Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Julen m.m

Av Emma Sångberg - 28 december 2011 19:54

Julen kom och gick...

Har inte haft riktigt tid att blogga i allt julståhej, eller lusten till att blogga när jag väl haft tid... Har valt att tillbringa den med min familj istället.


Julafton var helt underbar. Kunde inte varit bättre! Var med min älskling, barnen och en underbar del av min släkt    God mat, gott sällskap, julklappar och mys. Chelsea blev jätte glad för alla sina klappar och Jayson fick oxå jätte fina klappar. Fick en halvt toppad sambo med mig hem som hade uttnytjat svärfaderns julklapp från julklappsleken - Ett luffarschak med snapsglas. Han och kusinen Sibbe spelade mest och bägge var bra i gasen till sist haha Men Sibbe var snäppet fullare haha. Älsklingen spelade med svägerskan Madde, svärmor och min kusin. Vi var hemma runt midnatt och när barnen kommit i säng blev det mysande med älsklingen tills vi somnade.


Juldagen här hemma blev det en mysig sovmorgon följt av en mysig frukost. Sen hjälptes vi åt att fixa med sessans nya leksaker och när hon hade lekt lite så spelade vi lite av hennes nya spel och hon tyckte det var jätte kul att spela med oss. Vid 13 tiden kom Petra för att hämta Chelsea men hon var inte ett dugg intresserad av henne eller att gå här ifån och det var juh klart med alla nya leksaker som hon precis börjat leka med. Men när det väl var dax att gå så gick hon med utan problem. Hon skulle juh få fira jul hos mamma med fast dagen där på med klappar och skoj. Resten av dagen blev det mys här hemma.


Tisdagen var vi hemma hos mina päron och käkade middag, umgicks och hade det trevligt. Blev lite öl, grogg och cider på kvällen och mamma var snäll och körde oss hem. Vi fick en nattgäst med oss hem, Jesper. Här hemma blev det Batman Begins och sen sängen så småningom.


Igår kom Richard hit med  vår bil och då var det vår tur att bjuda på middag. Mamma kom efter jobb och när dom gått så kollade jag på Dark Knight - helt klart min favorit film   På kvällen blev det mys med min darling. När lilleman somnat blev det lite ostbricka, vitt vin och massa tjaarlek   efter film och det goda tilltugget fortsatte vi myset i sovrummet innan vi somnade gott.


Idag har vi varit på en liten shoppingrunda innan vi hämtade vår fina sessa inför årets julfest på Odd Fellow. Lite kaffe hos Petra innan vi gick och julfesten var jätte trevligt. Barnen fick först fika, dans kring granen, trollkarl & gymnast uppvisning - Chelsea sa efteråt att när hon blir stor ville hon bli som den där tjejen så en trollkarl kan lyfta henne i luften med   Sötenöten!!

Sen blev det lite tårta och fika till och sen äntligen kom Tomten.

Chelsea fick ett pärlor och pärlplattor & Jayson fick en skallra som han älskar.

Älsklingen hämtade oss och idag fick vi Leo med oss hem över natten. Vi lämnade sessan till Petra igen och sen blev det mat & film här hemma.


Lilleman ligger nu för natten och snart ska Leo oxå sova. Sen tänkte jag duka fram lite rester av ostbrickan sen igår och avnjuta ett glas fanta till det.


Ha en bra kväll!


Tjingeling...


Ps. Kommer lite foto från helgen imorgon. Ds.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards