Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Dop

Av Emma Sångberg - 22 november 2011 09:35

Och så fick han namnet


Jayson Aleksander Sångberg


Det var väldigt kul att så många kunde komma på dopet. Vi samlades allihopa vid Västra skrävlinge kyrka. Efter hand som alla gästerna kom gick de in i kyran för att ta plats. Klockorna ringde och sen var det dags för oss och fadrarna att gå in i kyrkan. Vi sjöng psalmer, hörde böner, dikter och en låt som vi valt ut.. Chelsea fick hälla upp dop vattnet och torka av lillebrossans huvud efteråt.


Denna låten spelades  


Jag ser dig när du sover
så lätta andetag.
Vill ligga här bredvid dig
när natten blir till dag.


Du ligger tätt intill mig
din hud är mjuk och varm.
Jag känner sådan lycka
att ha dig i min famn.


I morgon när du vaknar
då vill jag se dig le,
förväntansfullt mot världen
och allt vad den kan ge.


Vill skydda dig mot ondska
och finnas där för dig.
Att stötta dig i livet
är ett löfte ifrån mig.


Men forstsätt nu att sova
och ligga brevid mig
För ännu råder natten
och jag vakar över dig.


Denna dikten läste min lillasyster Vicki


Ett stort tack till Jaysons Gudföräldrar


Jasmina          Aco          Madeleine



 

Tack för att ni ställer upp som guföräldrar och jag vet att ni kommer finnas där för Jayson, detta betyder mycket för oss   




Efter ett fint dop med vår fina familj, släkt och vänner så bjöd vi på fika. Det var lite stressigt eftersom vi inte fick nyklarna till lokalen förän kl. 12 och sen började juh dopet kl. 13... men allt gick bra och alla verkade nöjda ändå och det är huvudsaken. När alla fått i sig lite fika så blev det dax att öppna presenterna. Det var verkligen super fina presenter han fick och fastän att vi var så många så blev det bara 2 saker som blev köpta i dubblett. Men det tog fina Ullis och Dajana hand om  


 

Tack än en gång alla för att ni fanns där på denna viktiga dagen, ni är guld värda!!

Här är lite foton från dopet... hoppas på att få lite mer bilder så småningom av alla andra som fotograferade.


                                               

                

          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards