Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 30 september 2011

Underbart liv

Av Emma Sångberg - 30 september 2011 18:22

Nu har jag tid att sitta lita här vid datorn och blogga... Får passa på nu när pappa och son myser framför en film  


I onsdags var jag på bvc med Jayson. Han hade gått upp ½ kg på en vecka   Vår fina lilltjockis.

Men det är tydligen ett bra tecken på att min mjökl är super bra. Även jag passade på att väga mig och på 2 veckor har jag tappat 15 kg så nu ska jag bara tappa 10-11 kg till. 

Efter bvc besöket tog jag en promenad till konsum för att posta ett paket och handla hem lite. 

Fick ett samtal av Carina, min styvmamma, på vägen och hon undrade om jag bjöd på kaffe när hon ändå skulle iväg på detta hållet och givetvis gjorde jag det. En trevlig fika stund blev det med.

En lite rolig grej som hände innan vi skulle äta middag - vi gick in på Chelseas rum föör att hon var ovanligt tyst och hittade henne halvt stående/hängande över sin pall sovandes & snarkandes thihi   

På kvällen åkte vi hem till Jasmina, Aco och Danni, men det blev bara en snabb fika eftersom älsklingen ville hem och se fotboll 20:30


På torsdagen åkte jag och Madde med barnen till Leos Lekland. Helt klart det bästa leklandet i stan. Jätte stort och super fräscht! Hädan efter kommer jag föredra att sticka till Leos ist för Andys eller dom andra ställena. Efter leklandet köpte vi lunch med oss hem och lunchade hos oss. Flickorna fick plättar, jag & Madde Gogo green och darlingen fick en kebabtallrik från Svalan. 

När klockan var 15:00 gick Madde & Mirre och jag gick ner i tvättstugan, tvättdejt mellan 15-19.

Vid 18 tiden tog jag en promenix med barnen bort till konsum eftersom lilltjejen ville ha korv med bröd till middag. På hemvägen sen hämtade vi upp den sista tvätten. Resten av kvällen hade vi bara familje mys  


Och idag är det redan fredag... Känns som att veckorna flyger förbi... Det var tänkt att vi skulle ut och shoppa idag men så blev inte fallet... Jayson ville inte somna om så fort imorse som han annars brukar göra så han höll sin mamma vaken mellan 4:30 - 6:45 så vi båda var en aning trötta imorse   Älsklingen väckte mig vid 10-tiden och då satte vi oss och åt frukost. Vi bestämde för att ta shoppingen i helgen istället. När klockan var 13 var vi på Södekullaskolan och hämtade upp Moa, eftersom syrran jobbade till 14 och inte har fritids till henne förän på måndag. Sen fikade vi hemma hos världens finaste Faster Diana  

Sen blev det fika med hos familjen Wendel/Berger på kroksbäck, Karolina var oxå med. När vi skulle hem körde vi inom Lamare för att köpa pizza med oss hem  


Resten av kvällen så ska vi bara ha fredagsmys med film och gott.


Hoppas ni andra har en trevlig kväll för det ska vi ha här hemma!


Tjingeling...    


                  



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards