Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 15 mars 2012

Kräksjuka & 100 frågor

Av Emma Sångberg - 15 mars 2012 19:54

The things you "say out of anger" do not come with a return policy.

Watch what you say!


Igår blev där inte mycket tid framför datorn. På förmiddagen kom Sofie och Leo på besök. Det var trevligt eftersom det är så längesen vi träffades. Om man nu inte räknar dom får gångerna vi stött på varandra på Höja. När dom gått hem på eftermiddagen tog jag en promenad med barnen och fick ett samtal av älsklingen om att han var på väg hem från jobb redan innan 15... Han hade kräkts på jobb och mådde jätte dåligt. Så hela kvällen här hemma blev ganska lugn. Prinsessan var på rummet och kollade film och lilleman och jag försökte hålla oss på avstånt så att vi inte blir smittade. Sovit ganska dåligt inatt bla. pga älsklingen. Stackaren har varit uppe och kräkts i omgångar.


Idag har han däremot mått mycket bättre och vi har haft en mysig dag här hemma. När Jayson skulle vila middag så ville Chelsea kolla film. Så jag och älsklingen bäddade ner oss och kollade också på film. Älsklingen somnade och det var nog skönt för honom eftersom febern inte gett med sig helt än, jag somnade till en stund med. Vid 12 tiden tog jag barnen och gick hemifrån eftersom Chelsea hade en läkar tid klockan 13. Dax för återbesöket av öronen och precis som jag och darlingen misstänkte så kommer det förmdodligen bli en OP i år. Men nu ska hon först gå på penicillin i 10 dagar och örondroppar tills nästa återbesök den 29:e. Antibiotikan är emot en öroninflamation som är på G i ena örat. Så hon kanske inte ljög för som mamma ändå... Men undrar varför hon sa det då... Aja, det viktigaste är att hon inte har ont nu och att hon ska bli frisk.

På hemvägen gick vi in om Konsum för att posta lite och på hemvägen tränade jag sessan lite så som vi brukar göra och idag var det vad djurens bebisar heter... Jag frågade vad heter hundens barn & hon svarade Valpar... Men fick mig 2 rejäla skratt...

-Vad heter kossans barn?

-Ko!

Nej, kaaaa...

-Kalkon...

Haha jag skrattade som fasiken och det gjorde hon med när jag förklarade vad en kalkon var...

Nästa skratt...

-Vad heter getens barn?

-Geting...

hahah då skrattade jag så tårarna sprutade och när hon fattade vad hon sagt så skrattade hon med och berättade att getingen var en insekt och det är juh inte en get för det är juh et djur. Aww lilla snäckan! ♥♥♥♥

När vi kom hem så blev det film mys i soffan alla 4 plus vovven Super mysigt... sen blev det middag - älsklingen ville ha korv med bröd så det blev det.


100 Frågor!


01. Fullständigt namn: Emma Sofie Caroline Wendel

02. Ålder: 24
03. Vart bor du: Malmö, Almgården
04. Bor tillsammans med: Min sambo och våra älskade barn
05. Husdjur: Hunden Disel
06. Färg på ditt hus: Vit
07. När är du född: 23 November
08. Sjukdom: Ingen
09. Hobby: Umgås med nära & kära
10. Något jobb: Japp
11. När gick du upp i morse: 6.45
12. När ska du sova: När jag är trött
13. Duschat idag: Inte än
14. Kramat någon idag: Ja
15. Pussat någon idag: Ja
16. Vad har du ätit idag: Mackor, korv m. bröd och lite små ätande där emellan...
17. Dagens klädsel: Jeans, linne och träningsjacka
18. Dagens smink: Inget
19. Dagens vill träffa: Ingen
20. Dagens roligaste: Chelsea - Vad heter kossans barn... haha

21. Har du många vänner: En del... men få nära...
22. Vet du någon som inte gillar dig: Ja haha
23. Vem kramade du senast: Chelsea
24. Vem saknar du: Sarah
25. Hur många har varit otrogna mot dig: En tror jag...
27. Har du pojk-/flickvän: Japp

28. Vem pratade du med i telefon senast: Mamma
29. Vem fick du senast sms ifrån och vad stod det: Ullis - Tack!


FAVORIT:
31. Film: Många men Ray, Walk the line, Gröna Milen, Dark Knight...
32. Låt: Många men Back at one - Brian McKnighit, Rest of my life & Just the way you are - Bruno Mars
33. Mat: Kina mat
34. Dryck: Juice
35. Färg: Beror på humöret
36. Tv-serie: Sons of anarchy & two and half men
37. Stad: London
38. Land: Ingen aning
39. Ämne i skolan: Går inte i skolan men det var praktiska ämnen
40. Tv program: Hell's Kitchen, Kniven mot strupen och typ alla Crimes serier


SENASTE:
41. Personen du tänkte på: Chelsea
42. Personen du pussade: Jayson
43. Gången du spydde: Förra veckan
44. Gången du grät: Idag
45. Pizzan du åt: Bergamo från Lamare
46. Gången du var i Göteborg: 2002
47. Gången du var i Stockholm: 2008
48. Gången du duschade: Igår
49. Gången du sov: I förmiddags
50. Personen som såg dig gråta: Mattias


ANTINGEN ELLER:
51. Svart eller vitt: Svart
52. Hund eller katt: Hund
53. Ut och festa eller hemma och mysa: Hemma mys med familjen
54. Tvspel eller datorspel: Tv-spel
55. Singel eller upptagen: Upptagen
56. Pussas eller kramas: Hångla ;-)
57. Lunarstorm eller helgon eller Playahead: haha Lunarstorm
58. Ragga eller bli uppraggad: Ragga... Palla med alla svin
59. Big Brother eller Paradise Hotel: Skjut mig!!
60. Har du svart hår eller blondt: Inget av det, dock blonda slingor
61. Har du blåa ögon eller bruna: Bruna vackra
62. Choklad eller lakrits: Lakrids
63. Göteborg eller Stockholm: Göteborg
64. Högerhänt eller vänsterhänt: Högerhänt
65. Coca cola eller fanta: Coca cola
66. Pizza eller kebab: Kebab
67. Randigt eller prickigt: Randigt

68. Älska eller älskas: Ge och ta
69. Leva eller dö: Leva!!


ANTAL:
70. Personer du älskar: Mina nära & kära

71. Personer du hatar: Ingen
72. Pojk-/flickvänner du haft: 2 seriösa förhållanden
73. Personer du sovit bredvid, både tjej och kille: Haha ja både och... Orkar inte skriva alla!
74. Glassar du ätit på en dag: 10 stycken
75. Nämn en festival du vill gå på: Ingen aning
76. Gånger du haft minnesluckor: Ett par gången tyvärr
77. Gånger du varit hög: Ett par gånger där med, inget att rekomendera...
78. Personer du saknar just nu: Oj inget jag tänker på nu...
79. Gånger ditt hjärta brustit: För många gånger!


VEM:
80. Vill du kyssa nu: Min baby

81. Träffade du senast: Min familj
82. Sjöng du senast för: Jayson
83. Hade du senast en fb-konversation med: Zazza
84. Spelade du tvspel med senast: Vicki
85. Vill du ta med på en romantisk resa nu: Min sambo
86. Vill du kasta en sten i huvudet på: Haha ......
87. Förtjänar att dö: INGEN!
88. Är söt: Mina ungar
89. Vill du sova jämte inatt: SKA sova med min älskling inatt


VAD:
90. Gör dig glad: Min familj
91. Gör dig ledsen: Oärliga människor och energi tjuvar
92. Vill du helst göra nu: Vill inte skriva ut det ;-)
93. Önskar du att du slapp göra: Alla onda måsten som tvätta, städa osv.
94. Vill du ha nu: Ensamtid med min älskling
95. Önskar du dig i födelsedagspresent: Inget speciellt
96. Längtar du till: Vårt bröllop i sommar
97. Tycker du om dina betyg: Dom var toppen!
98. Ångrar du i ditt liv: Inte så mycket, det har juh fört mig hit i livet!
99. Är det bästa som hänt dig: Barnen och älsklingen
100. Hur mycket är klockan: 19.54

 
 
Sarah

Sarah

16 mars 2012 09:42

hahahaha så jävla ball! geting.. omg. så ball, sötaste sessan.
aww sweetie, saknar dig med!! mkt! hör av mig så fort jag är ledig. är ni hemma lördag på dagen kanske vi kan ta en kaffe? ska ändå tvätta. :) <3

http://revemaark.blogg.se

Emma Sångberg

21 mars 2012 11:39

Ja hon var så himla gullig när hon sa det haha bästa sessan ♥

Vi ses om en stund ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards