vid 18 tiden för att hämta hem vår prinsessa! Pratade lite med Petra & Mattias innan vi begav oss hem igen.

Efter att middagsgästerna gått hem blev det film mys med lite mer vin och lördags gott.


Söndagen spenderades hos mamma där vi bakade bullar till bröllopet och tyvärr räcker inte dom som bakades eftersom den 3:e degen intee jäste nått alls på 1,5 timme   Så det blir att baka ännu en sats nu i veckan om inte 2 till och med. Men goda blev dom eftersom vi bara var tvungna att provsmaka dom   

Det blev en snabb och lät middag där hemma med, makaroner och korv sen stekte jag pannkakor som vi hade till efterrätt.

Väl hemma igen gick jag ner i tvätten med 1 maskin tvätt eftersom jag omöjligt kommer hinna utnyttja min tvättid denna veckan pga bröllopet. Ska se om jag kanske kan köra en maskin till ikväll eller imorgon. Vi tömde köket på möbler och maskiner som står framme så att målaren kunde börja måla idag. Barnen fick badat och när kidsen somnat så däckade jag och älsklingen med som små bebisar haha


Tjingeling...


      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards