Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 29 juli 2011

V. 33+0

Av Emma Sångberg - 29 juli 2011 10:59

Vecka 33+0... dvs att jag har 6-7 veckor kvar tills BF  vilket känns väldigt skönt! Snart ska Jayson´s rum sättas iordning och vi har inte så mycket kvar att inhandla. Nu börjar det bli lita pirrit i magen, inte pga förlossningen eller så utan på att vårt lilla mirakel snart är ute   


Om mig

Jag har fortfarande förvärkar men var hos gyn i veckan och jag har inte öppnats nått så blödningarna jag haft var inget som var farligt. På både gott och ont blev det ingen sjukskrivning men får se det från den ljusa sidan... Man hinner spara in ännu mer pengar tills lilleman är här. För varje vecka som går känns det som att halsbrännan bara blir värre och värre!! Inget kul alls... Men ett par veckor till sen slipper jag det. Jag vägde mig i onsdags och nu står vågen på +17 kg...


Om barnet
I början av denna vecka är fostret 31 veckor gammalt. Nu blir rörelserna mer återhållsamma, det finns helt enkelt inte plats!

Det är omöjligt att veta vad fostret tänker och drömmer om. Men det som är känt är att barnet har REM-sömn (rapid eye movement, det vill säga den fas av sömnen då man drömmer). Man antar därför att barnet har förstadium till drömmar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards