Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

Måndag igen och ledig

Av Emma Sångberg - 30 maj 2011 09:48

Gutten mordning!


Då var det måndag igen, inte arbetarnas favorit dag men just idag är det en bra dag för mig eftersom jag är ledig. Önskade dock att älsklingen oxå var himma med mig.


Igår hände det inte så himla mycket, efter jobb tog jag bussen him eftersom darlingen fortfarande sov, men fick mess av honom när jag var vid jägersro att han var vaken. När jag var himma fick han en fin, god baguette av mig till frukost och jag gjorde mig iordning medans han åt.


Sen åkte vi till Jägersro C för att fixa en morsdagpresent till min mammsing och då fick jag även ett par skor av älsklingen & sessan i morsdagpresent, jätte fina tack. Kommer bilder längre ner  


När vi handlat klart körde vi hem till mina päron för att fika och så småningom hämta hem vår prinsessa som vi saknat otroligt mycket. Hos päronen var även underbara Farmor   Så kul att träffa henne, känndes som en evighet sen sist. Hon har gått ner 25 kg, starkt jobbat Farmor. Hon tyckte jag var så fin med kulan och blev jätte glad över att vi väntar en påg. Chelsea satt hela eftermiddagen och kelade med Farmor och påpekade flera, flera gånger att du är min och Emmas Farmos, Sötisen.


Vit 15 tiden åkte vi hem igen och väl hemma blev det familjemys och lillan spelade Wii lite senare. Vid 16.30-17 tiden fick snäckan mat, hon ville juh för ovanlighetens skull *NOT* ha korv och pasta, inget vi var sugna på så lillan fick det så klart. Sen spelade hon igen. Hon har blivit jätte dukigt på Super Mario Cart   


17.30 kom Petra på kaffe och för att hämta Chelsea. Vi satt och drack kaffe och snackade som vanligt och lillan spelade sålänge.

När dom gått blev här tomt som sören och både jag och darlingen blev lita nedstämda   


Vi la oss i en mysig ställning i soffan och tittade klart på Hanibal, sen blev det ett varmt, skönt och långt bad ihop. Där efter satt vi och pratade i typ 1-2 timmar i soffan om allt möjligt. Jätte mysigt och kul att vi kan snacka så som vi gör, det uppskattas verkligen. Mot sen kväll/natten mös vi lite till i soffan framför tv sen hände det nått jätte obehagligt, men som tur var hade jag min fantastiska sambo hos mig som lugnade ner mig och bara finns där, tack baby du är bäst  


Idag ska jag bara ta det lugnt nu under dagen hade jag tänkt mig. Finns en anledning till att jag inte vill överanstränga mig idag   Men lite nytta ska jag göra här hemma. Plocka lite och diska osv... Annars får vi se vad denna dagen har att giva!


Have a nice day, bye-bye...  


Min fina morsdagspresent, tack älsklingar!


Mammas fina blomma från mig    

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards