Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 13 mars 2012

Dessa påhittiga barn

Av Emma Sångberg - 13 mars 2012 08:21

"What you focus on grows stronger"


Igår började jag plocka undan lite här hemma under morgonen. Fick ett mess av Chelseas mamma om att hon hade haft ont i sitt öra sen kvällen innan och hon försökte få tag i vårdcentralen. När hon väl fått fatt i dom så fick vi veta att vi skulle gå med henne på nån "drop in" mellan 13 och 16.30 Så hon kom hit och lämnade Chelsea vid 11.30 och stannade på en snabb kopp kaffe för att gå igenom vad som hänt med örat och vad dom sa på VC. Men så fort hon hade gått berättade Chelsea efter många om och men att hon inte hade ont i örat, hon hade ljugit för sin mamma, men varför vet hon inte. Sen berättade hon att hon hade kliat sig i örat och att det kom ut nått från örat på fingert, förmodligen vax då och hon sa att det var därför hon hade ont. Jag kollade hennes öra och tvättade det försiktigt med lite vatten & topz och sen sa hon inget om örat på hela dagen så vi avvaktar till på torsdag när vi ändå ska till läkaren med öronen. Det är juh återbesök ang. vätskan bakom trumhinnorna. Givetvis om hon skulle få ont blir det att åka direkt till VC eller Jour Centralen. Dessa barn... gör saker dom inte ens vet varför haha...


Vi hade en mysig dag i soffan jag och barnen. Sen när Jayson skulle sova middag ville snäckan med göra det så då passade jag på att rensa deras kläder. Sen blev det dax att laga middag och jag fick hjälp av sessan, hon hade bestämt Spagetti & köttfärssås. Blev massa prat med älsklingen när han kom hem från jobbet och resten av kvällen sen spenderade vi med Madde & Mirre.


Idag ska det inte göras så mycket här hemma, vilodag från träningen och snäckan är juh på dagis. Dom skulle gå på bio idag och hon blev själaglad när hon fick höra det. Hon ville som vanligt äta frukost på dagis och jag var tvungen att fråga varför hon vill det så ofta och till svar fick jag att hon aldrig får det hos sin mamma och det är juh sant. Men hon sa på torsdag kan jag äta hemma haha ♥


Nej nu ska jag göra oss redo för en promenad med Disel.


Ha en toppen dag alla där ute!!

Tjingeling...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards