Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 25 mars 2015

Hur hinner man?

Av Emma Sångberg - 25 mars 2015 21:59

Nu är det nåra dagar sen jag bloggade igen.

Svårt att hitta tiden i perioder, sorry för det. Men är man en morsa så är man ;)


Helgen bara sprang iväg. Jobbade fre-lörd och semester på söndagen. I lördags var vi hemma hos mina päron på fika där jag bjöd på den goda Nutella Cheesecaken som jag la upp i inlägget innan detta. Så mkt mer blev det int den dagen.


Söndagen sov jag ovanligt länge efter nattens jobb, vaknade inte förän vid 13 tiden :-O

Så det blev en skön hemma dag med mina grabbar.


I måndags hämtade jag chelsea på skolan eftersom det var träning på kvällen. Då hinner hon hem och äta ett lite tyngre mellis eftersom träningen börjar redan 17 nu när det är innomhus. Så vi käkade lite cheesburgare från MCD. På hemvägen blev gubben upplockad och sedan fick jag sällskap av Chelsea för att hämta hem lillebror, och vips så var det dax att gå till träningen.

Hon tycker verkligen det är kul och i måndags fick vi beställa tränings kläder om man ville. Så denna morsa beställde lite kläder för en 1300 kr haha Men ja hon vill juh träna så varför inte ;) Hon är värd det <3 och så glad hon blev när jag sa att hon skulle få sina initialer på kläderna också :)

Väl hemma igen åt vi tjejer middag och sen var det dax för duschen och sängen ganska snart där på. Blev en tidig kväll för mig med hade huvudvärk och somnade som en stock på soffan zZzZzZz haha


Igår vaknade jag med fortsatt huvudvärk. Så PW med kollegan blev avbokad och istället blev det lite vila efter att Jayson lämnats på dagis. Sen fick jag besök av min fina svägis. Alltid lika trevligt. Är så himla glad över att ha henne i vårt liv <3 Jag är juh trots allt en familje människa som vill att familjen ska hålla ihop. Man ska träffas och umgås, och framför allt finnas där för varandra i vått och torrt. Men mer om detta i ett annant inlägg ;)

Sarah följde med och hämtade Jayson på dagis, som le överlycklig över att faster var med <3

Senare på eftermiddagen kom mamma och hämtade upp mig och lilleman, Vicki skulle få sin födelsedags present från oss, hon fyllde 15 i måndags <3 Hon fick en navel Percing :) Super nervös men det gick jätte bra och hon är mer än nöjd :) På kvällen blev det ett gympass med grannen. Vi hade bokat ons-fre men hon va tvungen att jobba så det blev på tisdagen, passande då PW inte blev av. 500 kcal förbrända + lite vikter på det :)


Idag började jag med en utmaning,


No junk food challenge

  • inga munkar eller muffins
  • inga kakor eller bakelser
  • inget godis
  • inget choklad
  • inget vitt bröd
  • ingen glass
  • ingen snabbmat
  • inga chips
  • ingen läsk                    i 21 dagar

 Så på morgonen blev det en härlig PW med kollegan, 6 km och 450 kcal förbrända. Sen var jag iväg med en granne och hjälpte henne med att skaffa en Ipad. Plötsligt var det dax att hämta sessan snart. Åkte in om Petras jobb för att hämta lite saker som är Chelseas, efter liten pratstund om alltmöjligt så hämtades Chelsea :) Och som vanligt går det i ett och hela familjen var samlad där hemma. Idag blev det Pizza till middag för övriga familjen, jag höll karaktären och åt en bit spenat/fetaost paj med en tomatsallad gjord på Keso, tomat och lök. Mums! Men jag skulle ljuga om jag inte sa att pizzan lockade. På kvällen blev det lite våfflor, trots allt våffeldagen idag, men jag åte en vaniljkvarg :) Wooohoo jag har klarat första dagen av no junkfood :))


Nu sitter man här på jobb och väntar på att timmarna ska gå, storm ute och jag fryser som attan redan och klockan är inte ens 23. Hoppas på en lugn natt.


Sov gott alla ni där hemma <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards